יו"ר ההתאחדות האיראנית יועמד לדין על שהחזיר את שוג'אי לנבחרת

מסעוד שוג'אי
מסעוד שוג'אי | טוויטר

קשר פאניוניוס נזרק מהנבחרת אחרי ששיחק מול מכבי תל אביב בליגה האירופית אבל ביקש חנינה ושותף כקפטן בשני משחקי הכנה במארס. "מהדי טאג' לא כיבד הוראה ברורה ולא התייחס למקרה בכובד ראש"

(גודל טקסט)

נשיא התאחדות הכדורגל האירנית, מהדי טאג', יועמד לדין בבית המשפט איראני בגלל שהרשה למסעוד שוג'אי לחזור לנבחרת אירן עוד לשמש כקפטן בשני משחקי נגד אלג'יריה וטוניסיה. קודם לכן נזרקו שוג'עי ואחסן חאג'ספי מהנבחרת בגלל ששיחקו נגד מכבי תל אביב במדי פאניוניוס היוונית במוקדמות הליגה האירופית העונה. סגן שר הספורט האירני, מוחמד רזה דברזני, אף אמר לטלוויזיה האירנית באוגוסט אשתקד: "הם חצו את הקו האדום ואין חזרה".

אלא שטאג' לא התייחס למרות דברזני ונתן חנינה לשוג'עי שכאמור נטל חלק בשני משחקי הכנה בחודש מארס ואף ענד את הסרט. ההופעה של שוג'עי הרגיזה את החוגים השמרניים באיראן ואחד מאנשי הפרלמנט מוחמד אל פורמוחטור אמר: "העובדה ששוג'אי קיבל אישור לשחק מראה שבהתאחדות האירנית לא התייחסו למקרה בכובד הראש הנדרש".

אגב, האיראנים טוענים כי האיסור להתמודד נגד ספורטאים ישראלים הוא חלק של ההזדהות שלהם עם פלסטין, בעוד שחקנים שלבשו את מדי נבחרת פלסטין שיחקו בעבר וישחקו בליגה הישראלית. יחד עם זאת בענפים של ספורט אישי האירנים מתחמקים בשיטתיות מלהתמודד נגד ישראלים. המתאבק האירני אלירזה קרימי הושעה לחצי שנה מהתאבקות בתחרויות בינלאומיות בגלל שלא התייצב לתחרות עם יריבו הישראלי בנובמבר 2017 ומאמנו הושעה לשנתיים.


טאג'. צפוי לעונש חמור? (טוויטר)

ההחלטה הזאת עוררה ביקורת פנימית. יו"ר איגוד ההיאבקות האירני, ראסול קאדם, מתח ביקורת על הצעד ואמר: "הספורטאי שלי רדף כל הלילה אחרי איזה רופא שייתן לו אישור רפואי שהוא חולה. זה לא צריך להיות". קאדם אף התפטר, אבל לאחר מכן חזר לתפקיד בלחץ ספורט אחרים.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי