אלברו מוראטה: בופון חייזר, יודע מה יעשה החלוץ שמולו

אלברו מוראטה מול ג'אנלואיג'י בופון
אלברו מוראטה מול ג'אנלואיג'י בופון | צילום: Gettyimages

חלוץ נבחרת ספרד שמתכונן למשחק מול איטליה (21:45, ישיר בספורטHD1) דיבר בראיון בארצו על הקולגות לשעבר והחמיא לקונטה ולצ'לסי: "נלחמו על שחקן ספסל בריאל מדריד"

(גודל טקסט)

 אלברו מוראטה שעשוי לפתוח הערב (שבת, 21:45, ישיר בספורטHD2) בהתקפה של נבחרת ספרד מול איטליה במוקדמות הגביע העולמי בסנטיאגו ברנבאו. בראיון לעיתון "אל פאיס" הוא מתייחס לג'אנלואיג'י בופון ששיחק איתו ביובנטוס ואותו יצטרך להכניע, על ג'ורג'יו קייליני, על ההתאקלמות בצ'לסי ומחמיא לאנטוניו קונטה.

על בופון: "שיחקתי איתו שנתיים ביובנטוס והוא פשוט חייזר. עבורי, הוא ואיקר קסיאס השוערים הכי טובים בעולם ובהיסטוריה ויהיה מאוד קשה למצוא שני שוערים כאלה בעתיד. גם אם פיזית אין להם את הכח שהיה להם בעבר ואולי גם את החדות, הם מחפים על כך באחד על אחד. בופון יודע מראש איך כל חלוץ עומד לשחק מולו, כי יש לו ניסיון של 20 שנה כמקצוען. הוא מכיר את כל התנועות של החלוצים ואיך הם חושבים כשהם משחקים מולו".

ג'ורג'יו קייליני שנפצע ולא ישחק היום: "דיברתי איתו שנה שעברה. בהגנה הוא כמו גורילה שמנסים לגנוב לה את האוכל. בלתי אפשרי לעבור אותו באחד על אחד. הפעמים הבודדות שכבשתי מולו היו בבעיטות מחוץ לרחבה, אחרת הוא לא נותן לזוז".


מוראטה עם קייליני. לא נותן לזוז (Gettyimages)

החלוץ שהצטרף בתחילת העונה לצ'לסי אמר שהוא מרגיש מחוייב לקבוצה שנתנה בו אמון ושילמה עליו 70 מיליון ליש"ט: "הגורל נתן לי הזדמנות בצ'לסי. זה לא אומר שלא כבשתי שערים חשובים בקבוצות הקודמות שלי, אבל אתה לא יכול לצפות מחלוץ לכבוש שערים גדולים כשהוא לא משחק בקביעות. צ'לסי מועדון שעשה מאמץ כספי גדול כדי לרכוש שחקן ספסל של ריאל מדריד. הם נתנו לי הכל. אנטוניו קונטה נותן בי את כל האמון שלו וכך גם אוהדי הקבוצה. אני חייב להשפיע על המשחק של צ'לסי".

"הגעתי ליובנטוס כשמסימיליאנו אלגרי כבר החליף את קונטה כמאמן הקבוצה", סיפר החלוץ הספרדי. "אבל גיליתי שחלק גדול משיטת שלושת הבלמים שהנהיג קונטה בקבוצה נשאר. גם בצ'לסי אנחנו משחקים כמו קבוצה איטלקית וזו שיטה שונה ממה שהתרגלתי אליו בריאל מדריד. בפרמייר-ליג אתה צריך תמיד לעזור להגנה ואתה נלחם נגד בלמים שהם חזקים יותר פיזית מכל מדינה אחרת. טקטית, הכדורגל האיטלקי יותר מתקדם וסוגרים הרמטית את הרחבה".


קונטה. מאמין במוראטה (Gettyimages)

ההבדלים מהליגה הספרדית: " בספרד אתה יכול להחזיק בכדור זמן ארוך יותר, באנגליה כבר ייכנסו בך פעמיים, באנגליה אין זמן לחשוב. הכל מהיר יותר, אבל מגיעים אליך כדורים. בספרד יש לך זמן להרים את הראש ולחשוב היכן השוער ואיך אתה מכניע אותו, באנגליה אתה פשוט בועט או נוגח. לכן לפעמים הפרמייר-ליג הכי אטרקטיבית".

לדברי מוראטה, באנגליה כמעט כולם אימצו את שיטת שלושת הבלמים כמו באיטליה: "הבלם המרכזי עוקב אחרי שני הבלמים האחרים ופדרו ו-וויליאן באגפים. אנחנו משחקים על עיוור, בלי להסתכל. כל הקבוצה משחקת עבור החלוץ, בדומה מאוד למה שנבחרת איטליה שיחקה ביורו 2016 עם קונטה".


"באנגליה אין זמן לחשוב" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי