לראשונה מאז 1938: לא יהיה אף שופט אנגלי במונדיאל

כבר לא לבד. שופט המשחק
כבר לא לבד. שופט המשחק | צילום: Getty

פיפ"א פרסמה את רשימת השופטים שינהלו את משחקי הגביע העולמי ברוסיה בקיץ הקרוב. 36 נבחרו, אבל למולדת הכדורגל לא יהיה אפילו נציג אחד

(גודל טקסט)
התאחדות הכדורגל העולמית פרסמה היום (חמישי) את רשימת השופטים שנבחרו לנהל את משחקי מונדיאל 2018 ברוסיה. הרשימה כוללת נציגים מכל אחת מהקונפדרציות היבשתיות שמרכיבות את פיפ"א, כשאסיה, אפריקה, צפון ומרכז אמריקה ודרום אמריקה קיבלו שישה נציגים כל אחת, אוקיאניה תשלח שני נציגים ואירופה עשרה.


הנתון המפתיע ביותר הוא שלראשונה מאז מונדיאל 1938, שהתקיים באותה שנה בצרפת, לא יופיע באף משחק שופט בריטי. בנוסף לזה, גם מתוך רשימת עוזרי השופטים שמונה 63 נבחרים, אין ניצג אחד לממלכה.


מארק קלאטנברג היה הבריטי היחיד ששמו הוגש לרשימה המורחבת, ממנה בחרה פיפ"א את הרשימה הסופית, אך השופט האנגלי הבכיר עזב את עבודתו בפרמייר-ליג ובכך ויתר על מקומו ברשימה. קלאטנברג, ששפט בגמר יורו 2016 בין פורטוגל לצרפת, התפטר בתחילת 2017 ועבר להיות ראש השופטים בערב הסעודית.


לאחר 1938 המונדיאל לא התקיים במשך 12 שנה בשל מלחמת העולם השנייה, אך מאז חזר ב-1950 הופיע לפחות שופט אנגלי אחד במשחק רשמי של כל אחד מטורנירי גביע העולם. הווארד ווב, ששפט בגמר 2010 בין ספרד להולנד, היה הנציג היחיד של בריטניה בשני המונדיאלים האחרונים.


רשימת השופטים המלאה (אתר רשמי)
רשימת השופטים המלאה (אתר רשמי)


מי שלא מופתע מההחלטה הזאת של פיפ"א הוא ארסן ונגר. המאמן הצרפתי של ארסנל, שידוע באי חיבתו לשופטים המקומיים בפרמייר ליג, צוטט בנובמבר כאומר "אף שופט אנגלי לא יהיה ברוסיה".


Arsene Wenger called it.

"There are two countries in Europe where you have professional referees, in Italy and in England, and not one English referee will go to the World Cup."https://t.co/4Bz073fCXM

— Siddhant (@Siddhant_9) March 29, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי