מצב חירום באיטליה: העם תומך באנצ'לוטי, מאלדיני יהיה עוזרו?

באנגליה התנאים האידיאליים לכדורגל. אנצ'לוטי
באנגליה התנאים האידיאליים לכדורגל. אנצ'לוטי | צילום: Gettyimages

בסקר שנערך נקבע ש-70% מעוניינים לראות את אקס באיירן על הקווים, ברגומי ממליץ דווקא על מוריניו. בהתאחדות האמריקאית שוקלים לקיים טורניר עבור "מאוכזבות המונדיאל", וגם: איקאה מלגלגת על ונטורה

(גודל טקסט)
מי יהיה המאמן הבא של איטליה? 24 שעות אחרי הבוקר הכי שחור בכדורגל האיטלקי, התקשורת עברה לשאלה מי יחליף את ג'אמייפרו ונטורה שהספיק לספק כמה ציטוטים הזויים על הקמפיין שלו. לפי "סקיי", המאמן המוביל הוא קרלו אנצ'לוטי כאשר מגן וכוכב מילאן בעבר ששיחק תחתיו ואיתו, פאולו מאלדיני, יעשה קאמבק כעוזר שלו.


היום יהיו פגישות חירום של התאחדות הכדורגל האיטלקית שתנסה להחליט על כיוון פעולה. לא ברור עדיין אם אנצ'לוטי יסכים להיות מאמן הנבחרת משום שהחלום שלו הוא לאמן שוב בפרמייר-ליג. בכל מקרה, אוריילו דה לאורנטיס, נשיא נאפולי, הביע את מה שכולם חושבים: "תבינו, קרלו טבקיו חייב להתפטר מתפקידו כנשיא ההתאחדות כי כל דקה שישאר הוא עלול לקבל עוד החלטות טפשיות". הנשיא תקף את המאמן שלא שיתף את לורנצו אינסינייה, אבל דווקא השחקן מנאפולי אמר: "אין לי טענות למאמן. קיבלתי את ההחלטות שלו".



אנצ'לוטי נמצא כרגע בקנדה בבית שקנה שם והוא כואב עדיין את פיטוריו מבאיירן מינכן, כמו גם את המצב של הנבחרת האיטלקית. בעיתון "גאזטה דלו ספורט" נכתב שאיטליה נמצאת עמוק בליבו ואם הוא יתבקש לבוא ולשקם את הנבחרת האיטלקית ייתכן שיסכים, אבל הוא יודע שהשכר יהיה נמוך בהרבה מכל קבוצה אותה ייאמן, גם אם ההתאחדות תגייס עבורו שכר שנתי של ארבעה מיליון יורו. קונטה הרוויח 4.5 מיליון יורו, אבל ונטורה רק 1.5 מיליון. במשאל בנושא הצביעו 70% עבור אנצ'לוטי ורק 21 אחוז עבור אנטוניו קונטה, שכרגע הסיכוי שיחזור לאמן את הנבחרת נראה אפסי.


אנצ'לוטי
אנצ'לוטי. יתגייס לטובת הנבחרת? (AFP)


מאמן נוסף שהוזכר כמועמד הוא רוברטו מנצ'יני מאמן זניט סנט פטרסבורג, אבל האוהדים של איטליה לא רוצים אותו. ב-"מדיאסט" נטען שמנצ'יני הוא המועמד המועדף על ידי ההתאחדות, אבל הקהל מתנגד. הוא קיבל רק 5% מהקולות במשאל של הגאזטה. החוזה שלו בזניט עד 2020 וגם הוא מרוויח שכר גבוה בהרבה ממה שיקבל בנבחרת.


כוכב העבר של האזורי ג'וזפה ברגומי יודע מי צריך להיות המאמן הבא: "הכדורגל האיטלקי זקוק לשיקום עמוק. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא למנות מאמן רציני ולדעתי ז'וזה מוריניו יהיה הבחירה הנכונה".


ונטורה, שמסרב עדיין להתפטר, דיבר על האשמות נגדו כאילו נכשל ואמר: "לא נכשלתי. הפסדתי רק שני משחקים בכל הקמפיין – לספרד ושבדיה. התנצלתי בפני כל העם האיטלקי על התוצאה הנוראית, אבל עכשיו אני לא יכול לעשות כלום בקשר לזה. בעתיד עוד יהיה לי מה לומר".


פאולו מאלדיני
פאולו מאלדיני. איחוד מרגש (AFP)


בתוך כך לפי דיווחים בארה"ב, ההתאחדות עשויה לארגן טורניר של מאוכזבות המונדיאל במקביל לקיום הגביע העולמי עם נבחרות כמו ארה"ב, צ'ילה, הולנד וגם איטליה תהיה מוזמנת, אבל ספק אם תסכים להגיע. ולסיום, ענקית הרהיטים איקאה לגלגה על איטליה ועל ונטורה בפרסומת חדשה לספסל שלה. "ונטורה איבד את הכיסא שלו כמאמן איטליה אז אנחנו מציעים לו כיסא לגינה ב-89.99 יורו בלבד".


Wonderful IKEA commercial in Italy after Sweden eleminated Gli Azzuri from World Cup: "To apologize, we give this bench to Gian Piero" #ventura#managerpic.twitter.com/Oe6ogecSLK

— Lars Karlsson (@CapacityNow) 15 בנובמבר 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי