סארי: "היה נבדל, השופטים עדיין לא יכולים להשתמש ב-VAR"

מייקל אוליבר
מייקל אוליבר | AFP

צ'לסי נכנעה 1:0 במשחק הראשון של חצי גמר גביע הליגה לאחר שקיין כבש בפנדל, המנג'ר זעם: "לא מבין את ההחלטה להשתמש בזה רק במפעל אחד". גם פוצ'טינו הודה: "בעד שימוש בטכנולוגיה, אבל אף אחד לא מרוצה כרגע"

(גודל טקסט)
טוטנהאם עשתה צעד אחד לקראת עלייה לגמר גביע הליגה באנגליה ואולי גם לזכייה ראשונה בתואר תחת מאוריסיו פוצ'טינו, כשניצחה אתמול (שלישי) 0:1 בוומבלי את צ'לסי במשחק הראשון מבין שניים.


הפער הקטן לזכות טוטנהאם לקראת הגומלין משאיר את העימות פתוח לחלוטין וב"דיליי מייל" העניקו למשחק את הכותרת: "כוכב הוידאו קיין", מכיוון שהשער שלו מפנדל נפסק אחרי החלטת ה-VAR. הייתה גם היסטוריה קטנה, לאור העובדה שטוטנהאם ניצחה משחק שלישי ברציפות את צ'לסי לראשונה מאז 1963.


מנג'ר הבלוז מאוריציו סארי טען אחרי המשחק כי הפנדל שכבש הארי קיין לא היה חוקי, לטענתו מפני שקיין היה בנבדל עוד לפני שהוכשל: "אני לא חושב שהשופטים באנגליה יכולים עדיין להשתמש בטכנולוגיה הזאת. ראיתי את המצב בווידאו אחרי המשחק וזה היה נבדל של קיין". בהילוכים החוזרים הראשונים אכן ניתן היה לחשוב שקיין לא בעמדת נבדל כשאלדרווירלד מוסר לו, אבל ישנה זווית אחת שבה ניתן לראות שייתכן שסארי צודק למרות הכל. במחצית המשחק כמה משחקני צ'לסי ובהם ססאר אספיליקווטה נראו מתווכחים עם השופט מייקל אוליבר בטענה שהשער לא היה חוקי.


סארי הוסיף: "יש מצלמה של צ'לסי שצילמה על הקו עם קיין והיה חשוב שהקוון ירוץ איתו ויראה. הייתה לו השפעה גדולה על ההחלטה. אני גם לא חושב שהשופטים באנגליה מתורגלים להשתמש ב-VAR. אתה צריך לראות להיכן הכדור הולך ואז להחליט. הקוון לא המשיך לרוץ ואני לא מבין את כל ההחלטה הזאת להשתמש בטכנולוגיה בגביע הליגה ולא בליגה".


MAIL: Video star Kane #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/2A3GTBJU07

— Neil Henderson (@hendopolis) 8 בינואר 2019


שופט העבר מארק קלטנברג כתב בטור שלו כי ההחלטה לפסוק פנדל הייתה נכונה, אבל הביצוע של השופטים באנגליה לא נכון. "הם חייבים למלא אחרי הוראות פיפ"א כפי שהיה במונדיאל ולהוריד את הדגל שלהם ולא לסמן על נבדל ולחכות להחלטת ה-VAR".


גם מנג'ר טוטנהאם מאוריסיו פוצ'טינו אמר שהוא לא משוכנע אם הטכנולוגיה החדשה עוזרת או מקלקלת: "אני רואה שאף אחד לא מרוצה מהיום הראשון בו החלו להשתמש בטכנולוגיה. אם זה לטובתנו זה נחמד, אבל אני לא אוהב לנצח משחקים בעזרת ההחלטות של ה-VAR. אני בעד שימוש בטכנולוגיה כלשהי כי אי אפשר לעצור את הזמן, אבל בטכנולוגיה הנוכחית אנחנו נאלצים לחכות כל כך הרבה זמן. אני רואה משחקים ב"לה ליגה" כל שבוע ואף אחד לא מרוצה משיטת ה-VAR. בפרמיירליג יש עוד שישה חודשים כד לשפר את המערכת לפני שנתחיל להשתמש בה".


בעקבות השער שכבש קיין, הוא כעת במקום הרביעי בטבלת מלכי השערים של טוטנהאם בכל הזמנים עם 160 שערים. קיין כבש את כל 15 הפנדלים האחרונים שלו במדי טוטנהאם והנבחרת, כאשר ההחמצה האחרונה שלו הייתה בפברואר בשנה שעברה מול ליברפול, כשלוריס קאריוס המושמץ גבר עליו. חלוץ העבר כריס סאטון כתב עליו ב"דיילי מייל: "הוא השחקן שהכי הייתי בוטח בו לכבוש פנדלים. יש לו עצבי ברזל. הוא מזכיר רק את אלן שירר".


160 – Harry Kane is now the outright fourth highest goalscorer for Tottenham Hotspur. Climbing. pic.twitter.com/Ri9nAnporn

— OptaJoe (@OptaJoe) 8 בינואר 2019


בנוסף לכל, יש עוד בשורה טובה לאוהדי טוטנהאם ביום שאחרי הניצחון. אמנם הקבוצה קיוותה להיכנס כבר לפני ארבעה חודשים לאצטדיונה החדש, אבל באנגליה מדווחים כי ב-24 השעות הקרובות יוכרז רשמית מתי התרנגולים יעזבו את וומבלי ויעברו לביתם החדש והנוצץ. המשחק הראשון באצטדיון החדש שעלה 850 מיליון ליש"ט עשוי להיות ב-16 במארס נגד קריסטל פאלאס. טוטנהאם יכולה לארח שם עוד קודם לכן את ארסנל, ב-2 במארס, אבל נראה שישנו חשש שהמשחק הראשון יהיה דרבי גם לאור האפשרות שהמשחק ההיסטורי יסתיים בהפסד ליריבה השנואה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי