גאטוסו: אני עדיין לא מאמן גדול, לא השגתי כלום בינתיים

לאונרדו בונוצ'י
לאונרדו בונוצ'י | Gettyimages

מאמן מילאן לא יצא מגדרו אחרי ההעפלה לגמר מול יובנטוס: "קיבלתי הזדמנות נדירה והצלחתי להוציא את הקבוצה מהמצב אליו נקלעה". דונארומה שהצטיין בדו קרב מ-11 מטר:"לא התגברתי על ההפסד בגמר 2016"

(גודל טקסט)
ג'נארו גאטוסו ממשיך להדהים את הכדורגל האיטלקי. המאמן החדש של מילאן רשם אתמול משחק 13 ללא הפסד בכל המסגרות, הרוסונרי עשו זאת לראשונה מאז 2009, ובעיקר מילאן הראתה אופי כשגברה על לאציו בפנדלים 4:5 ועלתה לגמר הגביע ב-9 במאי נגד יובנטוס.


אחרי ששני המשחקים הסתיימו ב-0:0, ניגשו הצדדים לבעיטות הכרעה ואלסנדרו רומניולי כבש את הפנדל המכריע שהעלה את מילאן לגמר. ג'אנלואיג'י דונארומה עצר שני פנדלים עבור מילאן. הרוסונרי גם לא ספגו שער בכל המסגרות במשך 548 דקות. ב"גאזטה דלו ספורט" כינו זאת: "מפגש בין הכוכב של מילאן והסניורה (הגברת) של יובנטוס".




גאטוסו, שזוכה לשבחים רבים באחרונה על כך שהחזיר את מילאן לחלון הראווה של הכדורגל האיטלקי אחרי פתיחה נוראית של העונה תחת וינצ'נזו מונטלה, אמר: "אני לא סוג של גורו, אבל הצלחתי להוציא אותם מהמצב שהיו. אני יודע שלפעמים באימונים אני משגע את השחקנים, אבל זה משתלם לכולם במשחקים. יש לנו קבוצה צעירה מאוד יחסית ואנחנו רוצים לחזור להיות הקבוצה עליה אוהדי מילאן חולמים לראות שוב. אני חושב שמגיע גם קרדיט למונטלה שהכניס דברים שונים לקבוצה ואני רק המשכתי אותם".

Ecco la prima pagina della Gazzetta dello Sport:
⚽ Coppa Italia: StraMilan e Signora Juve in finale
⚽ Cancelo: "Derby, sarà una grande Inter"
⚽ Il sarrismo e il tiqui-taca made in Italy pic.twitter.com/RFiNbVQzZ5

— LaGazzettadelloSport (@Gazzetta_it) 1 במרץ 2018

גאטוסו, שנחשב לבעל פה גדול ושחקן נערץ מימי מילאן הגדולים, שמר על פרופיל צנוע כשאמר: "אני עדיין לא מאמן גדול. עוד לא השגתי כלום. מצד שני אני לא האדם שאנשים חושבים שהייתי בעבר. בחמש השנים האחרונות עבדתי כמאמן ולמדתי הרבה דברים. לא למדתי את העבודה על ידי קריאת ספרים, אלא על ידי עבודה על הקווים וקיבלתי הרבה מכות בשיניים. הג'וב הזה עבורי הוא חלום וקיבלתי הזדמנות נדירה".


ישי יותר היה השוער הצעיר ג'יג'י דונארומה, שרוצה נקמה ביובנטוס על גמר הגביע ב-2016, אז יובנטוס ניצחה משער בהארכה של אלברו מוראטה בדקה ה-110. זו הייתה העונה הראשונה של דונארומה בבוגרים והוא זוכר היטב את המשחק הזה. הוא אמר לטלוויזיה של מילאן: "היום יש לנו יותר ניסיון מאשר היה לנו לפני שנתיים. אני עדיין לא יכול להתגבר על ההפסד ההוא, אבל יש לנו הזדמנות לנקום. הקרדיט מגיע לכל הקבוצה. עבדנו קשה כל המשחק ומגיע לנו לעלות. אנחנו כל כך מאוחדים היום עד שהיריבות מתקשות לבור אותנו. גאטוסו עשה מאיתנו קבוצה אמיתית. עייפות? זה לא קיים בלקסיקון שלנו. הכל רק בראש".


בגמר, כאמור לעיל, תמתין למילאן יובנטוס שניצחה אתמול 0:1 את אטאלנטה והשלימה 0:2 בסיכום המשחקים. בשורה לא נעימה עבור הגברת הזקנה היא הכרטיס הצהוב שספג אתמול הבלם ג'ורג'ו קיילני, בעקבותיו לא יוכל ליטול חלק בגמר ב-9 במאי. שני שיאים שרשמה יובה אתמול היו עלייתה הרביעית ברציפות לגמר והעפלתה ה-18 בסך הכל למשחק על התואר.



פיאניץ' מכריע את גומלין חצי הגמר (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי