אליפות העולם בהוקי מגיעה לשלבי ההכרעה

הייטנן. פינלנד תנסה להדיח את המארחת
הייטנן. פינלנד תנסה להדיח את המארחת | צילום: AFP

רוסיה וקנדה פייבוריטיות, ארה"ב תנסה להפתיע. המאני טיים כאן (חי בספורט2)

(גודל טקסט)

בזמן שכל עולם הספורט עקב אחרי חצאי גמר ליגת האלופות, סלי הניצחון של דריק רוז ולברון ג'יימס בפלייאוף ה-NBA וקרב האיגרוף המתוקשר בין פלויד מייוות'ר למני פקיאו, בצ'כיה הסתיים לו בשקט בשקט שלב הבתים של אליפות העולם בהוקי קרח.

 

לאחר שבוע וחצי של משחקים נותרנו עם שמונה קבוצות. לששת הנבחרות הבכירות בעולם ההוקי (קנדה, ארה''ב, רוסיה, שבדיה, פינלנד וצ'כיה) הצטרפו שוויץ ובלארוס. שלב הנוקאאוט ייערך בתוך שלושה ימים בלבד וכבר ביום ראשון תוכתר אלופת העולם לשנת 2015, כאשר חבילת הערוצים של "ספורט1" תלווה את הטורניר עד ההכתרה.

 

חשוב לציין שאליפות העולם – שנערכת כל שנה – לא נחשבת לטורניר הנבחרות הבכיר ביותר בענף, אלא האולימפיאדה. הסיבה לכך פשוטה: בשונה מהמשחקים האולימפיים שבמהלכם ה-NHL (ליגת ההוקי המקצוענית של צפון אמריקה) מפסיקה את פעילותה, כרגע בליגה הטובה בעולם נמצאת בשלבים המכריעים של הפלייאוף ולא מעט שחקני ההוקי הבכירים עסוקים במאמץ לזכות בסטנלי קאפ היוקרתי.

 

 

אף על פי כן, כוכבים רבים מהקבוצות שלא עלו לפלייאוף או הודחו לאחר הסיבוב הראשון ארזו את מטלטליהם בזריזות ועשו את דרכם לצ'כיה כדי לעזור לנבחרותיהם. תוסיפו אליהם את שחקני ה-KHL (הליגה הרוסית, השנייה בטיבה בעולם) וליגות אירופיות אחרות שהסתיימו כשבוע לפני תחילת האליפות ותקבלו טורניר מרתק עם יריבויות של עשרות שנים, מתח ותשוקה, כישרונות צעירים וכוכבים מוכחים שלא ייוותרו על הסיכוי לזכות בתואר הנכסף.

 

כעת, כשנקבע סדר המשחקים עד הגמר אפשר לנתח את הסיכויים של הנבחרות ולפנטז על הגמר הקלאסי בין האלופה המכהנת רוסיה והאלופה האולימפית קנדה. שתי ממלכות ההוקי המעוטרות ביותר בכל הזמנים, עם 27 זכיות לרוסים (כולל התארים כברית המועצות) ו-24 לקנדים. משחקי רבע הגמר יחלו היום (חמישי).

 

ארה''ב – שוויץ (16:15, שידור חי בספורט2)

ארצות הברית היא ללא ספק הנבחרת המפתיעה של הטורניר. בסגל שלה אפשר למצוא בעיקר שחקנים זוטרים מ-NHL ומספר צעירים מהמכללות. למרות זאת, האמריקאים סיימו במקום הראשון בבית שלהם, כשברוק נלסון מניו יורק איילנדרס מוביל אותם עם שישה שערים. כדאי לשים לב גם לג'ק אייכל בן ה-18 שצפוי להיבחר באחד משני המקומות הראשונים בדראפט הקרוב. אולי החוצפה החיובית הזאת תעזור לארצות הברית לזכות באליפות לראשונה מאז 1960.

 

שוויץ הפתיעה את עולם ההוקי כשהגיעה לגמר לפני שנתיים, אבל הנבחרת הנוכחית לא הציגה משחק משכנע באליפות הזאת וקרוב לוודאי תסיים את דרכה כבר ברבע הגמר. רטו ברה, השוער מקולורדו אבלנש, והקפטן מרק שטרייט מפילדלפיה פלאיירס, הם השמות הבולטים בנבחרת מהאלפים. 

 

 

קנדה – בלארוס (17:15, חי בספורט2)

הקנדים שלא זכו באליפות מאז 2007 מציגים את הנבחרת הכי נוצצת בטורניר. בשלב הבתים הם השיגו שבעה ניצחונות משבעה משחקים והבקיעו 49 שערים (כולל שתי עשיריות) – הכי הרבה בטורניר. סידני קרוסבי, הקפטן, שנחשב לאחד השחקנים הטובים בעולם, רוצה לסיים את העונה בטעם מתוק לאחר שקבוצתו פיטסבורג פינגווינס הודחה כבר בסיבוב הראשון בפלייאוף ה-NHL. שחקנים בולטים נוספים הם ג'ייסון ספצה המנוסה וטיילר סגין מדאלאס סטארס.

 

הבלארוסים החלשים, שמעולם לא זכו במדליות באליפויות העולם, יכולים להיות מרוצים מעצם ההעפלה לרבע הגמר. השם המעניין ביותר בשורותיהם הוא השוער הקנדי המתאזרח קווין ללאנד, שינסה למנוע מסוללת הכוכבים מצפון אמריקה עוד הצגה על חשבון נבחרתו החדשה.

 

 

שבדיה – רוסיה (20:15)

במדי שבדיה פורח פיליפ פורסברג הצעיר שבעונתו הראשונה ב-NHL כבר הספיק להשתתף במשחק האולסטאר. החלוץ של נאשוויל פרדייטורס הוא גם המלך השערים הנוכחי של האליפות עם שמונה כיבושים. השמות המוכרים הנוספים הם: לו אריקסון מבוסטון ברואינס ואוסקר מולר מקאזאן הרוסית. הסקנדינבים זכו בעבר בתשע אליפויות עולם, האחרונה שבהן לפני שנתיים בטורניר הביתי. 

 

האלופה המכהנת רוסיה סבלה מחוסר יציבות בשלב הבתים וסיימה אותו רק במקום השלישי, כשהיא מאבדת שני שחקנים בגלל פציעות עד סוף הטורניר וכשהכוכב הגדול, איליה קובלצ'וק, מבקיע רק שני שערים עד כה. להגנתם של הרוסים עומדת העובדה ששחקני החיזוק מה-NHL יבגני מאלקין (פיטסבורג) ו-ולדימיר טראסנקו (סנט לואיס) הגיעו לנבחרת כשהאליפות כבר החלה ועדיין לא נכנסו לקצב. בינתיים מי שלקח על עצמו את המנהיגות הוא ארטמי פנארין הצעיר, שמוביל את נבחרתו עם חמישה שערים וחמישה אסיסטים. 

 

 

צ'כיה – פינלנד (21:15)

אגדת ההוקי בהווה וחבר היכל התהילה בעתיד, יארומיר יאגר, כבר לא ילד, אבל גם בגיל 43 הוא השחקן המוביל בנבחרת צ'כיה. יאגר זכה פעמיים באליפות העולם, פעם אחת בזהב האולימפי ומחזיק באינספור תארים ושיאים אישיים ב-NHL. מול הקהל הביתי ועם עזרתם של ווראצ'ק, הקפטן הנפלא, מפילדלפיה והשוער אונדז'יי פאבלץ מוויניפג ג'טס הוא ינסה להוביל את הצ'כים לזכייה ראשונה מאז 2010.

 

הנבחרת הפינית מציגה סגל צעיר וכישרוני. לצד פקה רינה, השוער המתנשא לגובה של 1.96 מטר ונחשב לאחד הטובים ב-NHL, אפשר למצוא את הבחירה מספר 2 בדראפט 2013, אלכסנדר ברקוב ואת יונאס דונסקוי המצוין שמוביל את הפינים בכיבושים (חמישה שערים). פינלנד פתחה את טורניר עם הפסד כואב 1:5 לארצות הברית, אבל מאז צברה ביטחון והשיגה שישה ניצחונות רצופים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי