צפו בתקציר: שער עצמי בדקה ה-90 קבע 2:2 לצ'לסי עם שפילד

שחקני צ'לסי מאוכזבים
שחקני צ'לסי מאוכזבים | Clive Rose/Getty Images

הבלוז היו בדרך לניצחון שני ברציפות לאחר צמד של תמי אברהם (19, 43), אבל רובינסון (46) צימק וזומה דחק לשער הלא נכון בזמן הלא נכון. מנצ'סטר סיטי הביסה 0:4 את ברייטון, אגוארו כיכב עם צמד ובישול

(גודל טקסט)

לפתיחה כזאת פרנק למפארד לא ציפה כשהוא קיבל את התפקיד היוקרתי של מאמן צ'לסי. אחרי ארבעה מחזורים בפרמיירליג, יש לו ניצחון אחד בלבד – והיום (שבת) הוא כבר היה בדרך לעוד אחד אך שער עצמי בדקה ה-90 קבע לו 2:2 ביתי עם העולה החדשה שפילד יונייטד. בינתיים, בצד השני של אנגליה, מנצ'סטר סיטי הביסה בלי בעיות 0:4 את ברייטון ועלתה – לפחות לשעתיים – למקום הראשון בטבלה.

מנצ'סטר סיטי – ברייטון 0:4 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
אחרי התיקו נגד טוטנהאם, האלופה יודעת שאסור לה לאבד נקודות במשחקים שנחשבים ל"קלים" יותר, וברייטון לא היתה שונה. כבר בדקה השניה עלו התכולים ליתרון, כשקווין דה בריינה מסיים מתפרצת עם שערו הראשון העונה. יחסי הכוחות על הדשא לא היו שווים, ועד כמה שניל מפאיי ולאנדרו טרוסארד ניסו לא היה להם סיכוי מול הרכב הכוכבים של פפ. גם כשמאמן העל נתקל בחילוף לא צפוי עם פציעתו של איימריק לאפורט, רגע לפני שזה היה אמור לשחק עם נבחרת צרפת נגד אלבניה, הוא הכניס את פרננדיניו ותוך חמש דקות קיבל את השער השני: הפעם דה בריינה בישל, וסרחיו אגוארו התכבד בשערו החמישי העונה כשוהא כובש לפחות שער אחד בכל אחד מהמחזורים.

גם המחצית השנייה לא היתה בעייתית עבור סיטי, שעשתה מה שהיא רוצה בכל חלקי המגרש וגם עזרה לאגוארו לעלות לראש טבלת הכובשים עם סטייל, כשהסקורר הארגנטינאי שולח פצצה לחיבורים של מ'תיו ראיין ומשלים צמד שני ברציפות. בעונות הקודמות אגוארו הפציץ אך כתר מלכות השערים נמנע ממנו על ידי הארי קיין, מוחמד סלאח, סאדיו מאנה ופייר אמריק אובניאנג, האם העונה קון יעשה את זה?

אגוארו חוגג עם חבריו. 99 שערים באיתיחאד (LINDSEY PARNABY/AFP/Getty Images)
אגוארו חוגג עם חבריו. 99 שערים באיתיחאד (LINDSEY PARNABY/AFP/Getty Images)

אגוארו הוסיף גם בישול, כשברנרדו סילבה נכנס כמחליף בדקה ה-78 ותוך שניות בודדות קיבל מחברו מסירה על קצה הרחבה ובעט שטוח לפינה, קובע 0:4 חדר משמעי. מנ'צסטר סיטי תפגוש מיד אחרי הפגרה את נוריץ', וגם מולה היא לא אמורה להתקשות במיוחד. הראש של גווארדיולה, יותר מאשר העולה החדשה, נמצא באוקראינה – שם יתארח אצל שחטאר דוניצק ומנור סולומון במחזור הפתיחה של ליגת האלופות שבוע לאחר מכן. בינתיים, הוא יהנה מהעובדה שהוא לא נותן לליברפול וקלופ לברוח ושיש לו את אגוארו שלא מפסיק להבקיע.

הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, אולכסנדר זינצ'נקו, איימריק לאפורט (פרננדיניו 37), ניקולס אוטמנדי, קייל ווקר, דויד סילבה (ברנרדו סילבה 78), רודרי, קווין דה בריינה (אילקאי גונדואן 70), ריאד מאחרז, ראחים סטרלינג, סרחיו אגוארו.

ברייטון: מת'יו ראיין, דן בורן, לואיס דאנק, ברנרדו (גלן מארי 67) אדם וובסטר, סולומון מארץ', דייל סטיבנס, דאבי פרופר, מרטין מונטויה, לאנדרו טרוסארד (פסקל גרוס 74), ניל מפאיי.

מהלך המשחק
כל התחזיות אמרו שזה יהיה משחק קל עבור סיטי, והיא ענתה עליהן כבר בדקה השנייה. התקפה מוחצת הסתיימה אצל דויד סילבה, שהעביר כדור רוחב לרחבת החמש שם חיכה קווין דה בריינה והמשיך בקלות פנימה. סיטי המשיכה בקצב ובדקה ה-17 מחרז פרץ מצד ימין וחדר לרחבה ללא מפתיע אבל הבעיטה שלו היתה חלשה ולמרכז השער, כך שהשוער מת'יו ראיין קלט את הכדור בקלות.

מחרז. הזדמנות מצוינת לקשר (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)
מחרז. משחק נהדר לקשר (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)

המשחק נרגע מעט בדקות הבאות, וסיטי התרכזה בלהעביר את הכדור בינה לבין עצמה. בדקה ה-38 התעוררה דאגה בספסל של פפ, כשאיימריק לאפורט – שרק השבוע זומן לסגל צרפת למשחקי מוקדמות היורו – נפצע בצורה קשה והורד מהמגרש על אלונקה. פרננדיניו נכנס במקומו, רואה דשא לראשונה העונה. חמש דקות עברו, וסיטי חזרה לתקוף עם התקפה למופת בסגנון שפפ אוהב, ואגוארו קיבל מסירה נפלאה מדה בריינה כדי לקבוע 0:2 רגע לפני הירידה להפסקה.

המחצית השנייה, כמובן, המשיכה באותו קצב. סיטי לא זזה מהרחבה של ברייטון, ו-10 דקות מהחזרה לדשא השיגה את השער השלישי: אגוארו קיבל כדור מסילבה, ומחוץ לרחבה שלח טיל אדיר לחיבורים. לראיין לא היה סיכוי להגיע והחלוץ הארגנטינאי רשם צמד שני ברציפות, עולה לראש טבלת הכובשים של הליגה עם שישה שערים בארבעה מחזורים. בדקה ה-79 הוא גם הוסיף בישול, כשמסר לברנרדו סילבה והפורטוגלי כבש בבעיטה נהדרת – פחות מחצי דקה לאחר שעלה מהספסל.

צ'לסי – שפילד יונייטד 2:2
עם ניצחון אחד בלבד בשלושת מחזורי הפתיחה, למפארד ידע שכל תוצאה מלבד שלוש נקודות תעיר את המבקרים ותגרור איתה כותרות על פיטוריו הצפויים מסטמפורד ברידג'. הוא המשיך בקו בו בחר נגד נוריץ', וגם נגד העולה החדשה השנייה ברציפות אותה הוא פוגש בחר לעלות עם הרכב צעיר. תמי אברהם קיבל הזדמנות בחוד על חשבון ז'ירו, מייסון מאונט עלה לצידו ואפילו פיקאיו טומורי עלה במקום אנדראס כריסטנסן בהגנה.

למפארד. משהו בצ'לסי שלו לא עובד (Clive Rose/Getty Images)
למפארד. משהו בצ'לסי שלו לא עובד (Clive Rose/Getty Images)

בתחילה היה נראה שלמפארד יודע מה הוא עושה, כי תוך פחות מ-20 דקות הרכב הצעירים הזה נתן לו את השער הראשון. אברהם, הידוע כמכונת שערים מימיו באסטון וילה, ניצל חוסר ריכוז בהגנה כדי להעלות את צ'לסי ליתרון. רגע לפני הירידה להפסקה הוא אף השלים צמד שני ברציפות, כששוב הקדים את הגנת שפילד בדרך לרשת.

למרות היתרון הכפול, צ'לסי לא הראתה עליונות לכל אורך המשחק, והכישרון של שחקני שפילד ניכר בבירור מדי פעם – כולל בפתיחת המחצית השנייה, אז אנדה סטיבנס עבר שלושה שחקנים בכחול במהלך נהדר ומסר לקאלום רובינסון, שצימק בנגיעה. בכלל, המחצית השנייה היתה שייכת לאורחת שלא פחדה מהבלוז והיתה קרובה לשוויון יותר מפעם אחת. למפארד שלח את וויליאן למערכה, אבל זה לא עזר ושפילד המשיכה לשלוט במרכז השדה. שריקת הסיום התקרבה, והמאמן הלא מנוסה כבר חשב שהוא ניצל, אבל בדקה ה-90 הגיעה עוד התקפה של "הלהבים" ורובינסון הרים כדור רוחב, קורט זומה ניסה להרחיק אבל גלש ודחק את הכדור לשער של קפה שלא יכול היה לעשות דבר.

פגרת הנבחרות באה לצ'לסי בזמן טוב, ועד המשחק נגד וולבס המאכזבת למפארד ינסה לעשות חשבון נפש ולהתכונן טוב יותר. כי מיד אחרי הזאבים יגיעו לסטמפורד ברידג' העטלפים – ולנסיה תתארח במחזור הראשון של ליגת האלופות, ונגדה יהיה הרבה יותר קשה.

הרכבים
צ'לסי: קפה, אמרסון, קורט זומה, פיקאיו טומורי, ססאר אספיליקווטה, רוס בארקלי, ז'ורז'יניו, מתאו קובאצ'יץ', מייסון מאונט, תמי אברהם, כריסטיאן פוליסיק.

שפילד יוניטד: דין הנדרסון, ג'ק אוקונל, ג'ון איגן, כריס פאשאם, אנדה סטיבנס, לוק פרימן, אוליבר נורווד, ג'ון לונדסטארם, ג'ורג' באלדוק, קאלום רובינסון, אוליבר מקבורני.

מהלך המשחק
לצ'לסי לקח זמן להתעורר, אם כי היא שלטה כבר מדקות הפתיחה. רק בדקה ה-19 היא הגיעה להזדמנות אמיתית, עם התקפה קבוצתית נהדרת שהסתיימה אצל תמי אברהם. החלוץ ניסה למסור כדור שהנדרסון הדף, אך אברהם השתלט על הריבאונד וכבש את ה-0:1 של למפארד.

הבעיטה של תמי אברהם. מוכיח את הקרדיט שהוא מקבל (Warren Little/Getty Images)
הבעיטה של תמי אברהם. הוכיח את הקרדיט שהוא מקבל (Warren Little/Getty Images)

אברהם כבש צמד ב-2:3 על נוריץ' בשבוע שעבר, ומסתבר שהוא לא אוהב להשאיר שער שלו לבד. בדקה ה-43 הוא רץ קדימה, וכשההגנה לא הצליחה להשתלט על כדור עומק הוא הגיע אליו ולבד מול הנדרסון הבקיע את השני שלו במשחק.

לאחר שלא הופיעה למחצית הראשונה, למחצית השניה עלתה שפילד נחושה לעשות משהו במשחק וזה עבד לה. כבר בדקה ה-47 הראה אנדה סטיבנס מה הוא שווה עם מהלך אישי נהדר, שהסתיים עם מסירת רוחב לקאלום רובינסון והחלוץ כבש בנגיעה.

התקווה התעוררה אצל שפילד, ואת המחצית השנייה היא בילתה בניסיון להשוות. אבל הדקות חלפו ולמרות עוד ועוד ניסיונות, השער לא הגיע. ואז, רגע לפני תוספת הזמן, קלאום רובינסון הצליח לעבור שני שחקנים כחולים מצד שמאל של הרחבה ושלח מסירת רוחב עם הרבה תקווה. אף שחקן אורח לא הגיע לכדור, אבל מי שכן הגיע הוא קורט זומה – שניסה להרחיק לקרן, אבל הכניס את הכדור בטעות לרשת של קבוצתו. שחקני שפילד חגגו, ועל הקווים למפארד היה בהלם. בארבעה מחזורים, לקבוצה שלו יש ניצחון אחד בלבד.

תוצאות נוספות
קריסטל פאלאס – אסטון וילה 0:1

לסטר – בורנמות' 1:3

ניוקאסל – ווטפורד 1:1

ווסטהאם – נוריץ' 0:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי