יעקב, וולף, שרף, מדר ואבדיה באותה חמישייה? חלום יורובאסקט 2029

דניאל וולף שוב הצטיין | אתר רשמי, fiba.com

הצלחת נבחרת העתודה מעלה פנטזיות על מתי יובילו כוכבי המחזורים האחרונים את הנבחרת הבוגרת להישגים משמעותיים. ומה נראה באליפות אירופה הקרובה?

(גודל טקסט)

נבחרת העתודה סיימה הערב (ראשון) את השתתפותה באליפות אירופה עם הפסד דרמטי במשחק הגמר לצרפת, ובפעם הרביעית בתולדותיה קיבלה את מדליית הכסף מהאליפות.

כמו בכל אחת מהפעמים שנבחרת העתודה הגיעה להישגים עולה השאלה המיידית – מתי נראה את השחקנים שהובילו את הנבחרת משתלבים בנבחרת הבוגרת, והאם יצליחו לסחוב אותה להישגים משמעותיים. חשוב להזכיר שמאז ההצלחות הגדולות של נבחרת העתודה ב-2017, היו השחקנים זמינים רק לאליפות אירופה אחת, ב-2022, אליפות שהסתיימה באכזבה גדולה.

נועם יעקב חוגג את ניצחון נבחרת העתודה של ישראל בחצי גמר אליפות אירופה
אפשר לנצח כל נבחרת. נועם יעקב | אתר רשמי, fiba.com

נועם יעקב שסיים רק היום את המשימה הראשונה שלו, עשוי לחבור לקראת סוף השבוע לאימוני הנבחרת הבוגרת לקראת טורניר מוקדמות הקדם אולימפי שייערכו בחודש אוגוסט. ליעקב יש כבר שתי הופעות בנבחרת הלאומית מחודש פברואר האחרון, והוא צפוי להיות משמעותי בנבחרות עם סיכוי אמיתי להיות בסגל הסופי של טורנירים המוקדמות.

מבט אל עבר יורובאסקט 2025, המטרה הריאלית הבאה של הנבחרת, מגלה שבטורניר הזה עדיין רוב השחקנים הבכירים היום בנבחרת מהדור שמוביל כיום את הכדורסל הישראלי, ילידי 1994 צפויים להיות בשיאם, ביניהם רפי מנקו ותומר גינת, עם המבוגרים יותר בר טימור ושון דאוסון והצעיר קצת יותר עידן זלמנסון. אל החבורה הזאת יצטרפו כוכבי העתודה של 2017 עד 2019 – כמובן דני אבדיה עם ים מדר, תמיר בלאט, יובל זוסמן, גבי צ'אצ'אשוילי ושחקנים נוספים.

שחקני נבחרת ישראל דני אבדיה, תמיר בלאט
שחקני נבחרת ישראל דני אבדיה, תמיר בלאט | אתר רשמי, אתר פיב"א

שנתיים לאחר מכן, באליפות העולם של 2027, או באליפות אירופה של 2029, הדור המבוגר יותר צפוי לסיים את דרכו. אז כבר הנבחרת צפויה להיות בנויה על השחקנים שהובילו מ-2017 ועד הנבחרת הנוכחית, כולל כוכבים צעירים שעולים. נבחרת מובילה ב-2029 עשויה לכלול את נועם יעקב, בן שרף, ים מדר, דני אבדיה ודני וולף שיסיים את לימודיו עד אז. שחקנים נוספים שיהיו עדיין בגילאים לגיטימיים הם תמיר בלאט, יובל זוסמן וגבי צ'אצ'אשוילי.

נשאר לחכות רק לעתיד ולקוות שיהיו בריאים בהמשך הקריירה שלהם – והעתיד של הנבחרת הבוגרת ורוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי