שער של ספונארה נפסל בדקה ה-92, יובנטוס ניצחה 1:2

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

הקשר כמעט הציל את סמפדוריה מהפסד, אך השער נפסל בטענת נבדל באמצעות ה-VAR, שגם פסק פנדל לכל קבוצה. רונאלדו כבש צמד למנצחת (2, 65 בפנדל) ועקף את פיונטק, קוואליארלה הוותיק השווה זמנית (33) והשתווה לטרזגה

קבוצות: סמפדוריה
(גודל טקסט)
המחזור ה-19 בליגה האיטלקית נפתח היום (שבת) כשיובנטוס ניצחה באצטדיון "אליאנץ" 1:2 את סמפדוריה, במשחק דרמטי שייזכר בעיקר בעקבות השימוש ב-VAR. מאוחר יותר, לאציו איבדה גובה עם 1:1 נגד טורינו, כשהיא מתרחקת מאינטר שניצחה 0:1 את אמפולי ומתקרבת לרומא שניצחה 0:2 את פארמה. נאפולי חזרה לנצח עם 2:3 דרמטי על בולוניה. מילאן נעלה את שנת 2018 בסרייה A עם ניצחון 1:2 על ספאל.


יובנטוס – סמפדוריה 1:2
אחרי 2:2 בחוץ נגד אטאלנטה במחזור האחרון, הגברת הזקנה יכולה לסיים את שנת 2018 בטעם טוב עם ניצחון לעיני הקהל הביתי, במשחק רב אירועים שייזכר בעקבות השימוש בשיפוט הווידאו. צמד של כריסטיאנו רונאלדו הספיק ליובה כדי להגדיל, לפחות זמנית, את הפער מסגנית המוליכה נאפולי ל-12 נקודות.


כבר בדקה השנייה למשחק כדור עומק נהדר של פאולו דיבאלה מצא את כריסטיאנו רונאלדו, שהתגבר על שחקן הגנה, בעט מקצה הרחבה והכניע את אמיל אאודרו המושאל מיובנטוס בדרך ל-0:1 שחור-לבן. בדקה ה-33 הגיע השיוויון, כשאמרה ג'אן נגע בידו ברחבה ולאחר בדיקה של ה-VAR, הוחלט להעניק פנדל לאורחים, אותו ניצל פאביו קוואליארלה הוותיק כדי להשוות ל-1:1. בגיל 35, השלים החלוץ האיטלקי רצף של תשעה משחקי ליגה בהם מצא את הרשת, כשהאחרון שעשה זאת היה חלוץ יובה, דויד טרזגה, אי שם ב-2005.



קוואליארלה. שחזר את ההישג של טרזגה בגיל 35 (AFP)


הקצב הנהדר נמשך ושתי הקבוצות הגיעו ללא מעט הזדמנויות, אך בדקה ה-65 היה זה תורה של הגנת סמפדוריה לגעת בכדור ברחבה, שהחלטה שלמרות שהוטלה בספק אושרה גם על ידי ה-VAR ורונאלדו דייק מהנקודה הלבנה והשלים צמד, שגם העלה אותו לפסגת טבלת הכובשים עם 14 שערים עד כה בסרייה A. שיפוט הווידאו סיפק עוד רגע מעורר מחלוקת בדקה ה-92 כשריקרדו ספונארה כבש שער מרהיב מקצה הרחבה שאושר תחילה, אך ה-VAR התערב ובהחלטה מעוררת מחלוקת קבע שהקשר קיבל את הכדור בעמדת נבדל, שקבע ניצחון ליובנטוס.


לאציו – טורינו 1:1
אחרי שני ניצחונות רצופים, העיטים רצו להמשיך ביכולת הטובה אבל הופתעו על ידי פנדל מוצלח של אנדראה בלוטי רגע לפני הירידה להפסקה. לאציו היתה קרובה למבוכה בבית, אבל למזלה יש לה את סרגיי מילינקוביץ' סאביץ', שבדקה ה-62 שלח טיל לרשת וחילץ תיקו.


אמפולי – אינטר 1:0
לאור איבוד הנקודות של נאפולי במחזור שעבר, הניצחון הזה חשוב במיוחד עבור הנראזורי שנראה כאילו הם נעלו את המקום השלישי. באלדה קייטה כבש לזכות אינטר (72), נותן לה ניצחון שישי ברציפות על אמפולי שלא ניצחה את הקבוצה ממילאנו מאז אפריל 2006.


90'+3 – FINISCE QUI! Chiudiamo il 2018 con una vittoria: #EmpoliInter 0-1 pic.twitter.com/Y8Bt1TQsGT

— Inter (@Inter) December 29, 2018


נאפולי – בולוניה 2:3
אחרי האכזבה שבהפסד לאינטר בשבוע שעבר שסיכן אותה באיבוד המקום השני בקרוב, נאפולי חזרה לנצח והפעם במשחק רב שערים נגד הקבוצה מתחתית הטבלה. ארקדיוש מיליק העלה את אנצ'לוטי ליתרון בדקה ה-16, אבל פדריקו סנטאנדר השווה (37). מיליק לא נרתע והשלים צמד עם נגיחה יפהפיה (51), גם דנילו לא נרתע ונגח את השוויון עשר דקות לסיום. נאפולי היתה בדרך לאבד עוד נקודות יקרות אבל דריס מרטנס, בדקה ה-88, הבטיח את הניצחון בשער ענק מחוץ לרחבה. הפער מיובנטוס נשאר עומד על תשע נקודות.


מילאן – ספאל 1:2
אחרי ארבעה משחקים ללא שער, גאטוסו ידע שהוא חייב לנצח את קבוצת התחתית בבית כדי לשמור על מעמדו בקבוצה. ההתחלה היתה מדאיגה, עם שער נהדר של אנדראה פטאנגה שהעלה את האורחת ל-0:1 בדקה ה-13, אבל תוך שלוש דקות הושג סוף סוף השער המיוחל לו חיכו בסן סירו 400 דקות: הכדור הגיע לסאמו קסטייחו שמצא את עצמו חופשי לחלוטין ברחבה ובעט פצצה לפינה הרחוקה. נקודה עדיין לא הספיקה למילאן, וגונסאלו היגוואין (64) קבע ניצחון ראשון לרוסונרי אחרי ארבעה משחקים ועלייה למקום החמישי על חשבון רומא.


תוצאות נוספות
פארמה – רומא 2:0


קייבו – פרוזינונה 0:1


גנואה – פיורנטינה 0:0


ססאולו – אטאלנטה 6:2


אודינזה – קליארי 0:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי