סערת פיקה נמשכת, בופון: "הביטחון של כולנו נפגע"

פיקה
פיקה | AFP

ספרד השלימה העפלה 11 ברציפות למונדיאל, אך הבלם גנב את ההצגה מאיסקו, ששוב כיכב. שוער איטליה, ששבר עוד שיא אירופי, לא חסך בביקורת עצמית

(גודל טקסט)
בצל סערת ג'רארד פיקה, נבחרת ספרד העפילה אתמול (שישי) למונדיאל 2018 שברוסיה. לה רוחה טיילה עם 0:3 מול אלבניה, השלימה העפלה 11 ברציפות לגביע העולמי וגם הצליחה להרגיע את הסערה סביב בלם ברצלונה. פיקה, שספג כרטיס צהוב אמש, ייעדר ממשחק הנעילה של הקמפיין באצטדיון טדי מול נבחרת ישראל. מלבד הבלם, גם דויד סילבה ייעדר בשל אותה סיבה.



'AS' החמיא לנבחרת של ז'ולן לופטגי: "המשימה הושלמה". 'מארקה' בחר בקו יותר תקיף נגד פיקה וטען: "יחד, כל הדרך למונדיאל". בספרד מתקשים להירגע ממשאל העם בקאטלוניה ואפילו משחק הנבחרת, וההעפלה למונדיאל לא הצליחו להרגיע את התחושות. בדיוק כמו בניצחון מול איטליה, איסקו שוב הצליח לגנוב את ההצגה. קשר ריאל מדריד כבש שער מופלא, זכה לשבחים מהתקשורת והפרשנים. "רק פציעה מסוגלת לעצור את איסקו, הוא בדרך להפוך לכוכב הספרדי הגדול הבא". 




בבעיה. פיקה (AFPׂ 


לופטגי ניסה להרגיע את הרוחות: "אני מודה לכל מי שהיה חלק מהקמפיין, לא רק לאלו ששיחקו הערב. יש לנו משחק מול ישראל ואחריו נחשוב על המונדיאל. נגיע לרוסיה כדי לנצח, זו רק המשימה הראשונה". ועדיין, הסוגיה המרכזית ביותר היא פיקה, שהוחלף בדקה ה-60 במה שתואר כחילוף שנועד כדי לשמור עליו. הבלם ספג בוז צורם במהלך המשחק, אך דווקא ההיעדרות שלו מהמשחק מול ישראל מסוגלת לסייע לו.


'מונדו דפורטיבו' הקאטלני הסביר: "הבוז? זה היה עוד יום במשרד שבילו". סרחיו ראמוס ניסה לצנן את המתקפה על חברו למרכז ההגנה שפרסם תמונה של כל השחקנים בסיום המשחק וכתב: "כדורגל, אחדות ונבחרת". בינתיים, בתקשורת הספרדית גם לא פוסחים על חייו הפרטיים של פיקה. בשעות האחרונות נפוצו שמועות אודות פרידה שלו משאקירה, אך הבלם מיהר ללעוג לדיווחים הללו בחשבון הטוויטר הפרטי.


https://t.co/l0ctSvB4CD

— Gerard Piqué (@3gerardpique) October 6, 2017


אך בזמן שבספרד חוגגת ועוסקת בפיקה, באיטליה מתקשים לעכל את ה-1:1 המאכזב מול מקדוניה. "זו לא התוצאה שרצינו", סיפר ג'יאמפיירו ונטורה המאוכזב: "רצינו להחזיר את האמון, אבל ניאבק בפלייאוף. כל הכבוד למקדוניה על ההופעה שלהם. היא לא גרמניה או ספרד, אבל מגיע לה המון כבוד".


ג'אנלואיג'י בופון ניסה לשמור על אופטימות, אחרי ששבר את שיא ההופעות במסגרות אירופיות עם 172: "אנחנו חסרי ביטחון כרגע, וזה בגלל ההופעה הזו וההופעה מול ספרד. נצטרך לשקם את האמונה שלנו. אני ועוד מספר שחקנים צריכים לקחת אחריות ולעזור לצעירים". ב"סקיי" האיטלקי אף פורסם כי שחקני הנבחרת ערכו אספה קבוצתית ללא המאמן ואנשי הצוות בניסיון להרים את המורל.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי