בופון: חשבתי לפרוש, אבל אז הגיעו הצעות מעניינות. אחליט בקרוב

בופון
בופון | אתר רשמי

ג'יגי בופון בן ה-40 הפתיע במסע"ת כשבישר אך ורק על עזיבת יובנטוס אחרי 18 שנים: "אבחר בקבוצה שתהיה תחרותית, עם אתגרים. אני לא טיפוס לסיים קריירה בליגה שלישית". דיווח: ליברפול ופ.ס.ז' מעוניינות

(גודל טקסט)
ג'יג'י בופון הפתיע הבוקר (חמישי) במסע"מ מיוחד כשלא הודיע על פרישה סופית מכדורגל בגיל 40, אלא רק על כך שיעזוב את יובנטוס. השוער בן ה-40 ירשום בשבת במשחק הבית מול ורונה את ההופעה האחרונה שתהיה ה-975 במדים השחורים לבנים מאז הצטרף לביאקונרי בקיץ 2001. כמו כן רשם 168הופעות בקבוצת נעוריו פארמה. 


"עד לפני שבועיים בערך אכן חשבתי לפרוש לגמרי", הודה השוער האגדי, "אלא שאז הגיעו כמה הצעות מהסוכן שלי והתחלתי לחשוב על כך ברצינות. בכל מקרה אני אתכונן למשחק בשבת מול ורונה, שיהיה משחקי האחרון אחרי 18 שנים במועדון, דבר שיהיה מאוד מרגש. ואז אקח כמה ימים ואגבש את ההחלטה, לפרוש לגמרי או מלהמשיך במקום אחר".


בופון סירב לגלות מי הקבוצות המעוניינות בשירותיו אבל כן התייחס לקבוצת נעוריו פארמה, העסוקה כעת במאבקי עלייה לסריה A. "זה אמנם נורא רומנטי,  אבל זה לא יקרה. השוער כן חשף מה התכונות שיחפש בקבוצה בה יבחר: "אני חיה תחרותית ואני מחפש קבוצה שתדבר ללב שלי ושאוכל להתמודד על תארים. אני לא בדיוק הטיפוס ללכת ולשחק בליגה שלישית או רביעית, רק כדי להמשיך ולשחק".


הדברים האלה מתכתבים עם דיווחים לפיו סין או יפן או נסיכויות המפרץ לא יהיו כלל יעד עבור בופון אלא מועדונים אירופיים מובילים. ב"גזאטה" העלו הבוקר שהשוער נמצא על הכוונת ריאל מדריד, בעוד ב"קוריירה דלו ספורט" הוזכר שמן של ליברפול ופאריס סן ז'רמן.


בופון התייחס לתקרית שהיתה לו במשחקו האחרון בליגת האלופות העונה, הוויכוח הסוער עם השופט מייקל אוליבר שקבע פנדל לריאל מדריד בדקה ה-93 (1:3 ליובנטוס בברנבאו שלא הספיק לעלות לחצי הגמר):"אני עדיין לא מבין למה זה הורחקתי. ברור שעאני לא מצדיק את ההתנהגות שלי, אבל גם צריך להסתכל על השופט שכל ההתנהלות שלו היתה מאוד לא עקבית".
 
 
נשיא יובה אנדראה אניילי סקר באריכות את הקריירה של בופון בביאנקונרי והודה לשוער במילים חמות: "לא נשכח לעולם מה שעשית עבורינו, נקבל כל מנה שתחליט". אניילי חשף שיובנטוס הציעה לבופון לצאת לשנת לימודים להכרת כל ההיבטים והאספקטים של המועדון ואחר כך לבחור ביחד את התפקיד הניהולי אותו ימלא במועדון".


בופון  בראיון לפיקה: "בגילך אתה צריך להעריך את מצבך מחדש בכל שבוע"
הבוקר התפרסם ראיון שערך ג'רארד פיקה עם בוופן לאתר השחקנים "פליירס טריביון". "בגילי אתה צריך להעריך את מצבך מחדש בכל חודש, כל שבוע", אמר בופון לפיקה, "חשוב שספורטאים שתמיד שיחקו ברמה הגבוהה ימשיכו ויישארו בצמרת. אתה חייב להיות כשיר פיזית כי אף אחד מאיתנו לא רוצה תוצאות עלובות בגלל גאוות ספורטאים. אני בופון ואני רוצה להישאר כזה עד לרגע האחרון. כשלא אהיה מי שאני, אעזוב. אפגש עם הנשיא ונדון בצורה שקטה במצב".


על ההרגשה לשחק בגיל 40: "אני מאושר לשחק עכשיו בגלל שאני אוהב את האווירה אני עם חברים. אני יודע שאני יכול לעזור להם על המגרש. ביום שלא אוכל אין בעיה. אני יודע שהיתה לי קריירה גדולה".


"I'm Buffon, and that is who I want to be till the last minute. And when I'm not myself anymore, I'll go."@gianluigibuffon speaks with @3gerardpique about what's next. https://t.co/Gmofx8aDb6

— The Players' Tribune (@PlayersTribune) 16 במאי 2018


על המחשבות לפרוש: "אשקר אם אומר שאני לא פוחד, אבל עמוק בפנים אני רגוע ושלם עם עצמי כי אני מכיר את עצמי ויודע שאני לא אוהב להיות משועמם. במשך 23 שנה ככדורגלן יש לך את אותו לוח זמנים מאורגן לכל יום ויום. אם פתאום יש לך 24 שעות לפניך בלי שאין לך מה לעשות זאת יכולה להיות בעיה. שחקנים כמונו שחיים את המשחק באופן אינטנסיבי חייבים להמשיך להיות עסוקים גם אחרי הפרישה ושתהיה לנו סיבה לקום בבוקר, סיבה להילחם עבורה. לא מפריע לי לא להיות יותר באור הזרקורים".


על כך שלא שיחק מחוץ לאיטליה: "כדמות ספורטיבית לא רציתי לעזוב את איטליה כל עוד אני לא חייב. בלי הכדורגל בטוח הייתי בן אדם פחות טוב, כי הכדורגל לימד אותי שהקבוצה חשובה יותר מהאדם הבודד. אם לא הייתי משחק כדורגל בטח הייתי מורה לספורט כי אני מגיע ממשפחה של ספורטאים".



בופון מוחה על השיפוט מול ריאל. "למה מגיע לסבול כשהתקשורת מגזימה כל מה שקשור אלי" (Getty)


איך מתמודדים עם פופולאריות: "יש לזה צדדים טובים ורעים. אם קורה משהו רע מגזימים עם זה בטלוויזיה ובעיתונים ואתה אומר לעצמך שלא מגיע לך לסבול את כל זה. בדיוק כמו שקרה אחרי המשחק נגד ריאל מדריד בו מתחתי ביקורת על השופט".


איפה יהיה בעוד חמש שנים: "אולי אקח קורסים ואלמד להיות מאמן או מנהל ספורטיבי".


תשע אליפויות וארבע גביעים ביובנטוס, 300 רשתות נקיות בקריירה
ג'יאנלואג'י בופון אחד מגדולי השוערים בעולם שיחק 17 שנים ביובנטוס אחרי שהחל את הקריירה שלו בגיל ארבע כשהחל לשחק בחצר עם החברים שלו. מקצועית הוא החל את דרכו בפארמה בה שיחק בקבוצה הבוגרת מ-1991 עד 2001 ואז עבר בסכום שיא עד היום ליובנטוס ששילמה עליו 52 מיליון יורו סכום עתק בימים ההם.


מאז הוא זכה בתשע אליפויות יותר מכל שחקן אחר בסרייה A ושיחק הכי הרבה בנבחרת איטליה עם 176 הופעות לפי "גאזטה דלו ספורט" (15,243 דקות). הוא זכה בגביע העולמי ב-2006 עם הססוואדרה אזורה, אבל לא הצליח לזכות בליגת האלופות. הוא מחזיק בשיא אי הספיגות בסרייה A, שיא של 974 דקות אותו קבע בעונת 2015/2016. כאשר יובנטוס ירדה לסרייה B בגלל פרשת הקלצ'ופולי הוא הסכים להישאר במועדון וסייע לו לחזור אחרי שנה לסרייה A. הוא לא יצליח לשבור את השיא של 647 משחקים של פאולו מאלדיני בסרייה A ונגד ורונה ישחק את משחקו ה-640.


Gianluigi Buffon in Serie A:

• Most championships won (9)
• Second most appearances (638)
• Longest run without conceding a goal (974 mins)
• Most clean sheets (292)
• Most consecutive clean sheets (10)
• Most clean sheets in a single season (21)

Pure legend. pic.twitter.com/Y7brCwKUyA

— Squawka Football (@Squawka) May 17, 2018



בופון מחזיק בכל אופן במספר המשחקים הכי גדול כשוער בכל המסגרות באיטליה עם 974 הופעות. הוא גם השוער הראשון באיטליה שזכה בשבע אליפויות ראשונות. הוא זכה ב-18 תארים עם יובה. 9 אליפויות, 5 פעמים זכה בסופרקאפ האיטלקי, 4 פעמים בגביע האיטלקי. הוא שמר על 300 רשתות נקיות בקריירה. בשבע העונות האחרונות בהן זכה באליפות הוא שמר על 117 רשתות נקיות פי 24 מכל שוער אחר בליגה באותה תקופה.


הוא שיאן ההופעות בליגת האלופות עם 117 משחקים והשני כשוער אחרי איקר קסיאס ששיח 167 משחקים. הוא שיחק מעל 10,000 דקות בתחרות ורק ארבעה שחקנים באלופות מקדימים אותו. גם בנבחרת יש לו 68 רשתות נקיות.


בופון ערך בכורה בנבחרת איטליה לראשונה בגיל 19 ו-274 ימים. בתאריך בו ערך את הבכורה 39 שחקנים בסרייה A כיום לא נולדו אפילו. הוא היה קפטן הנבחרת 80 פעמים. הוא מחזיק בשיא ההצלות במונדיאל עם 48 משחקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי