סארי: התואר היה בידיים של יובנטוס לאורך כל הזמן

מאוריציו סארי
מאוריציו סארי | Gettyimages

בנאפולי מאוכזבים אחרי התבוסה לפיורנטינה, שחתמה כמעט סופית את הסיכוי לאליפות. איטליה סוערת בעקבות חדש לשערוריית שיפוט במשחק של יובה. סארי: "הליגה האיטלקית מסתכנת בכך שתאבד הרבה אוהדים". צפו בתקציר

(גודל טקסט)
רכבת השדים עליה דוהרת נאפולי בשבוע האחרון היתה גורמת לסחרור אצל כל אחד. זה כמו בשיר של שמוליק קראוס: "פעם למעלה, פעם למטה". רק לפני שבוע ניצחו הפרטנופי 0:1 את יובנטוס וצמצמו את הפער מהמקום הראשון בסרייה A לנקודה בלבד ועשרת אלפים אוהדים הגיעו לשדה התעופה להריע להם. בשבת ראו את יובנטוס מפגרת 2:1 מול אינטר דקות ספורות לסיום וכבר הרגישו שהאליפות קרובה, אבל יובה הפכה את התוצאה ל-2:3 בדקה ה-89 ואתמול הגיע המכה הסופית. הופעה אנמית, חלשה ועלובה ב"ארטמיו פראנקי" ותבוסה 3:0 לפיורנטינה. איזה שבוע.


בנוסף להפסד של נאפולי, שערוריית שיפוט ענקית תוספת את הכותרות באיטליה. שופט המשחק בו ניצחה יובה, דניאלה אורסטו, התעלם מהרחקה מחייבת של מיראלם פיאניץ' לו שלף צהוב מוקדם יותר, ואחרי המשחק פורסם סרטון בו נראה מאמן יובה, מאסימיליאנו אלגרי, משוחח עם השופט הרביעי פאולו טליאבנטו, לו קרא אלגרי בשם החיבה "טליה". השניים שוחחו על השיפוט וכעת תובע ההתאחדות האיטלקית רצה לבחון את הסרטון ולראות אם יש בו משהו לא חוקי או שיתוף פעולה של השופט עם הביאנקונרי. סרטון נוסף שהפך ויראלי הוא שהשופט טליאבנטו ממלמל: "ננצח בזמן פציעות", ומתכוון כנראה ליובה שניצחה אף מוקדם יותר, בדקה ה-89.


"גאזטה דלו ספורט" כינה זאת בכותרת "אליפות ומחלוקות (על השיפוט של אינטר מול יובה)" וכתב ש"צ'וליטו" (ג'ובאני סימאונה, בנו של דייגו סימאונה) הרס את האליפות לנאפולי עם שלושה שערים. העיתון כתב: "איזה יום ראשון ארור לנאפולי. פפה ריינה נראה בודד, עצוב ומיוסר על כר הדשא בסיום המשחק. מאופוריה ובקבוקי שמפניה לצלילה לתהום. איזה שבוע". יובה כבר בפער ארבע נקודות מנאפולי, שלושה מחזורים לסיום. המשחקים שנותרו ל"גברת הזקנה" הם: בולוניה, רומא ו-ורונה, לעומת הפרטנופי שיפגשו את טורינו, סמפדוריה וקרוטונה.


מאמן נאפולי, מאוריציו סארי, אמר בסיום: "התואר היה בידיים של יובנטוס לאורך כל הזמן. היינו חבורה של משוגעים שניסו לקחת את זה ממנה. כעת עלינו לחזור לעצמנו אחרי ההפסד הזה. הניצחון מול יובנטוס במחזור החולף? מי שעדיין חשב על זה גם היום, עשה טעות גדולה. הפסדנו כי שיחקנו רע". סארי המתוסכל הוסיף: "הליגה האיטלקית מסתכנת בכך שהיא תאבד הרבה אוהדי כדורגל בגלל שהם מעודדים קבוצות שלא יכולות לעולם לזכות בתואר, זה לא כמו בפרמיירליג". הוא התכוון בכך לבעיות השיפוט עם יובה, אבל הדגיש: "אני לא רוצה לדבר על זה יותר מדי כי אנחנו לא עשינו את שלנו וזה לא תירוץ להפסד שלנו".


Oggi in #primapagina sulla Gazzetta: le polemiche su #Orsato dopo #InterJuve e il crollo del #Napoli a Firenze. #scudettopic.twitter.com/y00lkd0b1f

— LaGazzettadelloSport (@Gazzetta_it) 30 באפריל 2018


באיטליה האוהדים כבר לא מאמינים יותר בשופטים בכל הנוגע למשחקים של יובנטוס, אבל סארי הדגיש: "עדיף שנחשוב על מה שאנחנו עושים במגרש. אני מאמין שהשליטה של יובה תבוא בסופו של דבר לסופה. זה ייגמר יום אחד. בפרמיירליג יש יותר תקווה לאוהדים כי כל שנה יש אלופה אחרת. באיטליה המצב אחר וזה גורם לנזק".


בתוך כך, לפי דיווחים באיטליה, חלוץ לאציו צ'ירו אימובילה, שנטש אמש את המגרש כבר בדקה ה-14 ב-0:1 על טורינו בעקבות פציעה ברגלו, ככל הנראה סיים את העונה. ההערכות הן שאימובילה ייעדר לפחות בין 10 ל-15 ימים, כשנותרו 20 ימים בלבד לסיום הליגה. מדובר בפגיעה קשה עבור שאיפותיו של האיטלקי בין ה-28 במירוץ למלך השערים באיטליה ונעל הזהב של אירופה. העונה כבש 41 שערים ב-45 משחקים בכל המסגרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי