עבריינים אוהדי בוקה וריבר קיבלו אישור לטוס לגמר הליברטדורס

שחקני בוקה ג'וניורס
שחקני בוקה ג'וניורס | AFP

רפאל דה זאו, ראש ארגון האוהדים "12" של בוקה ג'וניורס, קיבל אישור יציאה מארגנטינה על אף שמתנהלים נגדו הליכים משפטים על חטיפה והטלת פצצות עשן

(גודל טקסט)
העיתון "מארקה" מדווח הבוקר כי בספרד מודאגים מהעובדה שממשלת ארגנטינה נתנה אישור לאוהדים מפורסמים בארגנטינה מבוקה ג'וניורס וריבר פלייט להגיע למשחק גמר הליברטדורס ביום ראשון, מה שעלול להעמיד בספק את קיום המשחק, אם יתפתחו עימותים בין מחנות האוהדים. 


מי שקיבל אישור הוא רפאל דה זאו, ראש ארגון האוהדים "12" הידוע לשימצה של בוקה ג'וניורס. נגד דה זאו בן ה-56 עדיין מתנהלים הליכים משפטים שונים על חטיפה, הטלת פצצות עשן במשחקי בוקה ועוד. שופטת בשם סברינה נאמר נתנה לו אישור לצאת מארגנטינה. מכיוון שיש אישור של הרשויות בארגנטינה אין סיבה כרגע לרשויות בספרד לעצור את האוהד, אלא אם יתפרע ויעבור על החוק. במקביל, כמה מהאולטראס של ריבר פלייט, שיש נגדם גם תיקים במשטרה, קיבלו אישור לטוס לספרד. לא ברור אם אנשי הביטחון יתנו להם להיכנס לסנטיאגו ברנבאו, אצטדיונה של ריאל מדריד, שיארח את הגמר.  


עם זאת, לפי סוכנות הידיעות הספרדית אחד החוליגנים שהגיע לספרד מארגנטינה כבר גורש מהמדינה. מדובר במקסי מאצרו שמזוהה עם ארגון של אוהדי בוקה ג'וניוס שזוהה בספרד ונשלח הביתה. בממשלת ארגנטינה נתנו לו אישור לטוס למרות שהוא מעורב בפרשיות רבות, אבל בספרד עצרו אותו בתואנה שאין לו את כל המסמכים הדרושים ושלחו אותו הביתה בטיסה.


Un integrante de la barra brava de Boca, demorado en España: se trata de Maxi Mazzaro, ex jefe de "La 12" (actualmente integrante de una barra disidente, de Lomas). Lo demoraron en el aeropuerto de Barajas, en Madrid.
Lo deportarían esta misma noche a la Argentina pic.twitter.com/kQYnqE1HOk

— TN – Todo Noticias (@todonoticias) 6 בדצמבר 2018


דניאל אנג'ליצ'י, נשיא בוקה ג'וניורס, טוען שהקבוצה עדיין לא ויתרה על התביעה שלה לקבל את הגביע לאחר הכרזה על הפסד טכני לריבר. בוקר ערערה לקונמבול, התאחדות הכדורגל בדרום אמריקה, ואם לא תקבל תשובה היא תפנה היום לבית הדין לערעורי ספורט בלוזאן.


ריבר פלייט הגיעה למדריד וקשר הקבוצה, לאונרדו פונסיו, העביר מסר לבוקה: "הבענו המון סימפטיה לשחקני בוקה ג'וניורס על מה שקרה וחלק מהשחקנים שלנו אפילו היה בקשר עם שחקני בוקה. לא הצטרפנו לשחקני בוקה ליוזמה לתת מסר משותף לאוהדים ולא היה לי קשר עם קרלוס טבס". בריבר כועסים על טבס שקרא להעניק את הגביע לבוקה ללא משחק.  לאוהדי ריבר אמר פונסיו: "הם מאוכזבים ובצדק מכך שהמשחק לא מתקיים אצלנו, אבל אנחנו נדבר לא בסיסמאות אלא רק במגרש עצמו".



מבטיחים לדבר במגרש. שחקני ריבר חוגגים (צילום: Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי