"בגיל 10 ראיתי את אחותי משחקת בנבחרת, וידעתי: זה מה שאני רוצה"

"בעצם, למה שלא ננצח הפעם?". ירדן גרזון (משמאל) עם אחותה ליאור גרזון | אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הכדורסל

ירדן גרזון משוכנעת שישראל תעשה היסטוריה ביורובאסקט הביתי. גילי אייזנר מחכה להופיע מול המשפחה והחברים. עדן רוטברג לא תשכח את האימון הראשון עם האלילות שלה. ושרון דרוקר מסביר במה כדורסל הנשים עדיף על הגברים. השאלון הזהה לכוכבות ולמאמן

(גודל טקסט)
עדן רוטברג
"לא האמנתי אני הולכת לשחק עם שי, נעמה וקטיה. זה היה אדיר". הקפטנית עדן רוטברג | אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הכדורסל

היכל קבוצת שלמה לא ייקלע בימים הקרובות לסערת רוחות ורגשות כפי שסער בתחילת השבוע, אבל יארח לא מעט משחקי כדורסל בעצימות גבוהה ועם חשיבות עצומה: אליפות אירופה לנשים 2023 יוצאת לדרך, כשבתל אביב יתקיימו שניים מארבעת הבתים המוקדמים – ונבחרת ישראל חולמת על שחזורו של הישג אחד, עתיק וישן נושן.

ב-1991 אירחה תל אביב את הטורניר כולו, ואז גם רשמו הכחולות-לבנות את ניצחונן האחרון במסגרת הזו. הן גברו במפתיע על צ'כוסלובקיה 90:91 ביד אליהו, הודות ל-33 נקודות של ענת דרייגור, ומאז רק הפסידו; לחלק מהטורנירים כלל לא העפילו, ובאלו שכן הופיעו – ספגו 20 הפסדים רצופים. אף אחת משחקניות הסגל הנוכחי אפילו לא נולדה כשזה קרה. האם הפעם, כשהאירוע חוזר ארצה, הן יעשו זאת שוב? הושבנו כמה מכוכבות הנבחרת ואת המאמן שרון דרוקר לשאלון זהה לקראת המשחקים.

– מה הזיכרון הראשון שלך מנבחרת ישראל?

עדן רוטברג: "באתי בפעם הראשונה לנבחרת הבוגרת. התאמנו בקיבוץ הגושרים. שי דורון, נעמה שפיר וקטיה לויצקי היו שם, וכל כך התרגשתי. גדלתי עליהן, הערצתי אותן והערכתי אותן ברמות. אמרתי לעצמי: אני לא מאמינה שאני הולכת לשחק יחד איתן. זה היה אדיר".

ירדן גרזון: "הייתי בת 10, ונסעתי עם כל המשפחה לאליפות אירופה עד גיל 14, כדי לעודד ולתמוך באחותי הגדולה ליאור. זה היה מרגש מאוד לראות את הנבחרת שרה את ההמנון ומייצגת את המדינה, ושם לראשונה הרגשתי שאני רוצה להיות חלק מהדבר הזה".

גילי אייזנר: "הפעם הראשונה שהגעתי לאימון הנבחרת הבוגרת, עם הרבה שחקניות שגדלתי עליהן".

דרוקר: "באופן טבעי, הזיכרון הראשון שלי בא מנבחרת הגברים – כשבארי לייבוביץ' שיחק בה וריכז את ההתקפה. היה בו משהו אצילי, חכם ומוכשר. כל דבר שהוא עשה נראה קל".

ליאור גרזון (מימין) עם ירדן גרזון
"בעצם, למה שלא ננצח הפעם?". ירדן גרזון (משמאל) עם אחותה ליאור גרזון | אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הכדורסל

– כדורסלנית שביקשת ממנה חתימה או סלפי כשהיית ילדה?

רוטברג: "משי ומנעמה. עקבתי אחריהן".

אייזנר: "שי דורון ולירון כהן".

דרוקר סיפר על השחקנית הראשונה שאליה הוא שם לב: "אורלי גרוסמן. כששיחקתי בנערים של מכבי פתח תקווה, קיימנו משחקי אימון עם קבוצת הבוגרות של אליצור קריית אונו. אורלי הייתה קלעית מחוננת ואישיות על המגרש ומחוצה לו".

– מה הדבר הראשון שחשבת כששמעת שהיורובאסקט מגיע לישראל?

רוטברג: "שזה כבוד גדול. להופיע בבית, מול המשפחה והחברים וכל עם ישראל, זו תהיה חוויה מטורפת".

גרזון: "כמה מרגש יהיה לשחק מול הקהל שלנו".

אייזנר: "התרגשות מהעובדה שכל המשפחה והחברים כאן איתנו, ויכולים לתמוך בנו מקרוב".

דרוקר: "היכל שלמה מלא, והנבחרת נלחמת ונאבקת במיטב נבחרות היבשת. זה אתגר גדול".

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל עם המאמן שרון דרוקר
התחלה ברגל ימין. נבחרת ישראל | אתר רשמי, באדיבות התאחדות הכדורסל הסלובקית

– אחרי 32 שנים בלי ניצחון ביורובאסקט. למה שזה יקרה דווקא הפעם?

רוטברג: "אנחנו באמת מוכנות מאוד, בצורה הכי טובה שיש. הצוות עוזר לנו ממש, ולכל משחק אנחנו צריכות לבוא במיינדסט של ניצחון. אין סיבה שלא".

גרזון: "בעצם, למה שזה לא יקרה? אנחנו מאמינות שאנחנו יכולות לעשות את זה".

אייזנר: "אנחנו ניתן את כל כולנו ונגיע הכי מוכנות שיש".

דרוקר: "כי אנחנו מאמינים בשחקניות שלנו, הן טובות ושוות ויעשו את המקסימום להביא ניצחון".

– במה יש לכדורסל הנשים יתרון על פני כדורסל הגברים?

רוטברג: "כמו בכל ענף ספורט, גם בכדורסל יש הבדל בין נשים לגברים. אנחנו מביאות המון חוכמה, ורואים את זה על המגרש. זה ניכר, ואני אוהבת את זה".

דרוקר: "כדורסל הנשים פחות מהיר, אתלטי ופיזי, אבל גיליתי בו המון דברים מעניינים. יש שחקניות איכותיות וממושמעות. יש פחות בידודים והן מבצעות תרגילים עד הסוף, מה שקורה פחות אצל הגברים".

גילי אייזנר
"ביקשתי סלפי וחתימה משי דורון ומלירון כהן". גילי אייזנר | אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הכדורסל

– האם ואיך אפשר למנף את אירוח האליפות לקידום הענף?

רוטברג: "בזכות היורובאסקט, כדורסל הנשים עולה ויעלה למודעות של אנשים. יש קידום לטורניר בכל מיני מקומות, ואני מקווה שכמה שיותר אנשים ישמעו על זה, יידעו על זה – ובעיקר יגיעו לעודד אותנו. תמיכת הקהל משמעותית וחשובה לנו".

אייזנר: "אני חושבת שיש מאמצים רבים לחשיפה ולהבאת קהל למשחקים, ואני מקווה שאנשים ייהנו מהאליפות הזו וימשיכו להתעניין בכדורסל הנשים גם אחריה".

דרוקר: "זו בדיוק המטרה שלשמה איגוד הכדורסל ביקש את אירוח היורובאסקט. מחלקות נערות וצעירות מכל הארץ יזכו לחוות מקרוב ולצפות בכדורסל מהרמה הכי גבוהה, כאן אצלנו בבית. השחקניות שלנו הן מודל לחיקוי עבורן, וכולנו רוצים שעוד בנות מוכשרות וטובות יגיעו לכדורסל ויפתחו אותו כלפי מעלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי