גרמניה וצ'ילה עלו לחצי גמר גביע הקונפדרציות

נבחרת גרמניה חוגגת מול קמרון
נבחרת גרמניה חוגגת מול קמרון | צילום: AFP

דמירבאיי ו-ורנר (צמד) כבשו לאלופת העולם שתפגוש בחצי הגמר את מקסיקו. מאבוקה הורחק בעקבות שופט הווידאו. זוכת הקופה אמריקה חילצה 1:1 מאוסטרליה ותפגוש את פורטוגל

(גודל טקסט)
שלב הבתים בגביע הקונפדרציות הגיע הערב לסיומו אחרי שגרמניה גברה 1:3 על קמרון ועלתה לחצי הגמר שם מחכה לה מקסיקו, וצ'ילה הצליחה לחלץ 1:1 מול אוסטרליה בדרך למפגש מול פורטוגל בשלב הבא.


גרמניה – קמרון 1:3
למרות שהתקשתה במחצית הראשונה, אלופת העולם הצליחה לדלג מעל אלופת אפריקה ולהשיג ניצחון שהיה ה-100 של המאמן יואכים לב על ספסל הנבחרת במשחקו ה-150. גרמניה עלתה לחצי הגמר מהמקום הראשון עם שבע נקודות מבית ב' ותפגוש את מקסיקו (חמישי, 21:00), כשקמרון סיימה במקום האחרון בבית עם נקודה בודדת.  


יואכים לב השאיר את מלך השערים של גרמניה בטורניר לארס שטינדל על הספסל, כשבמקומו עלה בחוד טימו ורנר הצעיר מלייפציג. מאחוריו ישחקו הקפטן יוליאן דראקסלר מפאריס סן ז'רמן וקרם דמירבאיי מהופנהיים. בחוד של קמרון יפתח וינסנט אבובקאר, שכבש את שער הניצחון לנבחרתו בגמר אליפות אפריקה.



ורנר ודמירבאיי. העלו את גרמניה לחצי הגמר (AFP)


המשחק התחיל שקול כששתי הנבחרות התקשו להגיע להזדמנויות, ורק בדקה ה-21 נרשמה הבעיטה הראשונה לשער כשאמרה ג'אן בעט החוצה מ-16 מטרים ושלוש דקות אחר כך יוזואה קימיך החמיץ מקרוב. פרנק זמבו-אנגוויסה עוד הצליח לבחון את מארק אנדרה טר שטגן לפני ההפסקה, אך שתי הנבחרות ירדו אליה בתיקו מאופס.

במחצית השנייה הדברים ובדקה ה-48 הקפטן יוליאן דראקסלר מסר כדור לקרם דמירבאיי שפרץ קדימה ומקצה הרחבה בעט לפינה הגבוהה את ה-0:1. השער העיר את שתי הנבחרות, שהתחילו להגיע ליותר מצבים בשני צידי המגרש.




בסופו של דבר הצדק נעשה (AFP)


בדקה ה-64 בוצעה עבירה על אמרה ג'אן ובתגובה השופט הרחיק בטעות את סבסטיאן סיאני, אך לאחר התייעצות שופט הווידאו הצדק נעשה וארנסט מאבוקה שביצע את העבירה הורחק והשאיר את קמרון בעשרה שחקנים. בקושי חלפו שתי דקות וכדור של קימיך, עם בישול שישי בששת המשחקים האחרונים במנשאפט, הגיע לטימו ורנר שהתכופף כדי לנגוח לשער את ה-0:2 לאלופת העולם.


בדקה ה-78 מומי גמלאו הגביה מימין כדור נהדר לווינסנט אבובקאר שהתגבר על טר שטגן וניקלס זולה כדי לצמק ל-2:1, אבל שלוש דקות אחר כך  בנימין היינריכס המחליף שלח כדור רוחב לוורנר, שהשלים צמד וקבע 1:3, תוצאה שנשמרה עד שריקת הסיום.


צ'ילה – אוסטרליה 1:1
אלופת הקופה אמריקה כמעט הסתבכה, אך הצליחה לחלץ תיקו מול הסוקרוז שהבטיח לה עלייה לחצי הגמר (רביעי, 21:00) מהמקום השני בבית. מי שמחכים לצ'ילה בשלב הבא עם אלופת אירופה פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו. לעומתה אוסטרליה שכמעט הפתיעה, סיימה במקום השלישי עם שתי נקודות.  



צ'ילה. תפגוש את פורטוגל בחצי הגמר (AFP)


במשחק עצמו אוסטרליה הפתיעה בדקה ה-42 כשהשוער קלאודיו בראבו בעט רע כדור שוער שהפך לאיבוד שהוביל למהלך התקפי של הסוקרוז. בסופו של דבר הכדור הגיע לג'יימס טרויסי שהכניע מקרוב את השוער הצ'ילאני וקבע 0:1 מפתיע לנבחרתו.


פיצי ערך שינויים במחצית השנייה וזה השתלם לו אחרי שכדור גובה הגיע לאדוארדו ורגאס ברחבה שנגח אותו קדימה ומרטין רודריגס היה במקום כדי לדחוק פנימה את ה-1:1, שנשמר עד הסיום ועבור צ'ילה היה שווה מקום בחצי הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי