צפו: מצרים עלתה למונדיאל בדקה ה-95, צמד לסלאח

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | AFP

כוכב ליברפול כבש פעמיים, השני בפנדל מפוקפק עמוק בתוספת הזמן וסידר לנבחרת מארץ הנילוס 1:2 על קונגו וגביע עולם ראשון מאז 1990

(גודל טקסט)
מוחמד סלאח העלה הערב (ראשון) את מצרים למונדיאל לראשונה אחרי 28 שנים כשכבש צמד ב-1:2 באלכסנדריה מול קונגו. הראשון בדקה ה-62 והשני בדקה ה-95 בפנדל אחרי הכשלה מפוקפקת ביותר. הניצחון נתן אות לחגיגות ענק באצטדיון ובמדינת הענק על מאה מיליון תושביה. 





בדקה ה-62 הגיע כדור סתנע מהגנת קונגו לכוכב ליברפול שהשתלט עליו, הקדים את השוער ודחק אותו לרשת. מיד לאחר השער החל טירוף באצטדיון. סלאח רץ לעבר היציעים כשמאחוריו עשרות אם לא מאות אנשים, חלקם שחקנים ובעלי תפקידים חלקם אוהדים שהצטרפו לחגיגה בבאזר ים תיכוני אופייני.


ארנולד בוקה מוטאו הכניס את האצטדיון להלם כשהשווה ל-1:1 בדקה ה-87 אבל אז הגיעה הדקה ה-95. טרזגה המחליף ספק הוכשל ספק זרק את עצמו והשופט הצביע על הנקודה הלבנה . סלאח ניגש בקור רוח והשאר היסטוריה, 1:2 למצרים.



המצרים נזקקו לניצחון כדי להבטיח את מקומם בכנציגה השנייה של אפריקה ברוסיה 2018 אחרי שניגריה כבר עלתה, אם כי גם תיקו או אפילו הפסד, היה מותיר להם סיכוי לעלות במחזור האחרון בחודש הבא בחוץ מול גאנה.


יאללה סלאחחחחחחחחחחחחח
יאללה סלאחחחחחחחחחחחחח
יאללה סלאחחחחחחחחחחחחח
יאללה סלאחחחחחחחחחחחחח
יאללה סלאחחחחחחחחחחחחח
יאללה סלאחחחחחחחחחחחחח pic.twitter.com/MMijyyhMaK

— netanel tzigler (@netanelzigler) October 8, 2017


זאת תהיה ההופעה השלישית אי פעם של ארץ הנילוס במונדיאל (ב-1934 הם ניצחו בדרך למונדיאל באיטליה 1:7 ו-1:4 את ארץ ישראל). המעניין הוא שהמצרים הספיקו מאז 1990 לזכות ארבע פעמים באליפות אפריקה אבל כשלו פעם אחר להגיע לבמה העולמית.


بلنتييييييييييييييييييييييييييييييييييييي pic.twitter.com/kBBB8BL6Ri


— ابو جورج – (@i_NJR_YT) October 8, 2017




Wish I was in Egypt now. People who haven't been there don't understand how much this means 2 the lovely country Egypt!!!

— Rami Shaaban (@shaabanrami) October 8, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי