שון דוסון: מאמין שאשחק רק ב-NBA

דוסון
דוסון |

אחרי האליפות ההיסטורית עם מכבי ראשל"צ הגארד לא עוצר ומצפה לחוזה בוושינגטון

(גודל טקסט)

לשון דוסון אין שום ספק: בעונה הקרובה הוא יהיה שחקן NBA. הוא אפילו לא מעלה בדעתו אפשרות שיחזור למכבי ראשון לציון, או שישחק בכל ליגה אחרת מלבד הטובה בעולם. "אני לא רואה את זה קורה", הוא אומר בראיון ל"מעריב-השבוע". עד כדי כך הוא מאמין ביכולותיו.

דוסון משחק בימים אלה במדי וושינגטון בליגת הקיץ בלאס וגאס ומקווה לקבל הזדמנות מהוויזארדס – או מכל קבוצה אחרת בליגה שתתרשם מביצועיו. הוא קלע 6 נקודות ב-15 דקות בניצחון על יוטה במשחק הפותח, אבל לא שותף כלל בהפסד לאטלנטה. נגד ברוקלין כבר סיים עם 9 נקודות ב-15 דקות ובמפגש השני עם ההוקס הביא 2 נקודות נוספות מהספסל. 

"אני מאוד אופטימי. אני בהחלט חושב שאני יכול לקבל חוזה ולשחק בליגה הזו", ממשיך דוסון. "הרמה פה הרבה יותר גבוהה, כי בכל זאת זה NBA. לא עובדים פה הרבה על יכולת אישית, אלא על כל הדברים הקטנים. שמים דגש על הכל, כי כל דבר קטן משנה ברמות האלה".


מאמין מאוד ביכולות שלו. דוסון בגמר (דני מרון)

הגארד בן ה-22 רוצה ללכת בעקבות עומרי כספי וגל מקל ולהפוך לישראלי השלישי בארה"ב, לאחר ששיחק תפקיד מפתח בזכיה של ראשל"צ באליפות היסטורית בעונה שעברה. הוא קלע 21 נקודות בגמר הפיינל פור מול הפועל ירושלים בחודש שעבר, המשך ישיר לשיפור אותו הוא מראה מעונה לעונה מאז הופעת הבכורה שלו בגיל 18. 

דוסון רשם בעונה שעברה ממוצעים של 15.7 נקודות (61% מ-2, 36% מ-3), 6.0 ריבאונדים, 3.0 אסיסטים ו-2.0 חטיפות למשחק – מספרי שיא בקריירה שלו. מכבי ת"א והפועל ירושלים היו שמחות לצרף אותו, אולם הוא תמיד האמין כי הדרך למעלה עוברת דרך דקות משחק משמעותיות בראשון לציון – החלטה שהוכיחה את עצמה.

"לא היה קשה להתאקלם בליגת הקיץ, אבל הייתה התרגשות גבוהה מהרגיל במשחק הראשון", מודה דוסון. "זה כן הפתיע אותי טיפה שלא שיחקתי במשחק השני, אבל לא לקחתי את זה באופן אישי, כי ככה זה כאן. הקבוצה רוצה לראות את כולם, וכולם צריכים לשחק כדי שזה יקרה".


יהפוך לישראלי השלישי אי פעם בליגה הטובה בעולם? (דני מרון)

דוסון, שמיוצג על ידי הסוכן דניאל חזן, גילה כי הוא לא מקבל הרבה פידבק מהצוות המקצועי בוושינגטון. "הם לא אומרים לי יותר מדי מה הם חושבים", אמר. "באימונים הם כן אומרים שאני עושה עבודה טובה, אבל הם לא נכנסים לזה יותר מדי ובעיקר מעודדים". השחקן גם לא יודע מתי יודיעו לו אם הוחלט להחתימו. "אני יכול לשמוע מוושינגטון בעוד שעה, ואני יכול לשמוע מהם רק בעוד חודש", הסביר. 

שון, כידוע, הוא בנו של שחקן הכדורסל לשעבר ג'ו דוסון, שהגיע לישראל מארה"ב ב-1987 ונשאר במדינה לאחר שהתחתן עם איריס ב-1992. שון נולד שנה לאחר מכן והוא נותן לאביו, שנמצא איתו בלאס וגאס, הרבה קרדיט על העזרה שסיפק לו לאורך הקריירה. "יש לו חלק מאוד גדול", מדגיש הגארד. "הוא לימד אותי להבין את המשחק. הוא עובד איתי יותר על הצד המנטלי מאשר על הכדורסל עצמו, כי בכדורסל אנחנו לא משחקים באותו תפקיד ולא באותו סגנון".

למרות שהאליפות הראשונה של ראשל"צ הפתיעה רבים, דוסון טען כי כבר בתחילת העונה זיהה את הפוטנציאל של הקבוצה. "כבר במשחקים הראשונים ראינו שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה", הסביר, "ניצחנו את ירושלים וסיימנו את הסיבוב הראשון במקום הראשון. ראינו שיש לנו כל כך הרבה כלים. ישראלים טובים, ספסל, חמישיה מצוינת וזרים מצוינים. לא היה חסר לנו כלום. כל משחק אתה רואה שמישהו אחר יכול לפרוח. וכשיש כל כך הרבה כלים, קשה לעצור קבוצה כזו".

השחקן הגיע לארה"ב חמישה ימים בלבד לאחר הזכיה עם קבוצתו באליפות. הוא התאמן עם מאמן אישי בניו יורק במשך כשבועיים לפני שעבר לוושינגטון לעוד שבוע של אימונים לקראת פתיחת ליגת הקיץ. "לא הייתה לי הפסקה מאז סיום העונה. יש עייפות אבל עכשיו זה לא הזמן להוריד את הקצב", מבהיר דוסון. "עכשיו זה רגע האמת בקריירה שלי, ואני רוצה לקפוץ כמה מדרגות ולהגיע לליגה הזו. אז אני נותן פה פוש אחרון של שבוע-שבועיים בתקווה שישתלם. אחרי זה אוכל לנוח".


"רגע האמת בקריירה שלי" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי