איטליה בהלם: "אחרי שש שנים, אינטר חזרה לאירופה בשלוש דקות"

שחקני אינטר חוגגים
שחקני אינטר חוגגים | Gettyimages

הנראזורי חגגו את ה-2:3 על לאציו שהעלה אותם לליגת האלופות. איקרדי: "קניתי בית במילאנו, השער ה-100 שלי העלה אותנו. הפנדל שדה פריי גרם לו היה גורל". אינזאגי: "עומד מאחורי ההחלטה לשתף אותו, זה הכדורגל"

קבוצות: לאציו
(גודל טקסט)
לאציו הפכה לקבוצה הטראגית ביותר של הסרייה A, כאשר איבדה את הכרטיס לליגת האלופות במחזור האחרון לאינטר עם הפסד 3:2 אתמול (ראשון) באולימפיקו למרות שדורגה במשך 24 שבועות בין ארבע הגדולות בטבלה במהלך העונה והיתה רחוקה 12 דקות מעלייה. הדרמה היתה עוד יותר גדולה בגלל שלאציו היתה יכולה להסתפק לתיקו ואינטר היתה זקוקה רק לניצחון. לאציו אפילו הובילה פעמיים, אבל זה נגמר עצוב מאוד. התוצאה מדהימה גם סטטיסטית: אינטר לא עשתה מהפך בליגה עונה שלמה, מאז שניצחה באוגוסט את רומא 1:3 במחזור השני.


אינטר, בעבר אלופת אירופה, תשחק לראשונה מאז 2011/12 במפעל האלופות. אצלם הפרויקט הסיני עבד. סטבן ז'אנג, בנו של בעלי אינטר, אמר אחרי העלייה: "הבטחה זו הבטחה. אנו בצ'מפיונס, וכעת נוכל להתחיל להתחזק עוד יותר לפי תכנית העבודה שלנו". אחד השחקנים שאמור להירכש הוא ראפיניה המושאל מברצלונה שיעלה לאינטר 35 מיליון יורו.


שחקני אינטר חגגו בחדר ההלבשה כאילו זכו באליפות. ב"גאזטה דלו ספורט" נכתב: "השחקנים שרו בצרחות את 'We Are The Champions' של להקת קווין עד אמצע הלילה". העיתון כתב: "לקח לאינטר שש שנים ו-3 דקות במשחק (שערים בדקות 78 ו-81) כדי לחזור לאירופה".


בתקשורת האיטלקית מתחו ביקורת על מאמן לאציו, סימונה אינזאגי, שפתח עם סטפן דה פריי שישחק כנראה בעונה הבאה באינטר אחרי שחוזהו בקבוצה הסתיים, וגרם לפנדל עבור אינטר. אינזאגי הצדיק את ההחלטה שלו: "גם אם הייתי צריך להחליט במאה משחקים אם לשתף אותו מול אינטר הייתי מחליט מאה פעם שכן. הפסדנו כקבוצה במשחק. זה הכדורגל".


Sulla #Gazzetta in edicola oggi Urlo Inter: "We are in Champions!" ⚽ Milano rialza la testa ⚽ Sarri ci risiamo: "Non so se resto" ‍♀️ Yates padrone del #Giro101 Nadal VIII imperatore di Roma.
E molto altro! pic.twitter.com/AiINURGryT

— LaGazzettadelloSport (@Gazzetta_it) 21 במאי 2018


מאורו איקרדי אמר שהוא רוצה להישאר: "נעשה את מה שהכי טוב לאינטר". הקפטן, שכבש את השער המאה שלו באינטר ב-159 משחקים, אמר שהפנדל שגרם דה פריי היה גורל שהיה כתוב מלמעלה. "כל הכדורגלנים מקצועיים. הוא לא תיקל אותי בכוונה". איקרדי וצ'ירו אימובילה סיימו את העונה כמלכי השערים של הסרייה A, עם 29 שערים כל אחד, אבל אימובילה שיחק משחק אחד פחות. איקרדי בסיום: "נראה מה הכי טוב לקבוצה, אבל קניתי בית חדש במילאנו. על מה חשבתי בפנדל? חשבתי על טובת הקבוצה. זה לא מספיק שנותנים לך את סרט הקפטן. אתה צריך להביא איתו עוד דברים. השער המאה שלי העלה אותנו גם לאלופות וזה אומר הכל. לאציו שיחקה טוב, אבל הראנו כח ורצון עז והפכנו את התוצאה. אני מקדיש את ההישג לחברים שלי כי כולנו האמנו שזה אפשרי עד לרגע האחרון. העונה לא היינו יציבים מספיק. פתחנו את העונה נהדר ואחר כך נחלשנו חייבים לעבוד על זה".


בלם אינטר אנדראה ראנוקיה, שהיה מעורב בשער הניצחון הודה: "זה היה משחק מטורף. הייתי הולך לבעוט את הקרן שהביאה לשער הניצחון גם אם לא היו מכניסים אותי לעשר דקות אחרונות. הרגשתי טוב, הרגשתי חם. הייתי חייב להיות מעורב. אינטר היא קבוצה של גברים".


לעומתו, סנאד לוליץ' מלאציו שהורחק לפני כל הדרמה בסיום אמר: "אני מרגיש שהפסדנו את הקרב על האלופות לפני כמה מחזורים ולא במשחק הזה. היינו צריכים לגמור את זה הרבה יותר מוקדם וכשאתה משחק על כל הקופה לפעמים אתה גם מפסיד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי