צפו בתקציר: גרמניה בדרך למונדיאל עם 1:2 בצ'כיה

גרמניה חוגגת
גרמניה חוגגת | Gettimages

ורנר והומלס הותירו את אלופי העולם מושלמים בבית המוקדם, דארידה השווה זמנית בשער ענק. אנגליה נזקקה ל-53 דקות כדי לכבוש ב-0:4 אצל מלטה. דנמרק השפילה 0:4 את פולין. וואקמה ואוגו לא שותפו ב-0:4 של ניגריה

(גודל טקסט)

אלופת העולם גרמניה נשארה מושלמת (21 נקודות מ-21 אפשריות) בבית 3 אחרי שניצחה 1:2 בחוץ את צ'כיה ועשתה עוד צעד משמעותי כדי לעלות אוטומטית מהמקום הראשון ולהגן על תוארה במונדיאל 2018 ברוסיה.

דנמרק לא רק השפילה את פולין עם 0:4 אלא פתחה לחלוטין את בית 5, כאשר נכנסה חזק יחד עם מונטנגרו (0:3 בקזחסטן) למאבק על המקום הראשון. בבית 6 אנגליה נזקקה ל-53 דקות כדי להבקיע שער במלטה אבל בסיום חגגה עם 0:4. אריק סאבו ישב על הספסל ב-0:1 הדרמטי של סלובקיה על סלובניה.

בית 3
צ'כיה – גרמניה 2:1
התאוריה שכדורגל משחקים 90 דקות ובסוף גרמניה מנצחת התגשמה לה שוב עם שער ניצחון של מאטס הומלס בדקה ה-88 כשתיקו היה משקף את מהלך האירועים במשחק. האורחים כבשו מהר ממתפרצת שהסתיימה בשערכ של טימו ורנר ונרדמו. הצ'כים שהבינו במחצית כי יש להם הזדמנות ענקית להפתיע אכן השוו מבעיטה אדירה של ולדימיר דארידה מהרטה ברלין לחיבורים של מארק אנדרה טר שטגן בדקה ה-78. ואז הגיעה טעות קריטית בהגנה שהותירה את בלם באיירן חופשי לנגוח מקרוב ופנימה ולחסל כמעט סופית את הסיכוי של הצ'כים להגיע לרוסיה.


טר שטגן סופג שער ענק לחיבורים (Getty)

מהלך המשחק 
דקה 4, 0:1 לגרמניה
כדור עומק של לארס שטינדל חתך את הגנת צ'כיה והותיר לטימו וורנר, חלוץ לייפציג, לחגוג שער רביעי בשבעה משחקים במאנשאפט.

דקה 16 – יאן בוריל, בהופעת הבכורה שלו בנבחרת צ'כיה, בעט שטוח וחזק מ-16 מ' טר שטגן לא התקשה לעצור.

דקה 20 – הזדמנות אדירה ללארס שטינדל אבל קשר מנשנגלדבאך בעט גרוע והגנת צ'כיה לא התקשתה להרחיק.


דקה 50
– תומאש סוצ'ק ירה מרחוק וסחט הצלה מטר שטגן וקרן.


דקה 78, 1:1
– הגרמנים קיבלו עונש על מחצית נרפה כשוולדימיר דארידה טיווח מ-30 מ' לחיבורים. שער ענק.

דקה 88, 1:2 לגרמניה – איזה נאיביות צ'כית. קרוס הגביה כדור חופשי למרכז הרחבה ואיש לא הפריע למאטס הומלס לנגוח את שער הניצחון.


סן מרינו – צפון אירלנד 3:0
71 דקות החזיקו המארחים מעמד והותירו תקוות גם בצ'כיה אבל אז הגיע צמד מהיר של ג'וש מקגיניס (71 ו-75) חלוץ צ'רלטון מהליגה השלישית באנגליה ופנדל של סטיבן דייוויס מסאות'המפטון  בדקה ה-78 וביסס את האורחים במקום השני בבית

במשחק נוסף: נורבגיה – אזרבייג'אן 0:2 (ג'ושוע קינג בפנדל ושער עצמי של ראשאד סדיגוב)

בית 5
דנמרק – פולין 0:4
כריסטיאן אריקסן מטוטנהאם ניצח על ההצגה המבריקה של המארחת כשהוא מבשל את שני השערים הראשונים לתומאס דילני ולאנדרס קורניליוס ומתכבד בשער האחרון בבעיטה מרהיבה מ-20 מ'. ניקולאי יורגנסון השלים והדנים חזרו בגדול לתמונת המאבק על המקום הראשון כשהפער בינם לבין הפולנים עומד על שלוש נקודות בלבד, שלושה מחזורים לסוף.

קזחסטן – מונטנגרו 3:0
האורחים השיגו ניצחון חשוב שחיזק את מעמדם במאבק על הכרטיס לפלייאוף. סטבן יובטיץ', שעבר ממונאקו, בישל למרקו ווסוביץ' את השער הראשון בכדור עומק שהסתיים בפריצה סוחפת ובכדור לרשת בדקה ה-31. פאטוס בקיראז' נגח מקרוב לאחר הגבהה של כדור חופשי בדקה ה-53, והשער השלישי היה העתק של השני רק שהפעם התכבד בנגיחה ובשער אקס הפועל תל אביב, הבלם מרקו סימיץ'.


יובטיץ'. הסתפק בבישול (Getty)

במשחק נוסף: רומניה – ארמניה 0:1 (אלסנדרו מקסים כבש בתוספת הזמן וכיפה על החמצת פנדל של בוגדן סטנצ'ו)

בית 6
מלטה – אנגליה 4:0
אז מה שלושת האריות יזכרו מהמשחק הזה? את העובדה שלקח להם 53 דקות לכבוש מול אחת הנבחרות החלשות בעולם או את ההצגה של הארי קיין שסיים עם צמד (53 ו-92) ובישול לדני וולבק (91). ראיין ברטרנד השלים (86). אגב, קיין שוב לא כבש בחודש אוגוסט אבל משמגיע ספטמבר הוא מרבה בשמחה.


קיין. נזכר כרגיל לכבוש רק בספטמבר (Getty)


סלובקיה – סלובניה 0:1

הקרב על המקום השני בבית הסתיים בשער אדיר. רוברט מאק תעתע באגף הימני של הסלובנים והעביר למרכז האמשיק ירה משני מטר למשקוף אבל למזלו הכדור הגיע היישר לאלכסנדר נמץ שהמשיך פנימה. הסלובקים ברחו למפסידה (15 נק' מול 11) ועדיין מאיימים על אנגליה (17 נק') בראשות הבית.


במשחק נוסף:
ליטא – סקוטלנד 3:0 (ארנסטס שטקוס, שוער הפועל חיפה הוציא שלושה כדורים מרשתו. סטוארט ארמסטרונג, אנדרו רוברטסון וג'יימס מקארתור כבשו)

וואקמה ואוגו לא שותפו ב-0:4 של ניגריה 
שני כוכבי הפועל באר שבע, ג'ון אוגו וטוני וואקמה, ישבו על הספסל וראו את נבחרתם מוחצת 0:4 את קמרון במסגרת מוקדמות המונדיאל ביבשת אפריקה. שני שחקני הליגה הסינית אודין איגאלו וג'ון אובי מיקל העלו את המארחת ל-0:2 במחצית. ויקטור מוזס מצ'לסי וקלאצ'י איהנאצ'ו המושאל ללסטר ממנצ'סטר סיטי השלימו את החגיגה וניגריה עם תשע נקודות אחרי שלושה מחזורים נראית בדרך הבטוחה לרוסיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי