לא מרים ידיים: ארקדיוש מיליק לא זוכה להערכה לה הוא ראוי

ארקדיוש מיליק
ארקדיוש מיליק | Gettyimages

החלוץ הפולני שרד שתי פציעות, דחיקה לספסל ושוד מזוין באמצע הלילה, אבל זה לא מנע ממנו להמשיך לכבוש ולהעניק לנאפולי נקודות קריטיות. הערב נגד ליברפול אנצ'לוטי יצטרך להאמין בו פעם נוספת

קבוצות: נאפולי
(גודל טקסט)

הבעיות הרפואיות מהן סבל ארקדיוש מיליק בשנים האחרונות היו הורסות את הקריירה של כל כדורגל בכיר שכבר חווה תהילה. החלוץ הפולני של נאפולי הוא בן 24 בלבד, אבל כבר סבל מעליות וירידות ברמה שלא תבייש רכבת הרים. נאפולי רכשה אותו מאייאקס באוגוסט 2016 תמורת 35 מיליון יורו, סכום שיא במועדון באותו זמן, והפתיחה שלו במדי הקבוצה השיגה כותרות ענק באיטליה ובכל אירופה: מיליק כבש ארבעה שערים בשבעת משחקי הליגה הראשונים, והיו שכבר השוו אותו לדייגו מראדונה, אבל פציעה קשה ברצועות הברך הימנית וניתוח קשה הרחיק אותו מהמגרשים עד למחזור ה-25. הוא שיחק ביורו 2016 באותה שנה, אבל כבר היה צל של עצמו. בספטמבר 2017 שוב נפצע בברך, ושוב עבר ניתוח וחזר רק כעבור שבעה חודשים.

הפציעות היו קשות, ההחלמה היתה מתסכלת, אבל מיליק הוא אחד שלא מוותר אף פעם ולא מרים ידיים. בגיל 24, כל הקריירה שלו עוד לפניו ועושה רושם שהעונה קרלו אנצ'לוטי הצליח להחזיר אותו ליכולת טובה שמזכירה את הימים ההם, אף על פי שהוא נחשב רק לחלוץ השלישי בהיררכיה של המועדון. בשני המחזורים האחרונים בסרייה A ההרגשה היא שמיליק בדרך הנכונה, ואלה חדשות רעות לנבחרת ישראל שתפגוש את פולין במוקדמות היורו ואולי גם לליברפול, שחוששת מכל חלוץ של נאפולי. בשבוע שעבר, נגד אטאלנטה במצב של 1:1 לאחר שנאפולי כבר פיגרה, הכניס אותו אנצ'לוטי שמונה דקות לסיום וקיבל ממנו שער ניצחון בדקה ה-85. במשחק האחרון נגד פרוזינונה, משחק שהיה פסטיבל של כוכבי נבחרת פולין, נאפולי ניצחה 0:4. מיליק פתח בהרכב וכבש צמד שני העונה לצד קשר הנבחרת הפולנית פיוטר ז'ילינסקי שהבקיע עוד שער. השערים של מיליק סייעו בשני המחזורים האחרונים לנאפולי להישאר בהפרש של שמונה הפרש מיובנטוס המוליכה.

בנאפולי מעריכים את המנטליות והאופי המנצח של מיליק, גם כשאינו שחקן הרכב. הוא יכול לפתוח על הספסל באנפילד, אבל לאנצ'לוטי יש ג'וקר רציני שכבר כבש העונה שבעה שערים. כתב העיתון "פשגלונד ספורטובי" דומיניק פיחוטה אמר לספורט1: "בנאפולי מעריכים את מיליק גם אם הוא לא כרגע החלוץ המרכזי. הם יודעים שהוא יכול להביא להם דברים טובים ברגעים חשובים".

מיליק חוגג את המהפך נגד אטאלנטה. חזר בזמן הנכון (Gettyimages)
מיליק חוגג את המהפך נגד אטאלנטה. חזר בזמן הנכון (Gettyimages)

אחרי המשחק נגד אטאלנטה אמר אנצ'לוטי: "לא ניצחנו בגלל החילוף שלי עם מיליק. ניצחנו כי למרות שמיליק לא משחק הרבה הוא תמיד מוכן כשאני קורא לו. הוא שחקן עם מנטליות גדולה והוא בוגר מאוד".

נאפולי משחקת כיום 4-4-2, כששני החלוצים הראשונים הם לורנצו אינסינייה ודריס מרטנס. מיליק לא נשבר למרות שפתח בהרכב רק פעמיים מאז תחילת נובמבר ולא שותף ברוב המשחקים החשובים. הוא שיחק רק בשלושה משחקים בשלב הבתים של האלופות, וזה כולל שתי דקות בלבד ב-2:2 נגד פאריס סן ז'רמן בפארק דה פראנס.

אנצ'לוטי טוען שהוא לא רוצה להעמיס על מיליק בשל הפציעות שלו. אחרי הפציעה הראשונה שלו הוא חזר, כבש עשרה שערים ואז נפצע שוב. הוא שיחק נגד פרוזינונה רק כדי לתת לחלוצים האחרים קצת מנוחה, אבל היכולת הטובה שלו מהווה כאב ראש חיובי לאנצ'לוטי. המאמן הוותיק חילק את נאפולי מראש לשתי קבוצות, ומיליק נכלל בהרכב השני. הוא יצטרך להזיע כדי לחזור לעמדה הראשונה שלו בה פרץ לפני שנתיים ככוכב על.

קרלו אנצ'לוטי. צריך לבחור בין שלושה חלוצים מעולים (Gettyimages)
קרלו אנצ'לוטי. צריך לבחור בין שלושה חלוצים מעולים (Gettyimages)

בעיתון "לה רפובליקה" שיוצא לאור ברומא פורסם כי אנצ'לוטי רוצה שמיליק יאריך את חוזהו, המסתיים ב-2021, וזה מהווה סימן שהוא בונה על הפולני לטווח ארוך. המאמן החל ללחוץ על הנהלת הקבוצה להציע למיליק חוזה חדש כי הוא מעריך את יכולתו, אבל הודה: "היתה תקופה ש'ארק' (קיצור של ארקדיוש, י.ז.) היה החלוץ מספר אחת שלנו, וכעת מרטנס הוא החלוץ המוביל". מיליק אומר: "אני תמיד רוצה לשחק ואני תמיד מחפש את הבעיטה לשער, אבל הכדור לא תמיד מוצא את הכתובת. הייתי זקוק מאוד לשער נגד אטאלנטה והוא נתן לי ביטחון למשחק נגד פרוזינונה".

מיליק ירצה לשכוח את המשחק הראשון שלו נגד ליברפול העונה, בו נאפולי ניצחה 0:1. הוא פתח בהרכב ושיחק 68 דקות, אבל הסיפור האמיתי התרחש אחרי המשחק: מיליק נשדד כשחזר מהמשחק לביתו בשעת לילה מאוחרת. אחד השודדים עצר את מכוניתו של הפולני, כיוון אליו אקדח ודרש את שעון הרולקס שלו, אבל לא הזכיר את הארנק. מיליק הוריד את השעון מיד ולמזלו זה לא הסתיים באירוע חמור יותר. ללא ספק היום הוא יעדיף לשדוד את ליברפול על כר הדשא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי