כל המשחקים באיטליה יפתחו בקריאה מיומנה של אנה פרנק

לוטיטו
לוטיטו | AFP

ההתאחדות האיטלקית החליטה גם על דקת דומיה עקב האקט הבזוי של אוהדי לאציו בו הציגו סטיקרים עם תמונתה של הילדה. שרת הספורט רגב שלחה מכתב לעמיתה האיטלקי: "האירוע עלול לפגוע בביטחון היהודים בקהילה"

(גודל טקסט)
ההתאחדות האיטלקית החליטה היום (שלישי)  שכל משחקי הליגות הראשונה, השנייה והשלישית וכן משחקי נוער יפתחו בדקת דומייה כדי לציין את שואת יהודי אירופה וכמו כן יוקרא חלק מתוך יומנה של אנה פרנק. כל זה בגלל גילויי האנטישמיות של אוהדי לאציו במשחק מול קליארי  ביום ראשון (0:3) שהפיצו באולימפיקו סטיקרים עם תמונתה של קורבן השואה המפורסמת ביותר במדי רומא וכן ריססו גרפיטי אנטישמי. 


מוקדם יותר הגיעה משלחת בראשותו שך הנשיא והבעלים של לאציו קלאודיו לוטיטו  לבית הכנסת המרכזי של רומא בהשתתפות כל ראשי המועדון והשחקנים וואלאס ופיליפה אנדרסון. לוטיטו הגיע לביקור הזדהות והניח זר פרחים עליו כתב "יהודים, יש לכם אחים".




"רוב אוהדי הקבוצה שלנו הם אנשים טובים ומתנגדים לכל גילוי של שנאת זרים וגזענות. טיפלנו ונמשיך לטפל בתקיפות במי שעושה את המעשים המתועבים האלה ופועל בניגוד לרוח המועדון". לוטיטו סיים את דבריו בהטלת פצצה: "נשלח בכל שנה 200 ילדים לביקור באושווייץ כדי שיבינו במה מדובר, מה קרה בשואה". בנוסף לדבריו של הנשיא, לאציו פרסמה הודעה רשמית שהקבוצה תעלה למשחק מחר מול בולוניה עם חולצה ועליה תמונה של אנה פרנק.


וזה הקטע מיומנה של פרנק שיוקרא השבוע לפני כל עשרת המשחקים בליגה האיטלקית: "אני רואה את העולם הופך לאט לאט לשממה, אני שומעת את הרעם המתקרב שיום אחד יהרוס גם אותנו, אני מרגישה את סבלם של מיליונים. ובכל זאת, כשאני מביטה בשמים, אני מרגישה איכשהו שהכל ישתנה לטובה, שגם האכזריות הזאת תיגמר, שהשלום והשלווה עוד יחזרו פעם".



וכך נראה היציע הצפוני באולימפיקו. גועל נפש (טוויטר)


שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שלחה מכתב לשר הספורט האיטלקי לוקה לוטי: "הזדעזעתי מאוד לראות את השימוש הבזוי שעשו אוהדי קבוצת הכדורגל לאציו בתמונתה של אנה פרנק – ילדה יהודייה הולנדית שנרצחה במהלך השואה כמו ששה מיליון מאחיה ואחיותיה בני העם היהודי, בזמן מלחמת העולם השנייה על ידי הגרמנים הנאצים". 

 

"אין זה חדש כי אוהדי לאציו במשך שנים ארוכות מתנהלים כארגון פרו פלסטיני, אנטי ישראלי ובין האוהדים הרבים, ישנם גם אלפים המזוהים בגלוי עם סממנים ניאו נאצים. כידוע לך ברומא ישנה קהילה יהודית המונה למעלה מ-10,000 אנשים שחיים בה כאזרחים שווי זכויות. אירוע כמו זה שנרשם ביום ראשון האחרון עלול גם לפגוע בביטחונם של אנשי הקהילה. כחלק ממערכת היחסים הטובה בין ישראל ואיטליה, אני מצפה ומאמינה כי ממשלת איטליה ואתה כשר הממונה על הספורט, תטפלו בתופעה המסוכנת הזו במלוא החומרה ותביאו לעקירתה מהשורש. אודה לך על התערבותך המיידית לטיפול בשורש הבעיה כדי לבער את הגזענות מהמגרשים".



מירי רגב. "אין זה חדש שהאוהדי לאציו מתנהגים כארגון פרו-פלסטיני" (פלאש 90, מעריב)



הסערה אנטישמית באיטליה פרצה אתמול (שני) לאחר שמנקים באולימפיקו גילו את הסטיקרים המבחילים ואת כתובות הגראפיטי בקורבה נורד (היציע הצפוני) של האולימפיקו שנסגר בגלל קריאות גזעניות כלפי קלוד אג'פונג ואלפרד דאנקן, שני שחקני שחומי העור של ססאולו במשחק הקודם של הביאנקוסלסטי. אוהדי לאציו זעמו על כך שפתחו להם במקום את היציע הדרומי שם יושבים בדרך כלל אוהדי רומא.


דובר האולטראס של לאציו דווקא פרסם הודעה מיתממת משהו בעקבות הביקורת הקשה שהייתה על הסטיקרים של אנה פרנק ואמר: "אנחנו מופתעים מכל ההמולה שהדבר הזה יצר. לפזר סטיקרים כאלה זה לא פשע ויש פשעים הרבה יותר גרועים באיטליה שמתרחשים כל יום, אבל המדיה אוהבת לעשות מזה סיפור גדול". 


Clamor contra los ultras del Lazio por sus pegatinas de Anna Frank https://t.co/QLsLTke8Inpic.twitter.com/Xbcy6IM8jA

— Noticiero Universal (@NoticieroUniv) October 24, 2017



Diaconale: "Domani la squadra indosserà una maglia con un'immagine di Anna Frank"

https://t.co/Y2o6A4EJYppic.twitter.com/9OX5TEuTY0

— S.S.Lazio (@OfficialSSLazio) October 24, 2017

ההתאחדות האיטלקית תפתי בחקירה בעניין ועל הפרק סגירת האצטדיון לחלוטין בפני אוהדי לאציו. שר הספורט האיטלקי, לוקה לוטי: "אני בטוח שהשלטונות ימצאו את האשמים ויענישו אותם". נשיאת הקהילה היהודית, רות דורגלו, צייצה: "זה לא כדורגל, תשמרו את האנטישמיות שלכם מחוץ לכדורגל". ראש הממשלה הקודם מתיאו רנצי אמר: "אם הייתי נשיא של קבוצת כדורגל באיטליה, הייתי מוריד מחר את כל השחקנים שלי לשחק עם מגן דוד על החולצה".
 

ראשת עיריית רומא, וירג'יניה רג'י: "צריך לאסור על לאציו להכניס אוהדים ליציע הצפוני גם במשחק הבית הבא שלהם נגד אודינזה ב-5 בנובמבר". סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל אמר: "אני רואה בחומרה רבה את אותם גורמים שמתעסקים אנטישמיות. הכדורגל האיטלקי מהטובים באירופה. בואו נפסיק את השנאה".




"במקום נשיא לאציו הייתי מעלה את השחקנים למגרש עם מגן דוד על החולצה" (אתר רשמי)


ללאציו עבר עשיר בגזענות. בעבר הניפו דגל שכותרתו היתה: "אושוויץ היא המדינה של היהודים, תנורי הגז הבית שלכם". אופ"א הענישה מספר פעמים את הקבוצה האיטלקית באירוח משחק בית ללא קהל. המעשה המכוער התקבל בתגובות קשות. העיתון רפובליקה פרסם בתגובה פרפקים מיומנה של אנה פראנק וגם הרשת גינתה ברובה את האנטישמיות של אוהדי לאציו.



זר פרחים שהניחה לאציו בבית הכנסת היהודי ברומא (אתר רשמי)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי