נפגעי הקורונה: עשרת המפסידים הגדולים מעצירת הכדורגל

כריסטיאנו רונאלדו, דייגו גודין
כריסטיאנו רונאלדו, דייגו גודין | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

הרגע ההיסטורי של ליברפול צפוי להיהרס, בגילו של כריסטיאנו רונאלדו כל חודש קובע והרצף המרשים בתולדות לאציו נקטע לפני הפיק. אחרי השבתת הליגות, יוכין עם רשימת המאוכזבים

(גודל טקסט)

עצירת הליגות בשל מגיפת קורונה אינה טובה לאף אחד, כמובן, אבל העיתוי גרוע במיוחד מבחינת קבוצות ושחקנים שפיתחו מומנטום חיובי.

ליברפול
ההכרזה הרשמית על הזכייה באליפות קרובה מאוד, ואם הליגה האנגלית לא תופסק בימים הקרובים זה יקרה – אבל האם זה באמת אפשרי? בעוד כל התחרויות מסביב מתבטלות, אין הגיון להתעקש בכוח על קיום משחקים ללא קהל בממלכה, והחלטה מסוג זה אף מהווה חוסר אחריות. בכל מקרה, גם אם שחקני ליברפול יניפו את התואר ההיסטורי הנכסף אחרי בצורת בת 30 שנה, הם יעשו את זה באצטדיון ריק, וגם לא יוכלו לקיים את תהלוכת הניצחון המסורתית ברחובות העיר. לאור זאת, אולי עדיף גם להם לדחות את כל החגיגה לתקופה שפויה יותר, אחרי שהעולם ישתלט על הווירוס. בימים אלה, אי אפשר לשמוח באמת, ואוהדי ליברפול ראויים מאוד להשתתף בחגיגה אמיתית. כעת היא תיגזל מהם, ואולי גם מבחינה מורלית עדיף לדחות הכל ולהמתין בסבלנות.

כריסטיאנו רונאלדו
הכוכב הפורטוגלי נמצא בכושר הבקעה מזהיר מאז במשך כל העונה, ונכנס לכושר טוב במיוחד בתחילת 2020. המומנטום היה לצידו, ועצירת הליגה האיטלקית וליגת האלופות הורסת אותו לחלוטין. כריסטיאנו כבר בן 35, ובגילו כל חודש קובע. דחיית יורו 2020 בשנה מקטינה דרמטית את סיכוייו להפגין את יכולתו האופטימלית בטורניר. ייתכן שנגיף הקורונה יחסל את החודשים האיכותיים ביותר שנותרו לחלוץ האגדי, והוא אף יצטרך למצוא דרכים לשמור על רמת אימונים טובה אם הפגרה תהיה ארוכה. עבור רונאלדו, עיתוי ההשבתה גרוע במיוחד.


בגילו, כל חודש קובע. כריסטיאנו רונאלדו (Gettyimages)

באיירן מינכן
בגדול, זו הקבוצה בכושר הטוב ביותר בעולם כעת. עם 14 ניצחונות ותיקו אחד ב-15 המשחקים האחרונים מאז דצמבר, הבווארים לא רק טיפסו מהמקום השביעי לפסגת הליגה הגרמנית, אלא גם הפכו לפייבוריטים לזכייה בליגת האלופות. היכולת בניצחון 0:3 על צ'לסי בסטמפורד ברידג' במשחק הראשון בשמינית הגמר הייתה פנומנלית, תומאס מולר נכנס לכושר אדיר מאז פיטוריו של ניקו קובאץ', והמאמן האנסי פליק הפך את הקבוצה למכונה התקפית מפחידה בכל קנה מידה. ואמנם הפציעה של רוברט לבנדובסקי פוגעת בה, אבל במומנטום הנוכחי עדיף להמשיך בלעדיו מאשר להפסיק את התחרויות ולהיכנס לבידוד. אי אפשר לדעת כיצד יתפתח העסק בפ.צ הוליווד אחרי ההקפאה.

פפ גווארדיולה
הליגה גמורה, מנצ'סטר סיטי הושעתה מליגת האלופות בשתי העונות הבאות בכפוף לערעור, והמאמן הקטלוני רצה להשקיע את כל המאמצים כדי לזכות בצ'מפיונס-ליג העונה. אחרי הניצחון על ריאל מדריד בברנבאו במשחק הראשון בשמינית הגמר, ולאור הדחתה של ליברפול, ולנוכח המשבר המתמשך בברצלונה, העסק נראה מבטיח למדי. למעשה, באיירן מינכן היוותה את המכשול הרציני ביותר מבחינת סיטי בניסיונה לחגוג זכייה היסטורית – אחריה היה פפ שמח לסיים את הקדנציה ולחשוב על האתגר הבא. כעת הכל נדחה, ומסלול הבריחה ממועדונו הנוכחי יהיה הרבה פחות טריוויאלי. הוא לא יכול לעזוב באמצע.

יוסיפ איליצ'יץ'
המאסטרו הסלובני של אטאלנטה זוהר בשנת 2020 מעל כולם. הוא הכובש המצטיין בליגות הבכירות מאז תחילת השנה, עם 14 כיבושים – אפילו מעל רונאלדו ומעל ליאו מסי. מאז החלים מזיהום שאיים על חייו לפני שנתיים, הוא נמצא במסלול נסיקה מטאורי, ובגיל 32 זוכה לתהילה במדי הקבוצה המלהיבה ביותר באירופה. אטאלנטה העפילה לרבע גמר ליגת האלופות עם כדורגל מהפנט, ועינגה את הקהל הנייטרלי על בסיס שבועי גם בליגה האיטלקית. זו התקופה האיכותית והמהנה ביותר בקריירה של איליצ'יץ', ואכזרי מאוד לקטוע אותה דווקא אחרי שהבקיע רביעיה לרשת ולנסיה במסטאייה בשמינית הגמר.

לאציו
הנשרים מרומא לא זכו באליפות מאז שנת 2000, אבל המומנטום הנוכחי שלהם גרם לאוהדים לחלום ברצינות על סנסציה. המעידות של אינטר הותירו את לאציו כיריבה העיקרית של יובנטוס במאבק על הסקודטו, והפער בין השתיים עומד כרגע על נקודה אחת בלבד. חניכיו של סימונה אינזאגי לא הפסידו מאז ספטמבר, ומאזנם בליגה עומד על 16 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו ב-18 המחזורים האחרונים מאז אמצע אוקטובר. זוהי תקופת שיא בתולדות המועדון כולו, וצ'ירו אימובילה מציג ממוצע של יותר משער זכות אחד למשחק. מה יעלה בגורלה של לאציו אחרי תום המגיפה? אי אפשר לדעת, אבל היא פשוט לא יכולה לחזור בכושר טוב יותר. סיכוייה לזכות באליפות נפגעו מאוד.


תקופת השיא של המועדון נקטעה (Gettyimages)

חטאפה
בעונה היסטורית בכל קנה מידה, נאבק המועדון הקטנטן מהפרבר הדרומי של מדריד על העפלה לליגת האלופות, והחבר'ה גם סידרו לעצמם מפגש מול אינטר בשמינית גמר הליגה האירופית אחרי ניצחון מפואר על אייאקס. את המומנטום הזה יהיה קשה מאוד לשחזר אחרי ההקפאה, במיוחד עם לוקחים בחשבון כי שלושת הכוכבים הבולטים בחוד ממש לא צעירים – חיימה מאטה בן 31, אנחל בן 32, וחורחה מולינה הנפלא כבר בן 37.

אלקמאר
עם אייאקס במשבר, הייתה לחבורה המפתיעה של אלקמאר הזדמנות נדירה להיאבק ברצינות על התואר האליפות. באמצעות 0:2 על האלופה באמסטרדם לפני שבועיים היא השלימה ניצחון כפול על ספינת הדגל של הכדורגל ההולנדי, וניצבת כיום בשיוויון נקודות בצמרת, כאשר נותרו תשעה מחזורים לסיום העונה. אם לוקחים בחשבון לוח משחקים קצת יותר נוח, קל להבין מדוע אוהדים רבים ראו באלקמאר פייבוריטית להשיג אליפות ראשונה מאז 2009, ושלישית בתולדותיה בסך הכל. כעת הליגה נכנסה להקפאה, והמומנטום עלול להשתנות ב-180 מעלות כאשר תחודש.

פורטו
משבר חריג במונחים של בנפיקה איפשר ליריבה הגדולה בכחול-לבן לטפס לפסגה על חשבונה. האלופה לא רק הפסידה לפורטו במשחק העונה, אלא גם נכנע לבראגה ולא הצליחה לנצח שתי קבוצות קטנות – מוריירנסה וסטובאל – בשני המחזורים האחרונים. פורטו שרויה עצמה במשבר ניהולי לא טריוויאלי, והדעיכה של הנשרים היוותה לא פחות מנס מבחינתה. המומנטום שלה היה עוצמתי בעיקר בזכות מצבה העגום של היריבה. אחרי ההשבתה, הכל ישתנה – ובנפיקה שמפגרת בנקודה בלבד אחרי המובילה תחזור לעמדת הפייבוריטית לזכייה בכתר.


נבחרת פינלנד

במוקדמות יורו 2020, העפילו הפינים לטורניר הגדול הראשון בתולדותיהם. אז עכשיו הוא יבוטל?! טוב, אולי מדובר רק בדחייה, אבל קשה לחשוב על אוהדים מתוסכלים יותר מההתפתחות מאשר תושבי פינלנד.


הטורניר היחיד אליו פינלנד העפילה כלל לא יתקיים? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי