בחסות הכדורגל המודרני: נבחרת גרמניה היא המראה לעתיד

לאב קימיך
קימיך | Gettimages

חילופי דורות מוצלחים, מאגר בלתי נגמר של כישרונות ו"אס" אחד אותו סימן יוגי לאב. 21:00: זכייה בקונפדרציות על חשבון צ'ילה עם רמז למונדיאל?

(גודל טקסט)
הכדורגל הגרמני חוגג בראש מורם. למרות היעדר הכוכבים, המנשאפט בגמר הקונפדרציות ב-21:00 מול צ'ילה וגם הנבחרת הצעירה הוכיחה שיש על מי לסמוך. אולי הוא לא תמיד נוצץ כפי שהיה ב-0:1 על ספרד בגמר הצעירות, אבל עדיין – גרמניה היא גרמניה ואפשר רק להתפעל.


ככה היא גרמניה. היו לה רגעים טובים יותר גם בקונפדרציות וגם ביורו הצעירות והמשמעות ברורה: דור העתיד של הגרמנים כבר כאן. גרמניה לא היתה הפייבוריטית ביורו הצעירות, ספרד והסגל שלה היו נוצצים יותר אבל מבחינת תוצאות גרמניה יצאה די כרגיל עם ידה על העליונה.


עובדים על העתיד

הנבחרת הבוגרת של יוגי לאב אמנם אלופת העולם המכהנת אבל מדובר בחילופי דורות עבורה. יש מי שמכנה אותה נבחרת ב' אבל בגרמניה כמו בגרמניה דואגים לעתיד. שחקנים כמו פיליפ לאם ומירוסלב קלוזה כבר בחוץ. טוני קרוס, ג'רום בואטנג, מסוט אוזיל ותומאס מולר בחופשה אבל את המושכות לקחו צעירים כמו טימו ורנר ולאון גורצקה.



לאב וקימיך. "המנהיג" (AFP)


השניים שהיו יכולים להיות חלק מהנבחרת הצעירה וגם יוכלו להיות חלק ממנה בעתיד מאחר והשנתון שלהם הוא אפילו צעיר מזה של כוכבי 1994 שנפרדו מהנבחרת של ספטן קונץ בשישי האחרון. "ההצלחה שלנו מסחררת. זה ניסוי כלים שעבר בהצלחה אדירה", נכתב בגרמניה.


לאב עצמו התייחס לחילופי הדורות: "אתה וראה את הרעב שלהם להצלחה. יש לי הרגשה שנוצרת כאן נבחרת שתהיה דומיננטית בעתיד. רק לפני שלושה שבועות התחלנו כמעט מאפס עם פילוסופיה של בניית נבחרת והגענו להישגים ענקיים. אנחנו עובדים כאן לקראת העתיד של הנבחרת". 


המאמן סימן את ג'ושוע קימיך כאחד מהכוכבים הבולטים שצצו בנבחרת. אחרי שנה בה קרלו אנצ'לוטי כמעט החביא אותו בבאיירן מינכן הוא צץ שוב ככוכב על לעתיד. נכון ליורו האחרון לאב כבר לקח עימו את המגן-קשר הרב גוני, אבל בגרמניה יודעים – זה הברומטר. "הוא הפך למנהיג בנבחרת ועשה קפיצת דרך דרך גדולה. הוא שיכנע אותי מהיום הראשון עם שפת הגוף שלו, הנוכחות שלו ומהאימון הראשון הוא הראה שלי שהמטרה שלו היה להיכלל בסגל למונדיאל. ההבנה הטקטית שלו מעולה", אמר לאב על הכוכב החבוי שלו.



גם ורנר וגורצקה הם חלק נכבד בעתיד (gettyimages)


קימיך הוא הכדורגלן המודרני החדש לדעת לאב. היכולות הפיזיות, הגמישות במעברים בין תפקידים והנכונות לקליטה של מערכים שונים באים לידי ביטוי בכוכב של באיירן שעתיד גדול מונח לפניו. "הכדורגל המודרני יצטרך שחקנים שיכולים להביא פתרונות במהירות הכי אפשרית", הוסיף לאב.


בדרך לשליטה בכדורגל האירופי?

והוא לא היחיד. ביורו הצעירות בלט לעין סרג' גנאברי שקפץ כיתה בין רגע. אחרי עונה טובה בוורדר ברמן, הוא חתם עוד לפני הטורניר, נכון אתם לא טועים – בבאיירן. גם הוא יהווה חלק מהעתיד של המנשאפט. לא בכדי באיירן התבססה בעבר על שבעה או שמונה שחקנים ששיחקו בנבחרת גרמניה וגם כעת היא עובדת בכיוון הזה. תוסיפו גם את בלם הנבחרת הצעירה ואחד משחקני העתיד ניקלאס סולה שהגיע מהופנהיים. באיירן היא רק דוגמה לעבודה נכונה כאת כל הפירות גוזרים כמובן בנבחרת שם מגיעים רוב הכישרונות.


פרשני כדורגל באירופה רואים את גרמניה שולטת עוד שנים רבות בכדורגל האירופי והעולמי וזאת אולי למרות הכסף שנמצא באנגליה, הכישרון שנמצא בצרפת וכמות הכישרון וההילה שמחמיאים לנבחרת ספרד. הפעם כולם בטוחים שגרמניה הביאה את הכדורגל לדרגת אומנות. "המתפרצות, משחקי המעבר והיכולת לשחק מהר הם משהו שיש רק בגרמניה ובבונדסליגה. העבודה עם הווידאו וצוות המאמנים הבכיר רק מסייעים לזה להפוך למשהו אחר מכולן", החמיא המאמן ואקס מכבי נתניה ובאיירן מינכן, לותר מתיאוס.



שדרוג מהיר, גנאברי (AFP)


חילופי הדורות עוברים בהצלחה וכעת ניתן לראות כיצד לאב יחליט להשתמש בשחקנים כמו אוזיל, מולר ובואטנג במונדיאל ברוסיה בעוד שנה. כשברקע כבר מבצבצים שמות כמו ג'ונתן טה, דייויד סלקה ואחרים אי אפשר לדעת אבל מאגר הכישרונות שמשתלב לא רק בכישרון אלא גם בעבודה נכונה. יחד עם זאת, צריך לזכור שב-21:00 זו יכולה להיות הזכיה הראשונה של המנשאפט בטורניר הקונפדרציות העשירי בו היא משתתפת. רמז לבאות?


אגב, אחרי כל המחמאות לגרמניה צריך לזכור שזו תהיה פעם ראשונה אם גרמניה תזכה בטורניר העשירי של הקונפדרציות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי