נקמה מתוקה? ספאלטי מגיע לאולימפיקו כדי להשתיק את מבקריו

לוצ'יאנו ספאלטי
לוצ'יאנו ספאלטי | Gettyimages

הסכסוך עם טוטי הרס לו את החיים ברומא, הנראזורי סיפקו חבל הצלה. המאמן עם הקרחת הכי מפורסמת באיטליה ינסה ב-21:45 (ישיר בספורט1) להראות לאקסית שהיא טעתה

(גודל טקסט)

לוצ'יאנו ספאלטי חוזר הערב לאולימפיקו במשימה ברורה – להשתיק את המבקרים שמיררו את חייו במשך הקדנציה השנייה שלו על ספסל רומא. לא קל לחשוב על מפגש פיקנטי יותר מול האקסית, ועוד בשלב כה מוקדם של העונה. (21:45, ישיר בספורט1).

בעולם מושלם, המאמן הקירח היה מעדיף להמשיך בקבוצתו האהובה, בה החל פרויקט נהדר שנשא פרי והוביל לעונה הטובה ביותר בתולדות ג'אלורוסי מבחינת הנקודות. אלא שהמציאות הייתה אחרת. הוא הרגיש מותש מהעלבונות שהוטחו בו בעקבות הסכסוך לכאורה עם פרנצ'סקו טוטי. אז הוא קם ונסע לסן סירו, בעקבות המנהל הספורטיבי ואלטר סבאטיני שעשה את הדרך חודשים ספורים קודם לכן, על מנת להצטרף לאינטר. זו לא הייתה הבחירה הראשונה שלו, ואולי הוא גם לא היה הבחירה הראשונה של נראזורי, אך זה השידוך כעת, וכולם רוצים להפיק ממנו את המקסימום.

ברומא סבר ספאלטי כי אכן עשה את המקסימום. 2016/17 הייתה העונה המלאה היחידה שלו בקדנציה השנייה, והתוצאות היו נדירות. אדין דז'קו הפך ממחמיצן למלך השערים, הקבוצה שברה שיאים עם 90 שערים ב-38 משחקים, והם הניבו 87 נקודות. לו היה מגיע למאזן זה ברוב העונות בקדנציה הראשונה שלו, בין 2005 ל-2009, היה ספאלטי זוכה באליפות על חשבון אינטר.


טוטי. לא קיבל דקות מהמאמן (gettyimages) 

אלא שהפעם היה לו עסק עם יובנטוס שלא התכוונה להיכנע עם מאזן ביתי כמעט מושלם, והגברת הזקנה סיימה בפסגה בפעם השישית ברציפות. זה היה מאכזב, אך מתסכלת הרבה יותר הייתה העובדה כי עבודתו של המאמן לא הוערכה כראוי לדעתו. במקום להתמקד בביצועים על הדשא, עסקו העיתונאים בדבר אחד בלבד – טוטי.

וטוטי, כידוע, כמעט ולא קיבל דקות בעידן ספאלטי. היחסים בין השניים עלו של שרטון כתוצאה מכך כבר בתחילת הקדנציה, אך הבוס לא שיתף את הקפטן משיקולים מקצועיים בלבד, לטענתו. הוא לא התכוון להילחם בהשפעתו של הקיסר בחדר ההלבשה ובהנהלה, כי לא היה לו מראש סיכוי בקרב כזה. ספאלטי היה פשוט אמיץ מספיק כדי להסתכל לגדול שחקני רומא בכל הזמנים בעיניים ולקבוע כי אינו ראוי עוד לחולצת ההרכב בגילו ובכושרו.

טוטי התקשה להפנים זאת, ואפשר להבין אותו. די להתבונן בדמעות שמילאו את עיניו כאשר נפרד מכדורגל בטקס מרהיב בסיום העונה שעברה כדי להפנים עד כמה המשחק הזה יקר לו, בלי כל קשר למשחקי הכבוד. סביר שגם ספאלטי הזדהה בליבו עם טוטי. הוא התקשה הרבה יותר להבין את התקשורת.

"כאשר אני לא משתמש בטוטי, אתם אומרים שזה לא בסדר. כאשר אני נותן לו לשחק 5 דקות, אתם אומרים שזה חוסר כבוד מצידי. אתם כל הזמן מתלוננים. מה אתם רוצים ממני? אמרתי מיד עם חזרתי לרומא שלא תשבצו אותי בתפקיד שומר המסורת של טוטי. אני לא מתעסק עם אגדות. אני מטפל בשחקני כדורגל. זה התפקיד שלי. אם אתם נפגעים מכך, אני מתנצל", הוא הצהיר באחת ממסיבות העיתונאים האחרונות שלו. לפי הדיווחים, בשיחות סגורות אמר המאמן שלא היה שב לאולימפיקו לו היה חוזה את היחס כלפיו. הוא מאס ברומאים, ונפשו חשקה במשהו חדש לגמרי, גם אם טוטי כבר תלה את הנעליים.


ספאלטי. כמה שהוא רוצה לנצח ברומא (gettyimages) 

ההצעה של סבאטיני הגיעה בעיתוי הנכון מבחינתו. הוא כבר מכיר את שיטות העבודה של המנהל הספורטיבי, והשניים אולי לא תמיד היו מתואמים לחלוטין בשתי הקדנציות ברומא, אך לא צפויות להם הפתעות הדדיות, וזה כבר בסיס לשיתוף פעולה פורה. הלחץ באינטר שונה מזה של רומא – זה מועדון שהתרגל לזכיות בשלהי העשור הקודם ומתקשה עם חזרתו לתפקיד הלוזר. ברומא מרגישים נוח יחסית עם תפקיד האנדרדוג, באינטר הגישה שונה בתכלית. מאידך, בנקודת הזמן הנוכחית, קל יותר להצליח בסן סירו. אם יצליח להחזיר את נראזורי לליגת האלופות, יוגדר ספאלטי כמושיע. ברומא זה כבר לא מספיק. היא שואפת לאליפות.

אלא שדווקא אוזביו די פרנצ'סקו צריך להתמודד עם העול הזה. העונה שעברה הייתה כה טובה מבחינת ספאלטי, שיהיה קשה מאוד לשפר את המאזן, והמאמן החדש מודע לכך, ואף הודה בכך. לכן הקרב בו הוא מארח את האקס המיתולוגי של קבוצתו כה חשוב עבורו. הוא חשוב אפילו יותר עבור ספאלטי שמחפש נקמה ספורטיבית אמיתית, בעוד טוטי בוהה במתרחש מיציע הכבוד. זה הולך להיות משחק מכונן שישפיע רבות על המשך העונה של שני המועדונים, ומבחינה היסטורית יש בו גם המון שערים. אל תחמיצו אותו בשום אופן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי