גודס: "כשאתה תלוי בשחקן כזה או אחר, לפעמים אתה תלוי לידו"

play
מאמן נבחרת ישראל גיא גודס | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 5.9 05:34

מאמן הנבחרת הודה בתלות בדני אבדיה, שקלע רק 3 נקודות בהפסד לפולין. מדר ביקר: "אנחנו מאלתרים ולא ממצים את הפוטנציאל שלנו". זוסמן: "יש משחקים פחות טובים, אנחנו לא רובוטים"

(גודל טקסט)

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן, פראג

נבחרת ישראל בכדורסל הפסידה היום (שני) לראשונה באליפות אירופה, כאשר נכנעה 85:76 לנבחרת פולין ופספסה הזדמנות להבטיח את הכרטיס לשמינית הגמר עוד לפני המפגשים הבאים עם סרביה מחר וצ'כיה ביום חמישי.

דני אבדיה, שכיכב בשני המשחקים הקודמים, קלע שלוש נקודות בלבד וסיים עם מינוס 26 במדד, וכמו במשחקים הקודמים שהסתיימו בניצחונות על פינלנד והולנד, גם הפעם נבחרת ישראל פתחה רע בכל הנוגע למשחק ההגנה ובסופו של דבר נקלעה לבור שממנו הפעם לא הצליחה לחזור.

שחקן נבחרת ישראל דני אבדיה
שלוש נקודות ומינוס 26 במדד. אבדיה | אתר רשמי, FIBA

המאמן גיא גודס, שנותר כמעט ללא קול, אמר בסיום: "אנחנו לא טובים הגנתית מתחילת הטורניר. אנחנו צריכים יותר ברמה אישית והקבוצותית. אין קשר להוראות שלי, אנחנו איטיים ולא אתלטיים ברמת הגנת האחד על אחד, ונהיה חייבים להשתפר. אי אפשר לקבל סל אחרי סל כל התקפה. זה לא עניין של הרכבים, כי שינינו להרכב פורוורדים וגם זה לא עבד".

על ההופעה הלא מוצלחת של אבדיה: "דני שיחק פחות טוב היום. כשאתה תלוי בשחקן כזה או אחר, לפעמים אתה תלוי לידו. הנבחרת עברה שינוי מסוים כשהוא הגיע, מבחינת סגנון ותנועה. ברגע שדני פה, המשחק הולך אליו וכשאתה מתרגל לסגנון שונה לפעמים זה לא הולך".

המאמן הלאומי המשיך: "הביצוע התפקשש. הייתה חסרה לנו אגרסיביות. אנחנו מקבלים סלים גדולים שמורידים את המומנטום. יש לנו את הבעיות שלנו ויש לנו זמן לשפר ולנצח משחק אחד מבין השניים שנותרו. סרביה? אין לנו סיכוי נגד נבחרות בסדר גודל הזה אם לא נעשה שינויים, יש פה דינמיקה של עייפות וצריך להרים את הראש".

במסיבת העיתונאים לאחר המשחק, גודס אמר: "התחלנו לא טוב, רצנו אחרי המתחרה מההתחלה, ניצחנו רק את הרבע השני, לא עשינו עבודה טובה על סלוטר שקלע 24 נקודות ו-35 ביחד עם פוניטקה. זה היה ההבדל, שתי הקבוצות קלעו מחוץ לקשת באחוזים דומים, אבל נתנו להם סלים קלים ואנחנו צריכים להשתפר בתחום הזה. אין פיתרון קסם בנושא סוגי הגנה, אנחנו לוקים בהרבה פרמטרים ושם אנחנו צריכים לעשות עבודה יותר טובה. פתאום הגבוה שלהם דפק שלשה מהחצי כשהורדנו לחמש הפרש, זו הדינמיקה של המשחק. פתחנו לא טוב, פתחנו רכים. שמה הדגש שצריך לשים. זה מה שיש לנו ועם זה נעשה הכי טוב שאפשר".

שחקן נבחרת ישראל ים מדר עם דני אבדיה
הופעה מאכזבת של הנבחרת. מדר עם אבדיה | אתר רשמי, FIBA

ים מדר סיכם את ההפסד כך: "נקלענו לפיגור ברוב שלבי המשחק. ניסינו לחזור, אבל לא הצלחנו כמו אתמול והם החזירו לעצמם את ההפרש. צריכים להשתמש יותר בעבירות שהיו לנו לתת, לא הצלחנו בשלשות ולא היינו אגרסיביים. הם קלעו שלשות. אנחנו שמים את עצמנו במצב קשה".

הרכז הוסיף בביקורת מרומזת לגודס: "אנחנו לא ממצים את הפוטנציאל שלנו, לא משחקים מרווח כמו שצריך ולא מגיעים לתרגילים ולזריקות כמו שאנחנו רוצים. אנחנו מאלתרים וזה לא ילך טוב יותר מול נבחרות טובות. צריך להתכונן למשחק הבא עם הרבה וידאו".

לקראת המשחק הבא אמר מדר, שהיה מהבולטים בנבחרת עם 17 נקודות: "נגד סרביה צריך קודם לבוא קשוחים יותר ולא לאפשר את הנקודות הקלות. לעבור על המשחק שהיה, לעבוד על הגנת האחד על אחד כמו שצריך".

יובל זוסמן, הקלע הבולט בנבחרת עם 18 נקודות, אמר במסיבת העיתונאים: "היינו צעד אחד מאחוריהם כל המשחק, וכשניסינו לחזור והיינו במומנטום טוב, הם קלעו שני סלים מהירים ואיבדנו אותו. הם קבוצה טובה, היה חסר לנו הצעד האחרון כדי לחזור למשחק. אני יכול להיות שמח במקום מוגבל מאוד עם מה שעשיתי. זה לא משנה, הקבוצה מעל הכל, ההפסד יותר כואב. הייתי שמח שהיינו מנצחים ולא הייתי משפיע ככה. יש משחקים פחות טובים, אנחנו לא רובוטים, לפעמים הכדור לא נכנס. אבדיה? צריך לשאול אותו, אני לא יודע מה עובר לו בראש. ככל שאתה שחקן יותר טוב, הקבוצות שמות עליך דגש יותר גדול ודני הוא השחקן המוביל שלנו, קבוצות רוצות לעצור אותו. זה לא משנה אם אני משחק דקה או 40, אני אתן את כל כולי. אין מבחינתי לחכות למחר. אני נותן את כל מה שאני יכול עכשיו כשאני על המגרש, זה לא משנה אם אני פותח או לא. אני צריך להתרכז באיך אני יכול לעזור לקבוצה".