יש עתיד: ז'ורז'יניו הוא הדבר הבא בעולם הקשרים המרכזיים

ז'ורז'יניו
ז'ורז'יניו | AFP

גדל בין מהגרים, סבל מעוני מחפיר באיטליה עד שנתקל בסוכן עם פה גדול. הכירו את ז'ורז'יניו, המנהיג של נאפולי, היורש של פירלו, המוסר הטוב ביבשת והאיש שמסמל את הכישלון של ונטורה

(גודל טקסט)

צ'אבי אלונסו התראיין השבוע ל"מארקה" הספרדי ובין השאר נשאל האם יש שחקן מיוחד שהוא עוקב אחריו כרגע בכדורגל העולמי. התשובה שלו אולי קצת הפתיעה. קשר ריאל מדריד לשעבר הצביע על קשר נאפולי ז'ורז'יניו בן ה-25: "אני ממש מחבב אותו. הוא לא שחקן מאוד מפורסם, אבל עבור נאפולי הוא מושלם. הוא תמיד לוקח חלק בהתקפות, מצליח לתת לחבריו אלטרנטיבות לפעולות משלהם על כר הדשא והוא אחד משחקני הדינמו בקבוצה. אני רואה איך מאוריציו סארי עושה עבודה מצוינת בלהסביר לשחקנים שלו את פילוסופית המשחק שלו". 

מי שקרא את דברי אלונסו אולי הופתע, אבל המלצה שלו על שחקן שווה כמו הצעות של 1,000 סוכנים. אם מאמן נבחרת איטליה לשעבר ג'מפיירו ונטורה קרא את הדברים, אולי הבין עד כמה הוא טעה במהלכים שלו במוקדמות המונדיאל. הוא סירב לכלול בסגל את ז'ורז'יניו הברזילאי-איטלקי עד למשחק האחרון. כשהפצירו בו לשחק עם ז'ורז'יניו הוא סירב בכל תוקף ולא עלה לשחק איתו בשבדיה. בגומלין, ז'ורז'יניו היה אחד הבודדים שהראה ניצוצות באיטליה ופרשנים ציינו שאם היה משחק בשבדיה התוצאה אולי הייתה שונה. 

באיטליה מורטים את השערות כשהם נזכרים שוונטורה בזבז שנה וחצי במוקדמות עד שזימן את ז'ורז'יניו לנבחרת. הוא שיחק רק שלושה משחקים במדי האזורי למרות שבברזיל שקלו לזמן אותו עוד לפני שלוש שנים לסלסאו. ונטורה ייזכר לעד כמאמן הכושל שתחת כהונתו איטליה לא הצליחה להעפיל למונדיאל אחרי 60 שנה. הכישלון שלו יהופך למהדהד אם ז'ורז'יניו ולורנצו אינסינייה, שניים שלא נספרו על ידו, יובילו את נאפולי לאליפות. והדרך לשם, עוברת במשחק נגד יובנטוס. 


ז'ורז'יניו במדי נאפולי (AFP)

ז'ורז'יניו הוא סוג של לייט בלומר. בברזיל הוא כמעט לא מוכר בגלל שאף פעם לא שיחק בקבוצה מקומית כלשהי. הוא נולד באימביטובה עיירת חוף שהייתה מקום מקלט לפליטים מאירופה מגרמניה, פורטוגל ואיטליה ואכן לז'ורז'יניו יש שורשים איטלקיים. הוא אהב לשחק כדורגל, אבל רצה לוותר על המקצוע בגיל 13 ואמו שכנעה אותו לעבור לאקדמיית כדורגל שהקימו איטלקים בברזיל 200 קילומטרים מהעיר בה נולד. הוא נמכר להלאס ורונה בגיל 15 והצטרף לאקדמיה שלה, אבל חי חיים של עוני באיטליה עד ששוער הקבוצה הבוגרת רפאל לקח אותו והכיר לו את סוכנו הנוכחי ז'ואאו סנטוס שמדבר במקומו פעמים רבות בתקשורת. 

מי שהיה גיבור הילדות שלו הוא אנדראה פירלו והוא גם חלם פעמים רבות לשחק בקבוצות של פירלו מילאן ואחר כך יובנטוס עם שתיהן היה לו רומן, אבל נאפולי רכשה אותו ב-2014 מוורונה תמורת סכום מצחיק כיום של 10 מיליון יורו כאשר תחילה נרכש רק חצי הכרטיס שלו. גם הקליטה שלו בנאפולי לא הייתה חלקה. הוא נתקל ברפא בניטס שלא התלהב ממנו. סוכנו הדגיש כל הזמן: "הוא רוצה להישאר בנאפולי ומוכן לחתום עכשיו על חוזה לעשר שנים למרות שיש לו עוד שלוש שנים עד סיום החוזה". 

ז'ורז'יניו לא שיחק בקביעות תחת בניטס, אבל עם בואו של מאוריציו סארי, נאפולי רכשה את החלק השני של הכרטיס מוורונה ושילמה 4.5 מיליון יורו נוספים. חילופי המאמנים למעשה השאירו את הקשר בפרטנופי. הוא הודה אז בראיון "שיתוף הפעולה שלי עם רפא לא עבד טוב, אבל אני מפוקס עכשיו על העונה החדשה. לא חושב שהייתה סיבה מיוחדת שזה לא עבד בינינו. הוא עשה את ההחלטות שלו וככה זה עבד. אצל סארי האימונים הרבה יותר אינטנסיביים. אצלו אנחנו עובדים טכנית וטקטית במקביל ואצל בניטס זו הייתה עבודה עם הכדור בלבד. אף פעם לא רציתי לעזוב את נאפולי".


עוד חגיגה של ז'ורז'יניו (gettyimages)

גם סוכנו של ז'ורז'יניו ירה אז: "הנשיא אאורליו דה לורנטיס עשה בחוכמה כששינה הכל בקבוצה. אולי ז'ורז'יניו לא שיחק הרבה אצל בניטס, אבל לשחק כדורגל זה כמו לרכב על אופניים. אתה אף פעם לא שוכח איך לשחק. אצל סארי הוא משחק בעמדה הנכונה ובניטס לא ידע להשתמש בו". מי שהשאיר את ז'ורז'יניו בקבוצה היה המנהל הספורטיבי כריסטיאנו ג'ונטולי שטען: "צריך לשחקן זמן כדי לבטא את עצמו. לאט לאט הוא יהפוך לכוכב וזה קרה". 

בנובמבר 2015 רצתה את ז'ורז'יניו ארסנל. סקאוטים הגיעו לצפות בו, אבל הבעיה הייתה שהוא לא שיחק באף נבחרת. במקביל החלה נבחרת ברזיל להתעניין בו ובאיטליה קראו לאנטוניו קונטה לזמן אותו על תקן המחליף של מרקו וראטי. הוא זומן למשחקי ידידות מול ספרד וסקוטלנד, אבל לא נכלל ליורו 2016. 

היחסים עם סארי היו כל כך טובים עד שז'ורז'יניו האריך את חוזהו עד 2020 בנאפולי. זו'רז'יניו אמר אז: "לנאפולי יש פילוסופית משחק דומה לזו של ברצלונה. אני נהנה מכל דקה בקבוצה". בעונת 2015/16 החל ז'ורז'יניו להראות את היכולות שלו עם ממוצע של 102.6 מסירות למשחק, אבל נתקל בתחרות מצד אמדו דיאוורה בן ה-19. כשסארי את דיאוורה בהרכב מול ריאל מדריד בליגת האלופות (3:1), סוכנו שחרר עקיצה. "הייתי לוקח אותו לברצלונה, אבל הוא מרגיש טוב בנאפולי". 


בניטס. לא נתן לז'ורז'יניו מקום קבוע בהרכב (AFP)

בעונה האחרונה הוא שיפר עוד יותר את משחקו ולמרות שהוא לא כובש שערים ומבשל הרבה הפך לאיש הכי חשוב בנאפולי עם ממוצע מסירות של למעלה מ-103 למשחק ב-91.4 אחוזי דיוק. במשחק נגד לאציו שבר שיא כשהשלים 151 מסירות במשחק מול שבדיה האיטלקים חסרו שחקן נוצץ שיעביר את הכדור להתקפה, אבל ונטורה כאמור התעלם עד שהיה מאוחר מדי. הוא היה יכול לשלב אותו במשחקים האחרונים של איטליה בבית המוקדם מול מקדוניה ואלבניה, אבל טען שהוא לא מתאים לשיטת המשחק שלו. 

צ'יצ'ה רצה מאוד לצרף את הקשר לנבחרת ברזיל ואף שוחח איתו מספר פעמים בנושא, אבל שמע ממנו שהלב במקום אחר: "אני ברזילאי, אבל אסיר תודה לאיטלקים שגידלו אותי ואני רוצה לשחק בנבחרת של איטליה. זו מדינה בה אני נמצא מגיל 15. רציתי להחזיר להם. אני מקווה שבעתיד ישתמשו בי. מצד שני כשנבחרת ברזיל בה נולדתי עוקבת אחריך אתה לא יכול להתעלם. היו לי ימים קשים מאוד עד שהחלטתי". המשחק הרשמי ששיחק בגומלין מול שבדיה חרץ את גורלו והוא כבר לא יוכל לייצג את ברזיל במונדיאל ברוסיה או בכל קמפיין אחר. "היתה לי סחרחורת כשהייתי צריך להחליט בין ברזיל ואיטליה לכמה ימים, אבל אני לא מתחרט", אמר. 

היום כמו תמיד הוא יהיה אחד מאלה שיפעילו את החלוצים בנאפולי מול יובנטוס בדרך השקטה שלו. "ז'ורז'יניו הוא האור שמאיר את נאפולי בין הפנדלים והגאונות עם סארי הוא תמיד המנהיג", כתב עליו ה"גזאה דלו ספורט". קשר רומא ראג'ה נאינגולן אמר עליו: "אני שונא לשחק נגדו. אני תמיד מת אחרי המפגשים איתו ויחד עם זאת, הוא בקושי זז". 

שער ניצחון שלו סידר לנאפולי 0:1 קשה על אודינזה והחזיר אותה למקום הראשון. הפער מיובנטוס ארבע כשבאמצע השבוע מחכים לשתי הקבוצות משחקים של להיות או לחדול בליגת האלופות. אלא שמבחינת נאפולי סדר העדיפויות ברור: אליפות ראשונה מאז 1990 מעל הכל. אליפות על חשבונה של יובה השנואה תהיה מתוקה הרבה יותר. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי