הרגע הגדול שלו: גיא גודס מגיע לנבחרת ישראל בזמן הנכון

play
גיא גודס | דני מרון
גיא גודס מוצג כמאמן נבחרת ישראל בכדורסל 02:17

כשהקבוצה שלו עושה בעיות ובקריירה עדיין חסר ההישג הגדול שייקח איתו עד לסוף הדרך, גיא גודס פותח קמפיין עם נבחרת ישראל ומביא איתו הרבה מאוד יחסים טובים אותם צריכים לתרגם לתוצאות: "חייבים לפתוח את החלון הנוכחי עם שני ניצחונות"

(גודל טקסט)

אם תשאלו את גיא גודס, הוא לא אוהב את ההתעסקות סביבו בימים האחרונים, מהחשש שזה יפגע במשהו בסיפור נבחרת ישראל. המאמן הלאומי מחויב להצלחה של הנבחרת, וכשעלתה האפשרות שיחליף את עודד קטש, קפץ על ההזדמנות. ובכל זאת, גודס לא רוצה ולא אוהב להיות במרכז העניינים, ומעדיף שידברו על השחקנים שלו, אבל גם לא חושש או פוחד מבעיות.

במה שהפך לאחד השבועות המרכזיים בקריירה הארוכה שלו כמאמן, גודס ניצב בפני סיטואציה לא נעימה. מצד אחד הוא כאמור מחויב לנבחרת ישראל, מצד שני הוא מתמודד עם בלאגן היסטרי בקבוצתו מכבי ראשון לציון, כשהיו"ר יצחק פרי רומז לו בצורה לא עדינה במיוחד כי ירצה שיתפטר. "גיא יודע שאם חס וחלילה הנבחרת לא תצליח בחלון הזה, כבר יהיו הגאונים שיקשרו את זה לבלאגן בראשון", מספר אחד מאנשי הנבחרת, "כמו שלשחקן הנבחרת זו ההזדמנות לזרוח ולהפוך תקופה פחות טובה ליותר טובה, גם עבורו זה הזדמנות להשתיק את הרעשים".

גיא גודס מאמן מכבי ראשון לציון
סיטואציה לא נעימה.גיא גודס | דני מרון

בקדנציה הראשונה של גיא גודס במכבי ראשון לציון הוא לא פגש ביצחק פרי. משה קליסקי היה זה שמינה אותו לעוזר מאמן ולאחר מכן למאמן ראשי, ותחתיו הוא שיחק שנה וחצי. כשחזר למועדון בנובמבר 2018, הוא היה נשמע מאוד מחויך גם על הקשר עם היו"ר שהיה ידוע כמפטר סדרתי. אלא שגודס לקח את ראשון לציון כבר באותה עונה לגמר הפיינל פור, וכך גם בעונה לאחר מכן, וכשבדרך בדקו בהפועל חולון אפשרות לקחת אותו, הדברים נדחו. היחסים פרחו.

גם בעונה שעברה, כשגודס רשם עונה פחות טובה, אבל עדיין הגיע לגמר גביע המדינה, אף אחד לא סבר שפיצוץ מסדר גודל כזה יכול להתרחש. "העונה שעברה הייתה עונה לא טובה, ועדיין, אם הזרים שלנו לא בורחים במבצע "שומר החומות", כנראה שהיינו עושים פלייאוף ואולי משם שוב עוד עונה גדולה", סיפר אחד מאנשי המועדון במהלך השבוע שעבר.

אלא שגם גודס הופתע מעוצמת המשבר שנוצר העונה. הקבוצה שנבנתה בעיר היין היא כנראה החלשה ביותר שנבנתה במועדון מאז שפרי חזר, ובניגוד לכל פעם אחרת גם היצע המחליפים דל. ועדיין, בראשון לציון שידרו כי ניתן לבצע שינויים, ואף היו"ר יצחק פרי פירסם מסר לאוהדים בו ביקש: "לתת כבוד למאמן". פחות מ-72 שעות לאחר מכן הוא דרש שיניח את המפתחות.

"גיא הבטיח כבר ביום שחתם על החוזה, שהוא יידע לעשות את ההפרדה בין הקבוצה לנבחרת", מספרים גורמים באיגוד הכדורסל, "בינתיים לאיש אין תלונה על איך שהוא מתנהל וזו סיטואציה קשה ביותר". באיגוד אגב מספרים כי לדעתם ההתנהלות של גודס במקביל בין קבוצה לנבחרת פחות בעייתית כלפי חוץ לעומת התלונות שנשמעו בימיו של עודד קטש כמאמן לאומי.

יצחק פרי יושב ראש מכבי ראשון לציון
אף אחד לא סבר שפיצוץ מסדר הגודל הה יכול להתרחש. יצחק פרי | דני מרון

בגיל 50 גיא גודס מאמן כבר 17 שנים. מתוך התקופה הזאת הוא היה שמונה שנים עוזר מאמן, שמונה שנים מאמן ראשי ועוד שנה וקצת בהם ישב ללא עבודה. השיא שלו היה כשאימן את מכבי תל אביב במשך עונה וחצי כמעט, הגיע עם הקבוצה לפלייאוף היורוליג, זכה בגביע המדינה, אך לא באליפות. כעוזר הוא זכה ביורוליג ואף הגיע לפיינל פור פעמיים, וכמאמן ראשי מחוץ למכבי תל אביב הגיע פעמיים לגמר עם מכבי ראשון לציון ועוד שלוש פעמים לחצי גמר הפיינל פור ולגמרי גביע.

גודס נחשב לאחד הטובים שבמאמנים הישראלים, וההישגים שלמעלה מוכיחים זאת, אלא שלצד ההישגים הללו הקריירה שלו מבקשת הישג גדול שיילך איתו עד סוף הדרך. כמעט לכל המאמנים בני דורו יש כבר את ההישג הזה. לשרון דרוקר יש את הזכייה ביול"ב קאפ, לעודד קטש את האליפות עם גלבוע/גליל, לדני פרנקו אליפות עם הפועל ירושלים, לאריק שיבק אליפות עם מכבי ראשון לציון, מיקי דורסמן עשה זאת עם הפועל חולון, אריאל בית הלחמי לקח את נבחרת העתודה לשתי זכיוית באליפות אירופה ולדן שמיר גביעי מדינה עם הפועל חולון והפועל ירושלים. עלייה עם נבחרת ישראל לאליפות העולם, או הישג משמעותי ביורובאסקט הקרוב, יהיה משהו שהוא יוכל לקחת איתו הלאה.

"אליפות העולם זו מטרה עילאית מבחינתנו, זה אתגר גדול", אמר גודס במסיבת העיתונאים שפתחה את הקמפיין, "יש לנו בית ראשון שאנחנו נצטרך לעלות ממנו במיקום הכי גבוה, זו פרוצדורה. כל העולם משחקים ולכן חשוב לנו קודם כל להתרכז רק בחלון הקרוב שזה פולין ואסטוניה. לשם לכוון את כל האנרגיות והריכוז. לאחר מכן יהיה לנו זמן להתארגן לכיוון חלון פברואר. להסתכל יותר מדי רחוק זה לא נכון".

ההתנסות של גודס ברמת הנבחרות היא לא מעמיקה מדי. הוא היה עוזר מאמן נבחרת בריטניה ביורובאסקט 2013, ואף ניצח את נבחרת ישראל בערב ראש השנה במשחק שחרץ את גורל הנבחרת לאחר מכן, ואימן את נבחרת העתודה בתחילת דרכו לשנה אחת. לאחר מכן היה אמור לחזור לאמן את העתודה, אך הקורונה טרפה את הקלפים, ועזב את נבחרת ישראל שם היה אמור להיות עוזר המאמן של עודד קטש.

בנבחרת מספרים כי גודס מגיע נחוש מאוד: "גיא לוקח את הדבר הזה בשיא הרצינות. הוא הגיע לכל הפגישות שנקבעו, השקיע הרבה מאוד בבניית הסגל והצוות שלו, מקשיב לכל מי שמסביב, הוא באמת מראה שזה דבר חשוב ויקר לו".

מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס עם נתנאל ארצי
"שחקנים תמיד שיחקו בשביל גיא" | ברני ארדוב

אחד היתרונות הגדולים של גודס, מה שגם היה נכון בתקופתו של עודד קטש, היא היכולת שלו להתחבר לאנשים, דבר שהולך איתו לכל אורך הקריירה, גם לשחקנים. "שחקנים תמיד שיחקו בשביל גיא, ומי ששיחק בשבילו גם התקדם", מספרים באיגוד הכדורסל, "הוא תמיד בונה קבוצות שמושתתות על שחקנים ישראלים, והחיבור הזה טבעי לנבחרת ישראל".

אך כאמור לא רק שחקנים מתחברים לגודס, באיגוד הכדורסל יש לו קשר מצוין גם עם עמוס פרישמן וגם עם פיני גרשון, שני האנשים שמושכים בחוטים, וכשהגיעה ההחלטה לקבל החלטה על המחליף של קטש, הוא היה המועמד הראשון שהוסכם על כולם. אותה אהבה גם קיימת בכל מועדון בו הוא עבד, כולל מכבי תל אביב.

ועדיין, כל תנאי הפתיחה המוצלחים הללו יצטרכו להיות מתורגמים לכדי תוצאות. "חייבים לפתוח את החלון הנוכחי עם שני ניצחונות", מסכימים גורמים רבים באיגוד הכדורסל. בנבחרת רוצים מאוד לעלות לאליפות העולם ויודעים שהדרך לשם היא עם אפס מעידות במשחקים נגד הנבחרות הבינוניות קטנות. "גיא מקבל דור מלא בשחקנים בשיא שלהם, הוא יצטרך לדעת לתרגם את זה לכדי הישג".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי