דורה: מאז ומתמיד שרצקי לא ידע להיפרד ממאמנים

שלומי דורה
שלומי דורה | צילום: דני מרון

מאמן ק"ש היוצא בראיון לספורט1: "הגיע לי להישאר. בוודאי שאני פגוע"

(גודל טקסט)

שלומי דורה היה אמור לחגוג את ההישארות בליגה עם קרית שמונה, אך עוד לפני שהתפזרו האוהדים כבר קיבל הודעה – דרך התקשורת – כי הוא לא צפוי להמשיך בקבוצה בעונה הבאה. "אני פגוע ממה שקרה, אך איזי אף פעם לא ידע להיפרד ממאמנים כראוי", אמר דורה בראיון לספורט1.

 

"איזי יודע שהוא לא היה צריך לעשות את מה שעשה אך הוא בן אדם מאוד אמוציונאלי. מגיע לי להישאר בקרית שמונה, חד משמעית. לא היתה הצלחה מרובה, אך אחרי כל מה שקרה שם העונה, עדיף לתת צ'אנס למישהו שבסופו של דבר לא כשל מאשר לנסות ולעשות זעזוע, כמו שאיזי הצהיר שהוא מנסה לעשות".

 

 

שירצקי כאמור ידוע בתור אחד שלא נפרד ממאמנים בצורה יפה, זה החל בסיום תפקידו של רן בן שמעון, שלטענתו תקע לו סכין בגב ורצה יותר מדי כסף, המשיך פיטוריו של גילי לנדאו לאחר שלא היה מוכן לקבל התערבות מקצועית. בעונה שעברה, זה הגיע לשיא עם סאגת ברק בכר – אלונה ברקת. הפעם הוא הצהיר שכבר פנה לגיא לוזון לפני כחודש, בזמן שהקבוצה נלחמת על חייה בליגה.

 

קרויף. "יודע לא לחכות לטלפון ממכבי ת"א" (ערן לוף)

 

קודם כל, אתה מרוצה מהקדנציה שלך בק"ש?

מהתוצאה הסופית כן, לא מהדרך. לא חשבתי שנתמודד עם דברים כאלה ונהיה עם הלשון בחוץ עד הדקה האחרונה. החומר של השחקנים בקרית שמונה לא מעיד על התוצאה הסופית, ולכולם ברור שהמקום של המועדון הוא לא בפלייאוף התחתון.

 

כשהגעת ניסית לכוון לפלייאוף העליון ושיחקת פתוח יותר, אתה חושב שזה פגע בקבוצה?

אני לא חושב, אני באתי לשחק פתוח ולנסות ולהגיע לפלייאוף העליון כי זה המקום האמיתי של קרית שמונה. לצערי זה לא הצליח, השחקנים שיחקו כאילו יש להם משקולות על הרגליים, המתח כנראה השפיע עליהם, אך למזלנו נשארו בדקה האחרונה.

 

לדעתך הטבעת חותם בק"ש?

אני חושב שכן, למרות שלדעתי בשלושה חודשים בתור מאמן אתה לא מטביע חותם אך בכל זאת הצלחתי להביא מעצמי לכמה שחקנים, אם זה רועי שוקרני, אור אוסטווינד, עומר צלישר ואחרים שלא ראו דקת משחק לפני שהגעתי, והפכו להיות בורג מרכזי ושיחקו מצוין במחזורי הסיום, ואם זה השחקנים שמאוד התחברתי אליהם, יש שם כמה כישרונות אדירים ואני בטוח שהקבוצה הזאת תהיה יותר טובה.

 

אוסטווינד. "הפך לבורג מרכזי" (ערן לוף)

 

יצא לך שם של מאמן לקבוצות תחתית.

"כבר לפני שנתיים אני והפועל חיפה היינו בצמרת לאורך כל העונה ואז בשני המחזורים האחרונים משהו התפספס. באותה עונה המועדון הבטיח את ההישארות יותר מהר מכל עונה אחרת. בסכנין התחלתי עונה והגעתי לפלייאוף עליון, חוץ מהשנה הנוכחית, איתי זו הייתה השנה היחידה שהיה שם משהו נורמאלי ויציב".

 

"אני לא במעמד שבו אני בוחר איפה לאמן, יש רצוי ויש מצוי. לא תכננתי את מה שקרה העונה בנתניה, אבל בקרית שמונה עצרתי את הסחף. זה שמקבלי ההחלטות לא רצו שאמשיך זה חבל לי כי יכולתי לעשות בקרית שמונה דברים יפים".

 

"אני יודע לא לחכות לטלפונים ממכבי ת"א או מכבי חיפה, אך מה שצריך לקרות יקרה. בכל מקום שאני בא אליו אני מנסה להטמיע  את הדרך שלי ולעשות את ההישגים הטובים ביותר. ברור שיש קפיצת מדרגה בקריירה ואני מאמין שזה יקרה בקרוב, אני בשל לזה".

 

יוסי דורה. "הייתה לנו הרגשה ששנינו נישאר" (אודי ציטיאט)

 

כשחתמת בנתניה, חשבת שזו קפיצת מדרגה?

"מבחינת התנאים לא, מבחינת הקבוצה כן. לקבוצה היה תקציב מוגבל, יומיים לפני פירוק הם התחילו לבנות את הקבוצה ואני הגעתי, ומצאתי את עצמי בונה קבוצה מכמעט כלום. הצלחתי להעמיד משהו נכון, הטעויות הקריטיות נעשו הרבה אחרי שלא הייתי שם, והיינו יכולים להילחם עד הסוף. איתי הם לא היו יורדים כבר במחזור ה-20, ובטח ובטח לא נראים כמו שהם נראו".

 

לסיום, יצא לך לחשוב על יוסי או על ההורים ולנצח בשבילם?

יצא לי לשאול כמה פעמים מה התוצאה בסמי עופר מההתעניינות למרות שידעתי שאנחנו תלויים בעצמנו. לי וליוסי הייתה הרגשה כבר מיום ראשון ששנינו נישאר, ואני שמח שכך היה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי