אלישע לוי: הגעתי לנבחרת בזכות. מקום 3? נהיה הכי שמחים בעולם

אלישע לוי
אלישע לוי | דני מרון

המאמן לקראת המפגש (שני, 21:45): "ספרד הנבחרת הטובה בעולם, הביסה גם את איטליה". בן חיים: "שחקנים צריכים להפסיק להתחבא, האחריות של המאמן מסתיימת בשריקה". אלמוג כהן ישוב ל-11

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל תנעל מחר (שני, 21:45) את קמפיין מוקדמות המונדיאל במשחק עם ספרד בו היא תנסה להפתיע ולסיים עם ניצחון ואולי אף להשיג את השלישי. אלישע לוי קיים מסיבת עיתונאים לקראת המפגש עם "לה רוחה".


הספרדים כבר הבטיחו מקום במונדיאל והגיעו בסגל חסר ואולי אלישע לוי שעשוי להיפרד מהנבחרת בתום הקמפיין ינצל זאת. המאמן פתח ואמר: "ספרד זו הנבחרת הכי טובה בעולם ואני חושב שהיא נמצאת בכושר הטוב ביותר והיא מוכיחה את זה לא משנה מי היריבה. זאת חגיגה גדולה מאוד לקהל ואני בטוח שהמגרש יהיה מלא. הרבה אנשים יבואו לראות את הנבחרת הספרדית ואני בטוח שגם את הישראלית אני מקווה שהקהל ייהנה מהכדורגל טוב, בטח אחרי הקמפיין הזה שהמטרה שלנו היא לשחק כדורגל טוב".




הסיכוי למקום השלישי: "לא דיברנו אף פעם על מיקום, כשנותר משחק אחד אנחנו במקום הרביעי שזה פחות או יותר מה שהיה בכל הקמפיינים. נעשה את המקסימום גם נגד ספרד, ואם נצליח נהיה הכי שמחים בעולם". 


הקמפיין כאכזבה: "אנחנו לא חלילה מבקרים משהו, הנבחרת הפסידה ארבע או חמש פעמים, אני לא זוכר. כשאתה בא לקמפיין במוקדם, בטח בבית עם ספרד, איטליה ואלבניה שהן טובות מאיתנו ומקדוניה שלא פחות טובה. את הסיכומים עושים בסוף וזה לא הזמן לזה, אבל הקטע האישי אף פעם לא מנחה אותי. הגעתי לנבחרת בזכות ואני גאה על כל רגע עם החבורה הזאת ושמח לשרת את הנבחרת".



בן חיים, אין תירוצים (דני מרון)


החשש מתבוסה
: "עם יד על הלב, פחד זה לא דבר שהנחה אותי אף פעם. אנחנו מתעסקים בכדורגל. אם היית שואל על המשחק מול ליכטנשטיין, היו לנו חששות כי היה מה להפסיד כי עם תיקו או הפסד היה אסון לאומי. כדי לעשות תוצאה טובה ולהיראות טוב מול ספרד נצטרך התעלות קבוצתית ומחוייבות גדולה. לא פחדנו לרגע לשחק באיטליה, וכשמשחקים נגד ספרד אפשר להפסיד בתוצאה גבוהה. אפילו איטליה, השנייה בעולם, קיבלה שלושה שערים מהם".


הדיבורים על מחליפים: "זה לא מעסיק אותי, זאת התרבות אצלנו. אני עד הרגע האחרון רוצה לבוא ממוקד ולעשות את הכל הכי טוב. נבוא ונעשה את מה שצריך".


סיום הקמפיין בטעם טוב: "אם נפסיד ולא ניראה טוב בכל פרמטר אהיה מאוכזב, אבל אם כמו במשחקים האחרונים ניראה כמו קבוצה ונגיע להזדמנויות יש מצב שגם נעשה תוצאה טובה".


אלישע, לא מתרגש מהדיבור על מחליפים (דני מרון)


הזימונים הרבים עד כה: "בכל קמפיין ואני בטוח שגם בנבחרות זרות, כל מאמן מתחיל בגלל ההפרשים בכל התכנסות ולא עומדים לרשותך תמיד כל השחקנים שאתה רוצה, יוצא מצב שלכל מאמן יש מאגר של 50 שחקנים והוא מצמצם את הסגל. זה מגיע למצב שיש שחקנים שמרכיבים את הסגל והשאר מסביב. בעידן של היום אם אתה מזמן 30 אתה מרגיש חוסר. בכל נבחרת בעולם יש 50שחקנים במאגר הכללי".


הקפטן טל בן חיים התייחס גם הוא למשחק: "הרבה לחימה ומחוייבות. אני לא חושב שמישהו יכול לפקפק בגישה של השחקנים והצוות. נסענו למשחק מול ליכטנשטיין וכולם עזבו את המשפחות שלהם בחג. אנחנו לא מתכוונים להשתמש בזה כתירוץ ואני חושב שאם הייתם רואים את ההכנה מול ליכטנשטיין היא לא הייתה פחות טובה מאיטליה בחוץ. היו אפילו יותר אסיפות. לוקחים את זה בשיא הרצינות ובשיא המחוייבות".


היכולת במשחק האחרון
: "אמנם ניצחנו 0:1 את ליכטנשטיין, אבל עדיין יצרנו מצבים של 100 אחוז שאם היו נכנסים היינו מדברים אחרת. שחקנים צריכים להפסיק להתחבא מאחורי מאמן כי התפקיד שלו מסתיים בשריקת הפתיחה. אנחנו יודעים מול משחקים ויודעים מה מוטל עלינו. ברגע שהשופט שורק לפתיחת המשחק המאמן צריך לשבת להירגע והאחריות היא של השחקנים".



"אחרי שריקת הפתיחה, האחריות היא של השחקנים" (דני מרון)


באימון אלישע לוי לא תרגל את ההרכב ואחד השחקנים אמר: "עדיף שכולם יהיו במתח, למרות שלא צפויים שינויים רבים מההרכב בליכטנשטיין". לוי מתכוון להציב מערך מעובה במרכז המגרש ולהרכב ישוב קשר אינגולשטאט אלמוג כהן. מסתמן כי אלירן עטר וליאור רפאלוב ירדו לספסל וטל בן חיים יעלה ב-11. גם דן איינבינדר בתמונת ההרכב.



שחקני הנבחרת באימון, יפתיעו את הנבחרת של לופטגי? (דני מרון)

עטר ואלמוג כהן, הקשר ישוב להרכב (דני מרון)


ההרכב המשוער: אריאל הרוש, דוד קלטינס, טל בן חיים, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, אלמוג כהן מרואן קבהא, ביברס נאתכו, מאור מליקסון (דן איינבינדר), תומר חמד, טל בן חיים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי