ארגנטינה בפאניקה, חורחה סמפאולי בשלו: "שיחקנו טוב"

ליונל מסי
ליונל מסי | AFP

אחרי ה-0:0 עם פרו במדינה בעיקר מתעסקים בסיכויים שנותרו להעפיל למונדיאל במחזור האחרון (התרחישים בפנים). המאמן: "הבעיה היחידה הייתה שלא הבקענו". וגם: ביש המזל של יו"ר ההתאחדות

(גודל טקסט)
 החששות של אוהדי נבחרת ארגנטינה ורבים מאוהדי הכדורגל העולמי קרובים להתממש אחרי ה-0:0 הלילה (בין חמישי לשישי) של האלביסלסטה בבואנוס איירס עם פרו במסגרת מוקדמות המונדיאל. שוב הטענות על כך שלליונל מסי אין עם מי לשחק מציפות את הרשת, שוב האוהדים זועמים רק שהפעם אלופת העולם פעמיים בעבר קרובה מאוד להיעדר מהטורניר ב-2018, לראשונה מאז 1970.


"למסי אין פרטנרים וזה משפייע על משחק ההתקפה", הייתה הכותרת בטורו ב'לה נאסיון' של כריסטיאן לבלדיג'יאן. "איך אנחנו מגיעים לגביע העולם?" גרסה הכותרת הראשית ב-'אולה' עם התמונה של מסי המתוסכל ברקע, כשבפנים מנותחת הסיטואציה שמעסיקה מדינה שלמה – מה צריך לקרות במחזור האחרון – אז תפגוש הנבחרת של חורחה סמאפולי את אקוודור בקיטו – כדי שארגנטינה תעלה למונדיאל?




התשובה לשאלה למעלה היא די סבוכה: ניצחון של ארגנטינה (מקום שישי עם 25 נקודות) באקוודור – שאיבדה סיכוי לעלות – והיא בטוח בפלייאוף (מקום חמישי) ותתמודד במפגש כפול מול ניו זילנד. שלוש נקודות יבטיחו למסי וחבריו זאת כיוון שפרו (מקום חמישי עם 25 נקודות) תארח את קולומביה (מקום רביעי עם 26 נקודות, הפרש שערים 2+) כך שלפחות אחת מהשתיים תאבד נקודות. אם קולומביה תפסיד היא תסיים שישית והיא מחוץ למונדיאל.


Messi: "Sometimes you have to accept you can't always win." pic.twitter.com/wBM58MEz4v

— Barca Galaxy (@barcagalaxy) October 6, 2017


ארגנטינה תוכל להעפיל אוטומטית במקרה שתנצח אם אחת משלוש סיטואציות תתממשנה: הראשונה, אם פרו תנצח, אך ארגנטינה תעשה זאת בהפרש גדול יותר ממה שיעשו הפרואנים שכן כרגע הפרש השערים של השתי הנבחרות עומד על 1+ אולם פרו כבשה יותר שערים (26 לעומת 16). החבורה של סמפאולי תעפיל אוטומטית גם אם תנצח בזמן שפרו וקולומביה יפרדו בתיקו. בנוסף, האלביסלסטה יעלו למונדיאל גם במקרה שינצחו וצ'ילה (שלישית עם 26 נקודות, הפרש שערים 2+) לא תנצח את ברזיל בסאו פאולו (במקרה של תיקו ארגנטינה תנצח ניצחון בהפרש של שני שערים ומעלה).


כל התרחישים נראים ריאליים למדי גם להעפלה אוטומטית, אולם במקרה של ארגנטינה, שלא ניצחה ארבעה משחקים ברציפות, לא כדאי למהר למסי וחבריו לחייך. האבסורד הוא שגם במקרה שהארגנטינאים יסיימו בתיקו ואפילו יפסידו הם יכולים לסיים בפלייאוף. במקרה שארגנטינה תשיג רק נקודה ופרו תפסיד ארגנטינה תסיים חמישית. גם אם ארגנטינה תפסיד, אך תעשה זאת בהפרש קטן ממה שעשתה פרו, היא תעלה לפלייאוף.


Sampaoli: "Messi played a great game. He created many chances but his teammates did not finish them." pic.twitter.com/zEhkeILmLM

— FCBM (@FCBMalaysia) October 6, 2017


המאמן של ארגנטינה, חורחה סמפאולי, כנראה שואב אופטימיות מכל התסריטים האלו ואמר אחרי המשחק: "אנחנו צריכים לעלות בידיעה שעם היכולת שהצגנו ננצח באקוודור ונעלה לפחות לפלייאוף. הייתה התלהבות בחדר ההלבשה נוכח הסיטואציה שאם ננצח בסופו של דבר נהיה בפלייאוף לכל הפחות".  


היכולת: "אין לי טענות לשחקנים. אחרי שפרנדדו גאגו נפצע אפשר היה לצפות שנעשה חילוף יותר התקפי, אבל נשארנו עם לוקאס ביליה העייף לבד במרכז המגרש. השחקנים עשו מה שרציתי. הם שיחקו טוב מאוד ולדעתי הבעיה הייתה שהם פשוט לא הבקיעו שער". ליונל מסי המתוסכל התייחס בסיום לתוצאה המאכזבת: "אתה צריך לקבל את זה שלא תמיד אתה יכול לנצח". לגבי פרננדו גאגו, הקשר בן ה-31 נפצע וסובל מקרע ברצועה הצולבת שתגרור היעדרות ממושכת. הצרות המשיכו לרדוף את ארגנטינה גם מחוץ למגרש, כשבזמן שיו"ר ההתאחדות, צ'יקי טאפייה שהה באצטדיון, נכנסו שודדים לביתו וגנבו תכשיטים וכסף.


Sampaoli: "Argentina dominated in the other team's opposing field. I still have hope." pic.twitter.com/OT4DGLrRTJ

— BarçaSpiral (@BarcaSpiral) October 6, 2017




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי