צפו: פורטוגל וצרפת במונדיאל. שבדיה, שווייץ ויוון בפלייאוף

אריאן רובן
אריאן רובן | Gettyiamges

הסלסאו ניצחו 0:2 את שוויץ משערים של ג'ורו (עצמי) ואנדרה סילבה. הטריקולור הכניעו 1:2 את בולגריה וההולנדים הסתפקו ב-0:2 על השבדים מצמד של רובן במשחק הפרישה שלו, חמישה פחות מסנסציה

(גודל טקסט)

פורטוגל ניצחה 0:2 את שווייץ והפתיעה בלי שער של כריסטיאנו רונאלדו אבל היא תהיה במונדיאל כראשונה בבית 2. צרפת תגיע לרוסיה דרך המקום הראשון בבית 1 אחרי 1:2 קטן על בלארוס.

אריאן רובן חגג משחק אחרון במדי הנבחרת עם צמד ב-0:2 על שבדיה, אבל הולנד הייתה זקוקה ל-0:7 על היריבה כדי לעקוף אותה ולכן האורחים למרות ההפסד חגגו את העלייה לפלייאוף יחד עם שווייץ ועם יוון מבית 8. הגרלת הפלייאוף תערך ביום חמישי והמשחקים עצמם בין ה-9-14 בנובמבר. גם איטליה, קרואטיה, צפון אירלנד, דנמרק ואירלנד ייאבקו על ארבעת הכרטיסים הנותרים מיבשת אירופה.


בית 1

צרפת – בלארוס 1:2
27 דקות לקח לצרפתים לפרוץ את קו הביצורים של היריבה וזה קרה בכדור עומק של בלז מטוידי שחתך את ההגנה והשאיר את אנטואן גריזמן מול סרגי צ'רניק ומשם הדרך ל-0:1 היתה קלה. הסכר נפרץ והטריקולור עלו ל-0:2 בדקה ה-33 אחרי שסטנילסלאב דרוגון מסר סמוך לרחבה שלו לגריזמן שאמר תודה ופיטם את ז'ירו בכדור לאחד על אחד עם צ'רניק. קל. ממש עם השריקה למחצית החליט אנטון סורוקה למתוח את המארחת שהמשיך מקרוב לרשת כדור רוחב של יורי קובאלב לרשת, 2:1.


הולנד – שבדיה 0:2

גם הנבחרות הגדולות של יוהאן קרויף מ-1974 ומרקו ואן באסטן מ-1988 היו מתקשות לכבוש לפחות שבעה שערים מול נבחרת מסדר הגודל של שבדיה, אם כי ברור שהאורנג', בטח בבית, רצו לצאת עם ניצחון. אריאן רובן רשם את הופעתו האחרונה במדים הכתומים והקהל נפרד בהתרגשות, במה שהפך להיות האירוע המרכזי של המשחק.

מהלך המשחק
דקה 14, 0:1 להולנד – ויקטור לינדולף נגע בכדור בידו ואריאן רובן דייק מהנקודה הלבנה עם פננקה שלא ממש התלבשה לו והוא כמעט החמיץ.

דקה 40, 0:2 – ראיין באבל קשישא פרץ משמאל והעביר אחורה ורובן ירה לחיבורים מ-16 מ'. גול ענק. שער מספר 35 לקשר באיירן ב-95 הופעות בהולנד.

במשחק נוסף: לוכסמבורג – בולגריה 1:1 (אוליבר ת'יל 3, איבלו צ'וצב 68).

רובן. ככה נפרדים?
רובן. ככה נפרדים? (AFP)

בית 2
פורטוגל – שווייץ 0:2
כמה שעות לפני המבחן הגדול של ליאו מסי, הגיע הזמן של כריסטיאנו רונאלדו. הסטטיסטיקה של CR7 במשחקים על כל הקופה בשנתיים האחרונות היא 100%. שני גמרים בליגת האלופות עם ריאל מדריד הסתיימו בתארים וכך במשחק גמר היורו בעונה שעברה מול צרפת. הפעם הוא לא כבש, אך הסלסאו לא ממש התקשו לנצח בביתם ולעקוף את האורחים בדרך לרוסיה. שווייץ תתמודד בפלייאוף.

הרכבים
פורטוגל: רוי פטריסיו, אליסאו, סדריק, פפה, חוסה פונטה, ריצ'רד קראבליו, ז'ואאו מוטיניו, ז'ואאו מריו, ברנרדו סילבה, אנדרה סילבה, כריסטיאנו רונאלדו.

שוויץ: יאן זומר, סטפן ליכשטיינר, ריקרדו רודריגס, פביאן שר, יוהאן דז'ורו, גרניט ג'אקה, רמו פרולר (דניס זקאריה 46), בלרים דז'מיילי, שרדאן שאקירי, האריס ספרוביץ', אדמיר מחמדי.

מהלך המשחק 
דקה 32 – ברנרדו סילבה מצא עצמו מול זומר אבל בעט לגופו של השוער.

דקה 37 – ספרוביץ' החמיץ מקרוב וכל באי האצטדיון בליסבון נשמו לרווחה כולל הזמרת מדונה שהבן שלה משחק באקדמיה של בנפיקה.


דקה 41, 0:1 לפורטוגל – אליסאו העביר כדור לרחבת החמש ובתוך הרחבה הקדים ג'ורו את ז'ואאו מריו ודחק לשערו הוא שער אומלל.


ז'ואאו מריו. מזכיר את היכולת מהיורו (AFP)

דקה 50 – שאקירי בעט כדור חופשי לידיים של רוי פטריסיו והתכבד בבעיטה הראשונה של שווייץ למסגרת.


דקה 54
– רונאלדו מצא עצמו כ-16 מ' חופשי מול זומר אבל ירה לגוף של מגן והכדור נהדף.


רונאלדו. אפשר גם בלעדיו (AFP)

דקה 57, 0:2 – ברנדו סילבה חתך את הגנת שווייץ מימין והעביר רוחב לעבר השני ואנדרה סילבה השתלט יפה על הכדור ושלח אותו לרשת.

במשחקים נוספים:
הונגריה – איי פארו 0:1 (דניאל בודה 81)

לטביה – אנדורה 0:4

בית 8
בלגיה – קפריסין 0:4
משחק לפרוטוקול אבל כזה בדיוק היה המשחק של נבחרת ישראל אצל הבלגים במחזור האחרון של  מוקדמות יורו 2016 והפסדנו 3:1. ואכן כבר בדקה ה-10 בעט אדן הזאר מ-16 מ' שטוח ופנימה. בדקה ה-52 תורגן הזאר התקנא באחיו ובעט את הריבאונד לרשת, 1:1 בין האחים ו-0:2 לבלגיה. חלפו עשר דקות, נסאר צ'אדלי הוכשל ברחבה ואדן הזאר כבש מהנקודה, עלה ל-1:2 בין האחים וקבע 0:3. רומולו לוקאקו עלה כמחליף והתכבד בשער האחרון בדקה ה-78.


בן שמעון.  ימשיך לעוד קמפיין? (Getty)

במשחקים נוספים:
יוון – גיברלטר 0:4 (ואסיליוס טורוסידיס 32, קוסטאס מיטרוגלו 61 ו-63, ג'יאניס ג'יאנוטאס 78)

אסטוניה – בוסניה 2:1 (איליה אנטונוב 75, איזט הארוביץ' 48, 84)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי