זה בידיים שלו: איקרדי יכול להכריע את גורל האליפות באיטליה

איקרדי
איקרדי | Gettyimages

אוהדי אינטר מתים לקלקל ליובנטוס והחלוץ אוחז ברקורד מטורף מול הגברת הזקנה, שיכול להכתיר את נאפולי. וגם המאבק מול היגוואין על מקום בנבחרת ארגנטינה במונדיאל. ב-21:40 (ספורט1): קרב הענקיות

(גודל טקסט)

 בתחילת העונה, כאשר לוצ'אנו ספאלטי פתח את הקדנציה כמאמן אינטר בסערה, היו לאוהדי נראזורי אשליות לגבי מאבק אפשרי על סקודטו. הן נגוזו מזמן, וכעת נותרו שתי משימות חשובות בלבד. הראשונה היא להקדים לפחות אחת משתי הנציגות של רומא בדרך להעפלה לליגת האלופות. השניה חשובה לא פחות, ובעיני חלקים נרחבים מהאולטראס אפילו יותר – להרוס את האליפות של יובנטוס.

השער הדרמטי של בלם נאפולי קאלידו קוליבאלי בדקה ה-90 במשחק העונה פתח את הקרב על הכתר לחלוטין. החבורה של מאוריציו סארי מפגרת כיום בנקודה אחת בלבד אחרי הגברת הזקנה, וכל מעידה של האלופה עלולה להיות קריטית. אי אפשר לדמיין יריבה רעבה יותר לנצל זאת מאשר אינטר. אם תוריד את יובה מהפסגה, היא תרגיש כאילו זכתה בכתר בעצמה. המשחק בסן סירו יהיה לוהט ועשוי להיכנס לפנתיאון.

כדי לעמוד באתגר, דרוש חלוץ קר רוח וחסר רחמים. מאורו איקרדי עונה על ההגדרה היטב, ולא רק בגלל שהקפטן הארגנטיני של אינטר שבר כבר עכשיו את השיא העונתי האישי והבקיע 26 שערי ליגה ב-30 משחקיו עד כה. איקרדי פשוט לא סופר אף אחד. יש ששונאים אותו בגלל חייו הפרטיים ו"הגניבה" המפורסמת של אישתו של חברו לשעבר מקסי לופס. יש שמתעבים אותו בגלל ההתנהלות השחצנית על המגרש וההערות הביקורתיות כלפי אוהדי אינטר באוטוביוגרפיה שגרמה לזעם רב ביציעים. את איקרדי כל זה רק ממריץ. הקללות מעלות את המוטיבציה שלו. הוא אוהב להכריח את כולם לאכול את הכובע. תשרקו לו בוז, והוא ישתיק אתכם.


איקרדי. יש לו את המספר של בופון (Getty)

לכן הוא נוטה להתעלות במשחקים הגדולים. הוא מסוגל להכריע את הדרבי, כפי שעשה העונה עם שלושער ב-2:3 הגדול על מילאן באוקטובר. אפילו יותר מכך, הוא מת להתמודד מול יובנטוס. רק שתי קבוצות באיטליה ספגו יותר שערים מאיקרדי מאשר הגברת הזקנה, וזה כבר הישג לא מבוטל. למעשה, הוא החל את בניית הקריירה מהמשחק מול יובנטוס. בינואר 2013, כאשר עדיין היה שחקן אלמוני למדי של סמפדוריה שהחל לקבל הזדמנויות מעטות בהרכב, הוא היה זה שגרם לג'אנלואיג'י בופון להאדים מבושה. החבורה מגנואה ביקרה בטורינו ופיגרה במחצית מול האלופה, אבל הארגנטיני הפציץ צמד אחרי ההפסקה, כולל שער שנבע מטעות גסה של השוער האגדי, וחגג נצחון יוקרתי במיוחד. זו היתה הפריצה הגדולה שלו. מאז, אי אפשר היה לשכוח את השם.

אם זה לא הספיק אז במחזור הנעילה באותה עונה מדוברת (2012/13), הוסיף איקרדי שער ובישול ב-2:3 על אותה יובה. מעטות הקבוצות שגוברות על הביאנקונרי פעמיים בעונה אחת. מעטים השחקנים שתורמים ישירות ל-4 שערים מול בופון בעונה אחת. לא לחינם אינטר מיהרה מאוד להחתים אותו כבר בקיץ 2013, תמורת מחיר מצחיק של פחות מ-10 מיליון יורו.

ומה הוא עשה במשחקו הראשון ב"דרבי של איטליה" מול יובנטוס? עלה מהספסל לקראת הסיום, מצא את הרשת והעלה את נראזורי ליתרון. ארתורו וידאל הישווה אז ל-1:1, ואינטר לא ניצחה, אבל זה לא ממש משנה. שער הבכורה של איקרדי במדי אינטר היה לרשת היריבה הגדולה. האם אפשר לבקש יותר?
וזה המשיך גם בעונת 2014/15, כאשר הארגנטינאי הפך לשחקן הרכב בטוח באינטר. הוא כבש בשני המשחקים מול יובנטוס, והביקור בטורינו הניב תיקו 1:1 מהרגל שלו. בעצם, חמשת המשחקים הראשונים שלו נגד יובה הניבו שישה שערים – מאזן מטורף וחסר תקדים.


איקרדי. תקללו, הוא יגביר מוטיבציה. תשרקו בוז, הוא ישתיק אתכם

אז נכון, חמשת משחקי הליגה האחרונים מול יובה היו פוריים פחות, עם שער אחד בלבד. מצד שני השער הזה היווה 50 אחוזים מהיבול של אינטר כולה. את ה-50 האחוזים הנוספים איקרדי בישל לאיבן פרישיץ', והשניים חברו כאשר השחורים-כחולים ניצחו את האלופה 1:2 בתחילת העונה שעברה בסן סירו. וזה מביא אותנו לנתון סטטיסטי הזוי באמת. שימו לב – אם איקרדי לא כובש לזכות קבוצתו מול יובנטוס, אז אף אחד מחבריו לא כובש. אם הוא לא מבקיע, יובנטוס שומרת על רשת נקיה. פשוט.

בסיבוב הראשון הוא לא הרשית, אז יובנטוס לא ספגה, אבל זה נגמר אז בתוצאה מאכזבת עבור האלופה – 0:0 בלבד. גם גונסאלו היגוואין לא התעלה במפגש ההוא בדצמבר, וזה הרי קרב נוסף שמנהל איקרדי בימים אלה. לפי כל הסימנים, החלוץ המרכזי של יובנטוס יהיה בסגל נבחרתו במונדיאל ברוסיה, על אף שהאוהדים סולדים ממנו בשל החמצותיו הגדולות בטורנירים הקודמים. מנגד, איקרדי בקושי קיבל הזדמנויות בחולצת תלכת-לבן, בעיקר כי ליאו מסי – חברו הטוב של מקסי לופס – פשוט לא סובל אותו. המאמן הנוכחי, חורחה סמפאולי, דווקא זימן אותו לקראת סוף טורניר המוקדמות, אבל איקרדי לא הספיק להתאקלם וכבר נופה שוב.

ההחלטה הזאת נראית סופית, אבל בכושרו הנוכחי של איקארדי היא מרגישה מופרכת, ואם יפציץ במחזורים האחרונים בליגה האיטלקית יהיה לסמפאולי קשה יותר למצוא תירוצים. אם יככב במלוא הדרו מול היגוואין בדרבי של איטליה וימנע מיריבו תואר אליפות, זו בכלל תהיה חגיגה אישית גדולה. וזה בדיוק מה שהוא רוצה. זה מה שאינטר רוצה. האם זה יקרה?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי