צפו: צ'ילה בגמר הקופה לאחר ניצחון 1:2 על פרו

וארגס חוגג את השני. שער היסטורי
וארגס חוגג את השני. שער היסטורי | צילום: AFP

ה'לה רוחה' נהנו מעוד תצוגת שיפוט ביתית וחגגו גמר ראשון מאז 1987

(גודל טקסט)

צ'ילה מעולם לא הפסידה בביתה במשחק רשמי נגד נבחרת פרו, אז למה זה היה אמור לראות במשחק השני הכי חשוב של הנבחרת הצ'ליאנית בתולדותיה בקופה אמריקה? הכי חשוב יהיה בשבת בגמר כשנבחרת תנסה למחוק את ההפסד בגמר של 1987 בתוצאה 1:0 לאורגווואי.

 

צ'ילה ניצחה הלילה 1:2 במשחק לא קל, עלתה לגמר ובדרך להגשמת חלום לזכות לראשונה בטורניר 99 שנה אחרי שנוסד. היריבה האפשרית תהיה בשבת הם בגמר נגד ארגנטינה או פרגוואי שייפגשו הלילה.

 

 

לאדוארדו ורגאס שחקן הכנף של נאפולי ונבחרת צ'ילה יש לפעמים ימים רעים, אבל הוא שחקן שאף פעם לא מפסיק לנסות. הוא משחקני צ'ילה ששרו את ההמנון עם היד על החזה וכך הוא משחק על כר הדשא ונותן את כל כולו. הלילה זה היה הלילה שלו. הוא כבש צמד ובצ'ילה שרגילים לראות את אלכסיס סאנצ'ס וארתורו וידאל מככבים כבר הכניסו אותו להיכל התהילה.

 

ורגאס. מקום מובטח בהיכל התהילה (AFP)

 

פרו ממשיכה להיות הנבחרת המפתיעה של הטורניר גם כשהודחה. המזל היה נגדה ואולי תוצאת תיקו ופנדלים היתה הולמת יותר לשחקניו של ריקרדו גרקה שהרשימו, אבל הרחקתו של פאולו סמבראנו כבר בדקה ה-21 הביאה אולי להפסדם. 

 

שתי הנבחרות עלו עם מטען של שינאה ששורר ביניהם במשחק הקרוי "הדרבי של הפאסיפיק" אחרי ש-70 אלף צ'יליאנים העליבו את פרו ב-1997 כששרקו בוז להמנון שלהם במוקדמות המונדיאל 1998. האינקס לא שוכחים את האירוע ומתחילת המשחק היתה מלחמה על כר הדשא וסמבראנו חצה את הגבול כשבעט בגבו של צ'רלס אראנגיס וראה אדום.

 

פרו המשיכה לנסות לכבוש בעזרת פאולו גאררו וג'פרסון פרפאן שכבר בדקה ה-9 נגח למשקוף של צ'ילה. רק אחרי הרחקת סמבראנו היו חורים במשחק ההגנה של פרו אותם ניצלה צ'ילה. מאמן פרו נאלץ להוציא את כריסטיאן קוובה והכניס את כריסטיאן ראמוס בדקה ה-27 לתגבר את המשחק ההגנתי, אבל שער של צ'ילה הפך לשאלה של זמן בלבד.

 

ההרחקה של סמבראנו. הרגע ששינה את המשחק (AFP)

 

בדקה ה-33 המקומיים החמיצו אחרי שאלכסיס סאנצ'ס מסר לדיאס שפרץ באגף ושלח כדור רוחב מצוין שפגע בהגנת פרו ואדוארדו וארגס מול שער חשוף בעט ובאיון מנע שער בטוח, אבל בדקה ה-42 האדמה רעדה. סאנצ'ס בעט לעמוד ואותו וארגס השתלט על הכדור ובעט פנימה 0:1.

 

חורחה סמפאולי מאמן צ'ילה רענן את השורות אחרי המחצית כשהכניס את דויד פיסארו הוותיק במקום מרסלו דיאס, אבל דווקא גארי מדל שחקן צ'ילה גרם לשיוויון בדקה ה-61 אחרי שדחק בעיטה של בלם פרו לואיס אדבינקולה לתוך שערו. 1:1.

 

השמחה של האינקס ארכה שלוש דקות בלבד. אדוארדו ורגאס שוב היה במקום כדי לכבוש בדקה ה-64 אחרי שפאולו גררו איבד כדור במחצית המגרש, וארגס השתלט עליו ובעט פצצה לחיבורים מ-25 מטרים. איזה גולאסו.

 

שחקני פרו. ישחקו שוב על המקום השלישי (AFP)

 

פרו ירדה מהמגרש עם ראש מורם אחרי שבדקה ה-74 ג'פרסון פרפאן הגביה וקלאודיו פיסארו שנכנס דקה לפני כן כמחליף נגח לשער, אבל קלאודיו בראבו היה במקום וצ'ילה הגשימה חלום.

 

צ'ילה: בראבו, איסלה, אלבורנוס, רוחאס, מדל, ולדיביה (גוטיירס 85), אראנגיס, דיאס (פיסארו 46), וידאל, סאנצ'ס, וארגס.

 

פרו: גאלסה, אדבינקולה, סמבראנו, אסקואס, וארגס, פרפאן, קוובה (ראמוס 27), לובאטון, באיון, קאריו (פיסארו 73), גאררו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי