צפו בתקציר: מסי הפציץ שלושער והעלה את ארגנטינה למונדיאל

ליונל מסי
ליונל מסי | AFP

הכוכב התעלה במאני טיים, כבש שלוש פעמים (12, 20, 62) ב-1:3 על אקוודור והבטיח לאלביסלסטה את הכרטיס האוטומטי לטורניר ברוסיה. 0:3 לברזיל על צ'ילה

(גודל טקסט)

הדרמה הגדולה בבית הדרום אמריקאי במוקדמות המונדיאל הגיעה הלילה (בין שלישי לרביעי) לשיאה כשנבחרת ארגנטינה השיגה 1:3 בחוץ על אקוודור בזכות אחד בשם ליונל מסי והבטיחה את הכרטיס האוטומטי לטורניר ברוסיה. 

אקוודור – ארגנטינה 3:1
37 שניות בלבד חלפו ורומאריו איבארה כבר כבש לאקוודור. שחקני ארגנטינה נראו המומים כשהם מבינים שהכרטיס למונדיאל מתרחק. אבל אז התעורר ליאו מסי עם שלושער מדהים בתוך 40 דקות וסידר לאלביסלסטה ניצחון ראשון בקיטו מאז 2001 ואת העלייה האוטומטית מהמקום השלישי לטורניר שיתקיים ברוסיה בקיץ.

הראשון של הפרעוש הגיע בדקה ה-12 לאחר חילופי מסירות נהדרים עם אנחל די מריה. שמונה דקות לאחר מכן הוא כבר גנב להגנה והפציץ בעוצמה את הרשת. המקומיים ניסו לחזור למשחק, אבל בדקה ה-62 הגיע החותמת הנהדרת של כוכב ברצלונה עם מבצע סולו אישי כמו שרק הוא יודע וצ'יפ נהדר מעל השוער המארח כל הדרך לרוסיה 2018.

מסי חוגג. מגיע למונדיאל שהוא יהיה שם (AFP)
מסי חוגג. מגיע למונדיאל שהוא יהיה שם (AFP)

ברזיל – צ'ילה 0:3
בימים האחרונים דיברו על כך שניימאר הבטיח למסי שהוא יעזור לו להגיע למונדיאל, וזה בדיוק מה שקרה. הסלסאו המשיכו את הכושר האדיר תחת צ'יצ'ה ופירקו את הצ'יליאנים שסיימו במקום השישי ולא יהיו באליפות העולם. 55 דקות חלפו עד שכוכב פאריס סן ז'רמן בעט כדור חופשי שקלאודיו בראבו שמט ברשלנות ואפשר לפאוליניו לדחוק מקרוב פנימה. שתי דקות חלפו לפני שניימאר קיבל כדור ארוך, עבר את כולם והותיר את גבריאל ז'סוס הצעיר לגלגל את השני. שחקנה הצעיר של מנצ'סטר סיטי גם קבע את תוצאת המשחק בתוספת הזמן לאחר שבראבו עלה לעזרת ההתקפה והותיר אותו לרוץ חופשי ומאושר חצי מגרש ולהכניס את הכדור לתוך השער.

גבריאל ז'סוס. ילד הפלא של ברזיל (AFP)
גבריאל ז'סוס. ילד הפלא של ברזיל (AFP)

פרגוואי – ונצואלה 1:0
פרגוואי יכולה הייתה להבטיח את העלייה למונדיאל, אבל הפסידה לאחרונה בטבלה ונצואלה במשחק עצבני ותראה את הטורניר מהטלוויזיה. ינגל הררה כבש בדקה ה-84 וסידר לאורחים ניצחון שני בלבד בקמפיין. דקה לסיום המשחק הרוחות התלהטו והשופט נאלץ להרחיק את גוסטבו גומס המקומי ואנחל ווילקר האורח.  

פרו – קולומביה 1:1
דרמה גדולה הייתה גם בפרו ובסופו של דבר שתי הנבחרות יוצאות מרוצות. המארחת סיימה במקום החמישי ותפגוש את ניו זילנד בפלייאוף, בעוד ש"לוס קפטרוס" סיימו במקום הרביעי ושוב ייסעו לאליפות העולם. חאמס רודריגס הותיר מאחור את הצרות בבאיירן מינכן וכבש מבישול של רדאמל פלקאו, ובדקה ה-76 פאולו גררו הוותיק הרגיע את המקומיים עם שער השוויון והכרטיס לפלייאוף.

לואיס סוארס חוגג. גם הוא יהיה ברוסיה (AFP)
לואיס סוארס חוגג. גם הוא יהיה ברוסיה (AFP)

אורוגוואי – בוליביה 2:4
הנבחרת של אוסקר וושינגטון טבארס השיגה ניצחון תשיעי והגיעה ל-32 שערי זכות בקמפיין בזכות עוד הצגה של הכוכבים. גסטון סילבה היה האיש המרכזי במחצית הראשונה. שחקנה של אינדפדיינטה כבש שער עצמי בדקה ה-24, אבל הגיב עם צמד בישולים בתוך שלוש דקות למרטין קאסרס (39) ואדינסון קבאני (42). החצי השני היה כבר שייך ללואיס סוארס שכבש פעמיים. התכולים שוב יגיעו לאליפות העולם עם שאיפות גבוהות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי