צפו: 2:3 לצרפת על אנגליה. שופט וידיאו הרחיק את וראן

קיליאן אמבפה חוגג עם קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה חוגג עם קיליאן אמבפה | צילום: AFP

אומטיטי, סידיבה ודמבלה רשמו שערי בכורה לטריקולור, קיין כבש צמד לנבחרת שלושת האריות, השני בפנדל שאושר בווידיאו. הבלם קיבל צהוב ששונה לאדום

(גודל טקסט)

מעט חבולות מהמשחק הרשמי האחרון שלהן במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018, צרפת ואנגליה נפגשו בפארק דה פראנס בפאריס במשחק ידידות שהסתיים ב-2:3 למארחים לעיני נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי.

אחרי טקס לזכר ההרוגים בפיגוע במנצ'סטר בו גם הצרפתים שרו את ההמנון האנגלי, המשחק יצא לדרך וכבר בדקה התשיעית התקפה יפה של האנגלים הסתיימה בכדור רוחב משמאל של ראיין ברטרנד לקפטן הטרי הארי קיין שדחק מקרוב את ה-0:1. בדקה ה-22 עוסמאן דמבלה הגביה כדור חופשי לרחבה אותו נגח אוליבייה ז'ירו לשער ונהדף על ידי טום היטון. לצערו של שוער ברנלי מי שהגיע ראשון לריבאונד היה סמואל אומטיטי שנעץ ברשת האנגלית את שער הבכורה שלו בטריקולור ששווה 1:1.

 


בדקה ה-43 דמבלה פרץ לרחבה במבצע נהדר ושוב נהדף על ידי היטון, ושוב שחקן הגנה צרפתי היה במקום השתלט על הריבאונד. הפעם היה מדובר בג'יבריל סידיבה, שהוריד את המארחים למחצית ביתרון 1:2 עם שער בכורה משלו.


תרזה מיי ועמנואל מקרון צפו מהיציע (Gettyimages)


עם פתיחת המחצית השנייה התרחש אירוע יוצא דופן כשדלה עלי פרץ לרחבה ונעצר על ידי וראן בעבירה. השופט שלף צהב לבלם והורה על פנדל, אך לאחר התייעצות עם שופט הווידאו, הוחלט להרחיק את בלם ריאל מדריד בכרטיס אדום. קיין לא התבלבל והכניע את לוריס מהנקודה הלבנה בדרך לצמד ול-2:2. הצרפתים לא ויתרו ובדקה ה-79 פול פוגבה  שלח כדור עומק לקיליאן אמבפה. הכוכב הצעיר היתל בהגנה ומסר לדמבלה שכבש גם הוא שער בכורה והעלה את צרפת ל-2:3 למרות החיסרון המספרי.

דידייה דשאן יכול להיות מעודד מהיכולת של שחקניו הצעירים, ששוב הוכיחו שיש עתיד ורוד לטריקולור. אנגליה מצידה, כבר עשרים שנה בלי ניצחון חוץ על הצרפתים ותיאלץ לחכות עוד כדי לשנות את זה.



הרכבים

צרפת: הוגו לוריס, ג'יבריל סידיבה, רפאל וראן, סמואל אומטיטי, בנז'מן מנדי (לוקה דין 21), אנגולו קאנטה, פול פוגבה, עוסמן דמבלה, תומא למאר, אוליבייה ז'ירו, קיליאן אמפבה.


 

אנגליה: טום היטון (ג'ק באטלנד 46), קירן טריפייר, ראיין ברטרנד, פיל ג'ונס, גארי קייהיל, ג'ון סטונס, ארייק דאייר, ראחים סטרלינג, דלה עלי, הארי קיין, אלכס אוקסלייד-צ'מברלין. 


מהלך המשחק
דקה 1:
המשחק נפתח עם שירת ההימנונים, כשגם הצרפתים שרו את ההמנון האנגלי, זכר לפיגוע במנצ'סטר.


דקה 2: למאר ספק בעט ספק הגביה מחוץ לרחבה, היטון עצר על קו השער.


דקה 9: 0:1 לאנגליה! מהלך קבוצתי יפה של האנגלים הגיע לסטרלינג שהוריד בערב לברטרנד. המגן שלח רוחב משמאל לקיין שדחק מקרוב לשער של לוריס.



אנגליה חגגה שער מהיר (AFP)


דקה 21: מנדי נפצע ולא יכול היה להחליף. דין החליף את מגן מונאקו.


דקה 22: צרפת משווה ל-1:1! ז'ירו נגח כדור מחמישה מטרים ונהדף על ידי היטון, אומטיטי נעץ את הריבאונד ברשת האנגלית.



אומטיטי קבע שיוויון (AFP)


דקה 31:
אמבפה התגבר על הגנת אנגליה ובעט מקרוב, היטון הדף לקרן.


דקה 43: צרפת הפכה ל-1:2! דמבלה פרץ לרחבה במבצע אישי גדול ובעט לשער, אך נהדף על ידי היטון. הפעם סידיבה היה זה שהשתלט על הריבאונד והפך את התוצאה.


דקה 48: אנגליה משווה ל-2:2! דלה עלי פרץ לרחבה ונעצר בעבירה על ידי וראן. השופט שלף צהב לבלם והורה על פנדל, אך לאחר התייעצות עם שופט הווידאו, הוחלט להרחיק את וראן בכרטיס אדום. קיין השלים צמד כשהכניע את לוריס מהנקודה הלבנה.



וראן. הורחק על ידי שופט הטלוויזיה (AFP)


דקה 71:
אמבפה התגבר על ההגנה האנגלית ובעט מקרוב למשקוף, למאר הגיע לריבאונד אך נהדף על ידי באטלנד. 


דקה 79: 2:3 לצרפת! פוגבה שלח כדור עומק לאמבפה שהטעה את ההגנה ומסר לדמבלה. קשר דורטמונד לא התבלבל והחזיר את היתרון לטריקולור.


דקה 90+3:
אמבפה פרץ לרחבה ובעט לשער, לצערו באטלנד מנע ממנו שער והדף נהדר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי