אימפריה: נבחרת העתודה הביסה את בלגיה בדרך לגמר אליפות אירופה

נבחרת העתודה של ישראל חוגגת ניצחון בחצי גמר אליפות אירופה | אתר רשמי, fiba.com

ישראל הבטיחה מדליה שישית אי פעם וגמר רביעי בחמישה טורנירים, עם ניצחון 46:67. וולף קלע 17 והוריד 18 ריבאונדים, נועם יעקב הוסיף 11 נקודות ו-6 אסיסטים. היריבה בגמר: המארחת יוון או צרפת החזקה

(גודל טקסט)

בפעם הרביעית בחמשת הטורנירים האחרונים, ישראל תשחק בגמר אליפות אירופה בכדורסל עד גיל 20. הערב (שבת) נבחרת העתודה הבטיחה לעצמה את המקום על הפודיום עם ניצחון מוחץ 46:67 על בלגיה, אותה יריבה שרק לפני חמישה ימים גברה על שחקניו של אלעד חסין ב-16 הפרש. מחר ב-21:00 תפגוש ישראל את צרפת בקרב על מדליית הזהב, לאחר שזו הביסה ללא רחמים את המארחת יוון ב-47(!) הפרש.

העתודה הבטיחה מדליה שישית אי פעם, אחרי מדליות הכסף שהשיגו הנבחרות שלנו ב-2000, 2004 ו-2017 והזכיות הרצופות בזהב ב-2018 וב-2019. לפני שש שנים, בדיוק באותו אולם בהרקליון שבכרתים שבו משוחקת האליפות הנוכחית, ספגה ישראל הפסד מצער ליוון בקרב על התואר. מחר היא תזכה להזדמנות לתקן את החוויה ההיא, גם אם המארחת לא תהיה היריבה.

הכוכב הבלגי ומלך הסלים של הטורניר, תייס דה רידר, נפצע בכף היד תוך פחות מארבע דקות, ואמנם הנבחרת שלו הצליחה להישאר במשחק עד סוף המחצית הראשונה, אבל לאחר ההפסקה דניאל וולף וחבריו העלו הילוך והשאירו אבק ליריבה כשהם הופכים את הרבע האחרון לגארבג' טיים.

קלעו לנבחרת ישאל: דניאל וולף 17 ו-18 ריבאונדים (2 חטיפות), נועם יעקב 11, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, יובל לוין ורון ציפר 10 כל אחד, עידו הראל 6, יואב ברמן 5, דניאל גואטה 4 ו-6 ריבאונדים, נבו זומרפלד ואריאל אייזיק 2 כל אחד.

דני וולף, שחקן נבחרת העתודה
שלט מתחת לסלים, גם הפעם. דני וולף | אתר רשמי, fiba.com
אוהדי נבחרת ישראל באליפות אירופה בכדורסל עד גיל 20
גם הקהל ביציעים נהנה מהמופע | אתר רשמי, fiba.com

מהלך המשחק

רבע 1:

ישראל איבדה בהתקפה הראשונה, ומנס הטביע בעוצמה בצד השני. פינטלון צלף שלשה מהפינה וקבע 0:5. ציפר העלה את הנבחרת על הלוח מהקו, אבל מנס מחוץ לקשת הגדיל ל-2:8. ציפר רשם גם סל בכורה לכחולים, לוין הוסיף 4 רצופות והשווה, יעקב סגר ריצת 0:8 עם סל ענק במתפרצת. נקודת עונשין של קטואליה נענתה בשלשה של וולף, ברמן העלה ל-9:15. לדגן תיקן החטאה בדאנק, גואטה ויעקב קלעו סלים בצד השני ושלשה של די מריה קבעה 14:19 לישראל בסוף הרבע.

שחקן נבחרת העתודה של בלגיה, תייס דה רידר
הכוכב הבלגי תייס דה רידר נפצע אחרי פחות מארבע דקות | אתר רשמי, FIBA.COM

רבע 2:

בצורת של כמעט שתי דקות נגמרה בדאנק של דיו, שהוסיף אחר כך קליעת עונשין והוריד ל-19:17. לוין דייק פעמיים מהקו, חדירה גדולה של גואטה ונקודות של וולף עם הקרש שלחו את בלגיה לפסק זמן בפיגור 8. פינטלון חזר מהספסל עם שלשה, וחסין ביקש פסק זמן משלו. יעקב קלע שתיים קשות, לדגן השיב בשלשה, וולף השיג עוד סל אחרי ריבאונד התקפה – 23:29. ציפר החזיר את הפער ל-8, רק עד התגובה המהירה של לדגן. בסיום המחצית הראשונה, 25:31 כחול-לבן.

נועם יעקב, נבחרת העתודה של ישראל
תצוגה מרשימה נוספת. נועם יעקב | אתר רשמי, fiba.com

רבע 3:

פינטלון פתח את רבע עם מהלך של סל ועבירה, יעקב הניח שתיים קלות מנגד, וולף הוסיף סל משלו. דיו צימק בהטבעה, אבל 10 נקודות של ישראל ללא מענה הובילו בריחה ל-30:45. וולף המעולה עבר שלושה שחקנים בדרך לסחוט עבירה, והשלים ריצת 0:12 מהקו. פינטלון קטע בצורת בלגית, לוין המשיך את המומנטום הכחול-לבן, יעקב פינק את וולף בעוד אסיסט וההפרש עלה ל-18. דיו קלע אחת מהקו, וולף הוסיף לעצמו שתי נקודות וקליעת עונשין של יעקב סגרה את הרבע ב-33:54 לישראל.

ספסל נבחרת העתודה של ישראל חוגג נגד בלגיה
מחצית שנייה מוחצת. הספסל הישראלי מרוצה | אתר רשמי, fiba.com

רבע 4:

סל של ציפר ושתי שלשות של הראל האריכו את הריצה ל-1:15 והעלו את הפער ל-29. די מריה מזער נזקים עם 5 רצופות, דה וילדה הוסיף עוד נקודה, ברמן רשם אחת משלו בצד השני וזומרפלד התכבד בסל ראשון במשחק. ברמן קלע את הסל האחרון לישראל, ורסטראטה וד מריה רק הקטינו את ההפרש לפני הסיום – ניצחון 46:67 גדול לנבחרת.