כינוס חירום בנבחרת ספרד: "יש מונדיאל, אסור לערב פוליטיקה"

אוהדי ברצלונה בעד קטאלוניה
אוהדי ברצלונה בעד קטאלוניה | טוויטר

בצל סערת פיקה ועצמאות קטאלוניה, ז'ולן לופטגי קרא לשחקניו להתרכז בכדורגל לפני המשחקים נגד אלבניה וישראל שיכריעו את זהות העולה מגביע העולמי מבית 7. בלם ברצלונה זכה לגיבוי נרחב אך נדרש להוריד פרופיל

(גודל טקסט)

מאמן נבחרת ספרד, ז'ולן לופטגי, חושש מהאירועים האחרונים סביב ברצלונה ובפרט סביב ג'רארד פיקה וחוסר השקט בנבחרת. הוא אומנם צריך רק ניצחון בשני המשחקים הבאים נגד אלבניה וישראל, אבל כינס היום בצהריים (שלישי) אסיפת חירום שכללה את כל 25 השחקנים במטרה להסביר להם שהם נלחמים על הכרטיס למונדיאל וחייבים להיות מרוכזים.

לופטגי הבהיר לפיקה לעיני כל השחקנים שאומנם הוא תומך בו וחושב שהוא ראוי לייצג את נבחרת ספרד, אבל הוא הסביר לו שכאשר הוא משחק במדי נבחרת ספרד הוא לא צריך לערב פוליטיקה, ולא לצאת נגד הממשלה על האלימות שנהגה במצביעי המשאל שנערך על עצמאות קטאלוניה. פיקה וסרחיו ראמוס אף דיברו ואמרו שהם נאמנים למטרה האחת – להביא את ספרד למונדיאל ברוסיה 2018.

בתוך כך ריאל מדריד הורתה לשחקניה בנבחרת לא לדבר על נושאים פוליטיים. ייתכן מאוד שפיקה יערוך מסיבת עיתונאים בה יביע את תמיכתו בנבחרת ספרד, ואף יצהיר שהוא רוצה לשחק במדים הלאומיים. החברים שלו בנבחרת תומכים בכך שיעשה זאת כדי שהרוחות יירגעו.

ג'רארד פיקה. בעין הסערה
ג'רארד פיקה. בעין הסערה (טוויטר)

לפני כן נערכה מסיבת עיתואים עם טיאגו אלקנטרה שחקן ברצלונה לשעבר, שמכיר היטב את הצד הקטאלוני למרות שהוא למעשה ברזילאי במקור שהתאזרח. "באנו לשחק כדורגל ולדבר כמה שפחות על פוליטיקה", ביקש אלקנטרה, "תמיד כששיחקתי עם פיקה הוא הראה מחוייבות גדולה לנבחרת ולמדים הלאומיים. לכל אחד יש את הדעות שלו, אבל הפיתרון הכי טוב יהיה שיתנו לנו לשחק כדורגל ולדבר פחות". קשר באיירן מינכן לא אהב את העובדה שכל השאלות שהופנו אליו במשך חמש דקות היו רק על פיקה.

גם קשר אתלטיקו מדריד, קוקה, דיבר: "אנחנו מרוכזים במשחק נגד אלבניה ועייפים מלדבר על פיקה. אנחנו מקצוענים". על המשחקים נגד אלבניה וישראל אמר: "אנחנו לומדים את היריבות שלנו וחושבים שלא יהיו משחקים קלים, אבל אנחנו גם מרגישים טוב לגבי המשחקים האלה". קוקה קרא לאוהדים לבוא למשחק באליקנטה נגד אלבניה ולתמוך בנבחרת. גם המאמן לופטגי ביקש מהאוהדים לתמוך בנבחרת.

מאמן הנבחרת לשעבר, ויסנטה דל בוסקה, תמך בפיקה: "הוא תמיד היה רציני ונאמן לנבחרת כשאני אימנתי". כל האירועים האלה מתרחשים כאשר ברצלונה ואספניול הצטרפו רשמית לשביתה שהוכרזה היום בקטאלוניה במחאה על ההתנהגות האלימה של המשטרה, והחלטת הממשלה להפעיל כח. "מונדו דפורטיבו" ראיין את כדורגלן ברצלונה לשעבר, חריסטו סטויצ'קוב, שירה נגד התנהגות ממשלת ספרד: "זו בושה וחרפה".

דל בוסקה. גיבה את שחקן ברצלונה
דל בוסקה. גיבה את שחקן ברצלונה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי