קינטרו: "לא חשבתי. עשיתי תנועה ובעטתי", שלוטו: "קשה לדבר לאוהדים"

ריבר פלייט
ריבר פלייט | Gettyimages

בריבר פלייט מאושרים מהניצחון בגומלין הליברטדורס על בוקה. גז'ארדו: "רוצה להמשיך לנצח בריבר". פונסיו: "עדיין לא מעכלים". עשרות אלפים יצאו לחגוג במדריד ובבואנוס איירס. מסי וגריזמן צפו מהיציע. צפו בתקציר

(גודל טקסט)
בוקה ג'יוניורס לא רצתה להגיע לגמר גביע הליברטדורס ועשתה הכל כדי לערער על ההחלטה ולקבל ניצחון טכני, והיא כנראה ידעה למה. אחרי הארכה דרמטית כשהמשחק הסתיים בשיויון 1:1 היא הפסידה 3:1 לריבר פלייט, שהניפה את הגביע בסיום מרגש מבחינתה. אוהדי המנצחת יגידו שהצדק נעשה כי אומנם האולטראס שלהם גרמו לפיצוץ משחק הגומלין, אבל הם היו אמורים לארח אותו עם אוהדי ריבר פלייט בלבד ונאלצו לנדוד לסנטיאגו ברנבאו ולשחק גם לעיני אוהדים של בוקה וכאלה שהגיעו מכל העולם, כולל מישראל. ריבר תשחק בחצי גמר גביע העולם למועדונים ב-18 בדצמבר ועשויה לפגוש את ריאל מדריד שתשחק בחצי הגמר השני, בגמר שייערך ב-22 בדצמבר באבו דאבי.


כ-50 אלף אוהדים בבואנוס איירס יצאו לחגוג את הניצחון ברחובות ורבים הגיעו לאיצטדיון "מונומנטל" לחגוג. רחובות שלמים בארגנטינה נחסמו משעות הבוקר ובעיקר בסביבות החגיגות באובליסק של העיר. בשעה 16:45 (שעון מקומי) בגשם הכבד האוהדים חגגו את הזכייה של ריבר במפעל הכי יוקרתי בדרום אמריקה, בפעם הרביעית בהיסטוריה שעשתה זאת גם ב-1986, 1996 וב-2015. זו הפעם ראשונה שהיא זוכה בתואר מול היריבה השנואה שלה. המאמן מרסלו גז'ארדו הפך למאמן המעוטר ביותר בהיסטוריה של "לוס מיז'ונריוס" כשלקח תשעה תארים ועקף את רמון דיאס האגדי. בנוסף האוהדים קיללו את נשיא ארגנטינה מאוריסיו מקארי, שעמד בעבר בראשות בוקה ג'וניורס


כוכב העבר הענק אנצו פרנצ'סקולי, שהיה אחד השחקנים הגדולים שגדלו בדרום אמריקה וכיום מנהל ריבר פלייט, גילה כי גז'ארדו אמר לו שהוא רוצה כעת לזכות ביותר מאשר בליברטדורס וכיוון לזכייה בגביע העולם למועדונים, בו יש אפשרות שריבר פלייט תשחק נגד ריאל מדריד בגמר. "צוות האימון הראה שוב את היכולת, היחסים ביניהם והמחויבות", אמר האורוגוואי. "חיפשתי אותו על כר הדשא כי הוא חבר. ידעתי מה הוא חושב, איך הוא עובד, המחויבות והמקצועיות שלו. כשדיברתי איתו הוא אמר לי 'אנחנו נצליח יותר. אני רוצה להמשיך כמאמן ריבר. יהיה עוד זמן לדבר איתו על הארכת חוזה, אבל עכשיו הזמן לחגוג". גז'ארדו רצה להכניס את בנו לכר הדשא לחגוג איתו, אבל כוחות הביטחון באצטדיון לא איפשרו לו.


⚪⚪ 2018 ¡Llegó la cuarta #CONMEBOLLibertadores para @CARPoficial tras vencer a @BocaJrsOficial!
2015
1996
1986 pic.twitter.com/AGhaD6UZ6y

— CONMEBOL Libertadores (@Libertadores) 9 בדצמבר 2018

#LaPortada River se cita con el Madrid pic.twitter.com/MZYc31YlHU

— MARCA (@marca) 9 בדצמבר 2018

קפטן ריבר פלייט לאונרדו פונסיו אמר: "אנחנו עדיין לא מעכלים מה שעשינו. יש לנו ערכים רבים שאפשרו לנו להוציא לפועל את הניצחון הזה. לאלה שנשארו בארגנטינה מגיע המון. את מה שאנחנו נותנים לריבר פלייט אנחנו מקבלים בחזרה מהקבוצה. המשחק הזה ייזכר על ידי מיליונים לעוד הרבה שנים. גז'ארדו מאמן ענק ואני בטוח שבעתיד הוא יאמן באירופה כפי ששיחק שם בעבר".


חואן פרננדו קינטרו שכבש את השער השני, שהיה היפה במשחק והוביל למהפך, סיפר אחרי הרגע הכי גדול בקריירה שלו: "לא חשבתי יותר מדי, קיבלתי את הכדור וראיתי שיש לי מרחב פנוי. עשיתי תנועה ובעטתי. רק אתמול התאמנתי על בעיטות מהסוג הזה ואני כל כך שמח שזה נכנס". כובש השער השלישי גונסאלו "פיטי" מרטינס בישר שהחליט לעזוב את הקבוצה: "אני כל כך מאושר מהניצחון הזה, זה הגיע לנו. אני אשחק באליפות העולם למועדונים ואחריה אעזוב את הקבוצה בינואר. זאת ההחלטה הכי קשה שקיבלתי בחיי". בנוסף העלה מרטינס צילום וידאו מהחגיגות בחדר ההלבשה ושחקני ריבר לא שכחו לעקוץ את נשיא בוקה ג'וניורס דניאל אנחליסי ונשיא ארגנטינה מאקרי, נגדם הם שרו.


En el vestuario de River le dedicaron la Copa a Daniel Angelici y a Mauricio Macri. pic.twitter.com/PbSS1BzoAB

— César Luis Merlo (@CLMerlo) 10 בדצמבר 2018

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Otra vez en mis manos!!! sos hermosa Todo por vos hija PILI ❤️ #dalecampeon ⚪️⚪️

A post shared by pity martinez (@pity_martinez) on



גם מגן ריבר פלייט ג'ונתן מיידנה הכריז: "עכשיו אנחנו הולכים לנצח את ריאל מדריד. היא המטרה הבאה שלונו. ניצחנו בצדק את המשחק. ברוב שלבי המשחק הוא היה שקול. השתפרנו במחצית השנייה אחרי טעות קשה בראשונה. השער השני של קינטרו היה פנומנלי". אסקיאל פלאסיוס שצפוי לעבור לריאל מדריד והוחלף לקראת סיום 90 הדקות אמר: "זה הרגע הכי מרגש בקריירה שלי. ריאל מדריד? כרגע אני חושב על ריבר פלייט ולא על שום דבר אחר".


בצד המפסיד, מאמן בוקה גיז'רמו בארוס שלוטו אמר לאחר המשחק: "קשה לדבר לאוהדים היום. לא הצלחנו לזכות עבור אלו שחצו בשבילנו יבשות. הדבר היחיד שאני יכול להגיד הוא כמה אני מצטער שהפסדנו. זה לא משנה באיזה אצטדיון זה היה משוחק, התוצאה הייתה נשארת אותה תוצאה. מברך את ריבר, הגיע לה לזכות".

כוכבי הכדורגל של "לה ליגה" צפו במשחק בהשתאות. ליאו מסי הארגנטינאי שלא שיחק מעולם בארגנטינה הגיע למשחק וחזה בו מאחד מתאי הכבוד באצטדיון היריבה שלו, יחד עם בנו טיאגו וכמה מכוכבי ברצלונה כמו ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס הפצוע וג'רארד פיקה. אנטואן גריזמן שהגיע אף הוא למשחק התגלה כאוהד בוקה ושרק בוז לשחקני ריבר פלייט. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי