צפו: גרמניה התפוצצה עם 0:6 על נורבגיה, מהפך לאנגליה מול סלובקיה

שחקני נבחרת אנגליה
שחקני נבחרת אנגליה | AFP

מוקדמות המונדיאל: אלופת העולם, שדחתה את חגיגות העלייה בגלל ה-0:2 של צפון אירלנד על צ'כיה, נהנתה מקונצרט בשטוטגרט. דאייר וראשפורד הפכו יתרון של לובוטקה ל-1:2 והתקרבו להבטחת המקום ברוסיה

(גודל טקסט)

משחקי המחזור השמיני במוקדמות המונדיאל נמשכו הערב (שני) עם שתי תוצאות שבלטו מעל היתר. בבית 3, גרמניה התפוצצה עם 0:6 על נורבגיה בשטוטגרט. החבורה של יואכים לב נאלצה לדחות את חגיגות העלייה (למרות שדי ברור שכאלו יתקיימו) בעקבות ה-0:2 של צפון אירלנד על צ'כיה. בבית 6, אנגליה הפכה פיגור מוקדם של 1:0 מול סלובקיה ל-1:2 גדול ששם אותה עם רגל וחצי בטורניר. 


המאבק על המקום השני בבית פתוח לחלוטין אחרי שסקוטלנד, עם 0:2 על מלטה, וסלובניה עם 0:3 על ליטא, רחוקות נקודוה אחת בלבד מהסלובקים. בבית 5, דנמרק סיפקה הצגה אדירה במשחק המוקדם עם 1:4 על ארמניה. מונטנגרו השיגה 0:1 על רומניה והמונטנגרים יפגשו בחודש הבא עם הדנים בבית למאבק ישיר על המקום השני. פולין גברה 0:3 על קזחסטן והיא רחוקה שלוש נקודת בפסגה מהדולקות אחריה.

 



בית 3
גרמניה – נורבגיה 0:6

הגרמנים הוכיחו שוב שהם המועמדים הבכירים לזכייה בטורניר ברוסיה. כבר בדקה העשירית מסוט אוזיל כבש כשיוליאן דראקסלר, שלא ברור כמה דקות יקבל ב-פאריס סן ז'רמן השנה, הוסיף עוד שער שבע דקות לאחר מכן. טימו ורנר, שקיבל קריאות בוז במשחק החוץ בשישי מול צ'כיה, כבש צמד באצטדיון של קבוצת נעוריו שטוטגרט (21 ו-40). בחצי השני היו אלה המחליפם לאון גורצקה (50) ומריו גומס (79) שחותמים את החגיגה ע"ח הסקנדינבים. נקודה במחזור הבא תבטיח רשמית את העלייה ליואכים לב.


דקה 10, גרמניה עלתה ל-0:1: מסוט אוזיל כבש מתוך הרחבה אחרי שהמגן יונאס הקטור השאיר לו כדור אחורה מצד שמאל.


דקה 17, גרמניה עלתה ל-0:2: יוליאן דראקסלר עשה סיבוב נפלא בתוך הרחבה, והכפיל את היתרון הגרמני.


שחקני נבחרת גרמניה חוגגים (AFP)
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים (AFP)


דקה 21, גרמניה עלתה ל-0:3: טינו ורנר, שספג לא מעט קריאות בוז במשחק בצ'כיה, זכה הפעם לתשואות בעיר בה נולד. תומאס מול השאיר לחלוץ רד בול לייפציג אגב, ו-ורנר בעט מתוך הרחבה פנימה.


דקה 40, גרמניה עלתה ל-0:4: חגיגה גרמנית. ורנר השלים צמד כשנגח פנימה את ההגבהה מצד ימין של תומאס מולר.


דקה 50, גרמניה עלתה ל-0:5: גם המחליף לאון גורצקה הצטרף לקונצרט כשנגח פנימה את ההגבהה של יוליאן דראקסלר.


טימו ורנר ותומאס מולר (AFPׂׂ)
טימו ורנר ותומאס מולר חוגגים (AFPׂׂ)


דקה 79, גרמניה עלתה ל-0:6: גם מריו גומס הוותיק כבש, אחרי שעלה מהספסל וכבש בנגיחה לאחר שהשתלט על ההגבהה של ג'ושוע קימיך.


צפון אירלנד – צ'כיה 0:2

הבריטים הבטיחו סופית את המקום השני עם ניצחון בבלפסט. ג'וני אוואנס (27) וכריס ברנט (41) הבקיעו וחגגו על חשבון הצ'כים האומללים, שאיבדו גם כל סיכוי תיאורטי לסיים במקום שמוליך לפלייאוף. 


במשחק נוסף:
אזרבייג'אן – סן מרינו 1:5 
(אפן איזמייאלוב 20 ו-57, ערז אבודלייב 25, מישל קוולי (ע') 71, רשאד סידגוב 81/ מירקו פלאצי 74)


שחקני צפון אירלנד חוגגים (AFPׂׂ)
שחקני צפון אירלנד חוגגים בבלפסט (AFP)


בית 5

פולין – קזחסטן 0:3 (לתקציר לחצו כאן)
הפולנים תלויים בעצמם במאבק על המקום הראשון, כשבמשחק האחרון יתארחו אצל מונטנגרו. ארקדיוש מיליק כבש ראשון בדקה ה-11. הבלם קמיל גליק הכפיל בדקה ה-74 כשרוברט לבנדובסקי חתם עם פנדל מוצלח בדקה ה-85. שער חוקי מבעיטה חופשית של החלוץ הפולני נפסל שלא בצדק. הקזחים יחפשו ניצחון ראשון לפחות באחד משני המשחקים הנותרים.

 
מונטנגרו – רומניה 0:1
ניצחון ביתי חשוב מאין כמוהו לסטבן יובטיץ' וחבריו. חלוץ הרכש של מונאקו הכריע את ההתמודדות בדקה ה-75 והפך את ההתמודדות עם הדנים בפודגוריצה בחמישה באוקטובר למלחמת עולם של ממש.


ארמניה – דנמרק 4:1 (לתקציר לחצו כאן)

הדנים עם ניצחון שני ברציפות בהפרש שלושה שערים והם צמודים במקום השני למונטנגרו עם אותו הפרש שערים. דנמרק אופי כשחזרה מפיגור 1:0 משער של רוסלן קוריאן (6). תומאס דילייני, שכבש את הראשון בניצחון על הפולנים, התפוצץ הפעם עם שלושער (17, 82 ו-93) כשכריסטיאן אריקסן, שכבש גם הוא נגד מוליכת הבית בשישי, הצטרף לחגיגה גם הערב (29). 


 רוברט לבנדובסקי חוגג (AFPׂ)

רוברט לבנדובסקי חוגג (AFPׂ)


בית 6
אנגליה – סלובקיה 1:2 (לתקציר לחצו כאן)

האנגלים עבדו קשה, אך בסופו של דבר פתחו פער של חמש נקודות בפסגת הבית שני מחזורים לסיום בהן יפגשו היריבות שלה. סטניסלב לובוטקה כבש בדקה השלישית אחרי איבוד כדור שטותי של מרקוס ראשפורד, אולם חלוץ מנצ'סטר יונייטד החזיר עם ריבית בהמשך. ראשפורד בישל בקרן לאריק דאייר בדקה ה-37 וכבש בעצמו בדקה ה-60 עם בעיטה נמוכה מ-22 מטרים. הסלובקים, שעל ספסלם ישב אריק סאבו מבית"ר ירושלים, יתארחו במחזור הבא בסקוטלנד.


דקה 3, סלובקיה עלתה ל-0:1: הלם בוומבלי. סטניסלב לובוטקה הדהים את האצטדיון אחרי בישול נפלא של אדם נמץ. 


שחקני סלובקיה חוגגים (AFP)
שחקני סלובקיה חוגגים את שער היתרון (AFP)


דקה 37, אנגליה איזנה ל-1:1: אריק דאייר הרגיע את היושבים בוומבלי כששלח כדור קרן של מרקוס ראשפורד פנימה, בעזרת בעיטה מהפינה הקרובה.


דקה 60, אנגליה עלתה ל-1:2: מרקוס ראשפורד הנפלא, הוסיף כיבוש, כשבעט מ-22 מטרים כדור נמוך פנימה.


מרקוס ראשפורד (AFPׂ)
מרקוס ראשפורד חוגג (AFPׂ)


סקוטלנד – מלטה 0:2
הסקוטים עשו את העבודה מול היריבה החלשה, לפני הקרבות האמיתיים מול סלובקיה במחזור הבא וסלובניה בזה שלאחר מכן. כריסטוף ברה (9) וליי גריפית'ס (49) השאירו את הנקודות בהאמפדן פארק בגלזגו.


סלובניה – ליטא 0:4 (לתקציר לחצו כאן)
הסלובנים עם הצגה ביתית חזק בתמונת העלייה, שוער הפועל חיפה ארנסטס שטוקס ירצה לשכוח את שתי ההופעות האחרונות שלו בנבחרת אחרי שלפני שלושה ימים נכנע שלוש פעמים ב-3:0 לסקוטלנד. שטקוס גם גרם הפעם לפנדל אותו המשיך פנימה יוסיפ אילצ'יץ' (61), כשהחלוץ גם כבש את הראשון במשחק מפנדל בדקה ה-25. בנג'מין ורביץ' (82) ו-ולטר ביסרה (90) חתמו את תוצאת המשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי