לברזיל יש 21% לזכות במונדיאל ברוסיה. יפן אחרונה: 0.01%

ניימאר
ניימאר | Gettyimages

"גלובאספורטה" יזם מחקר שהכיל לא פחות ממיליון אסימילציות. ספרד הרחק במקום השני עם 13.5%, גרמניה שלישית 11.4%. ניימאר: "הגביע העולמי הזה חייב להיות שלי"

(גודל טקסט)

ברזיל, ספרד, גרמניה וצרפת הן המועמדות העיקריות לזכייה במונדיאל לפי מחקר של מכון בברזיל שפורסם ב-"גלובואספורטה". יותר ממיליון אסימילציות נעשו על כל הנבחרות המדורגות של פיפ"א בארבע השנים האחרונות שכללו תוצאות, כמות שערים שהובקעו ונספגו, כמו כן חשיבות המשחקים נלקחה בחשבון והשחקנים שהופיעו בקבוצות.

ברזיל השיגה את הסיכויים הגבוהים ביותר עם 21 אחוז וליפן יש את הסיכוי הכי נמוך 0.01 אחוז. המועמדות לזכות במונדיאל לפי האחוזים של המכון אחרי ברזיל הן ספרד (13.5 אחוז), לגרמניה יש 11.4 אחוז סיכוי לשמור על הגביע העולמי פעם שנייה ברציפות. אחרי כן צועדת צרפת עם 9.5 אחוז.

ארגנטינה שתשחק בישראל עם 8.5 אחוז, פורטוגל אחריה עם 5 אחוז. אנגליה מדורגת שביעית עם סיכוי של 4.8 אחוזים, בלגיה במקום נמוך יחסית עם 4.3 אחוז בלבד ושבדיה במקום מפתיע אחריה עם 3.8 אחוז כנראה בזכות העובדה שהדיחה את איטליה מהמונדיאל.

קולומביה מדורגת רק במקום ה-12 עם 2.2 אחוז סיכוי ואורוגוואי במקום ה-14 בלבד עם 1.4 אחוז פרו מקום 17 עם אחוז בלבד ומקסיקו במקום גרוע מאוד – המקום ה-20 בלבד עם 0.2 אחוז. קוסטה ריקה 23 עם (0.1 אחוז), יפן כאמור אחרונה עם 0.01 אחוז.


אליסון וטיאגו סילבה. השיפור הגדול בסלסאו על פי המחקר הוא בגלל ההגנה (Getty)

לברזיל יש סיכוי גדול יותר מספרד השנייה בגלל האחוז הנמוך יותר של שערים שספגה במשחקים שלה מאז 2014. "ההגנה שלה היתה טובה יותר מזו של ספרד", אמר האחראי לתחקיר מואסיר אלבים הברזילאי. לפי התחקיר הסיכוי של ברזיל סיים ראשונה בבית המוקדם שלה עם שוויץ, סרביה וקוסטה ריקה הוא 76.5 אחוזים. הסיכוי שלה להגיע לחצי הגמר הוא 49 אחוז והסיכוי לסיים בין שלושת הראשונות נגיע ל-50 אחוז.

ובינתיים הצהיר ניימאר בראיונות בברזיל שהוא רוצה לזכות בגביע העולמי ברוסיה. "אני מרגיש רעב להוליך את ברזיל להצלחה במונדיאל ברוסיה. זה מפעל הכדורגל הכי חשוב בעולם ואני רוצה לשחק בו ולהיות אלוף העולם. הגביע העולמי הזה חייב להיות שלי".

על כושרו הנוכחי אמר הכוכב: "התחלתי להתאמן עם הכדור ואני מרגיש טוב בלי כאבים. אמרתי שאני חושש לא להיפצע, אבל לאט לאט אני חוזר לעצמי וכך גם הביטחון". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי