ישראל גברה 61:69 על פולין בפתיחת מוקדמות אליפות העולם

שחקן נבחרת ישראל יפתח זיו | דני מרון

הנבחרת פתחה רע, אך חזרה מפיגור דו ספרתי בדרך ל-61:69 קשה על האורחת החסרה, ולניצחון ראשון בעידן גיא גודס. מקל וגינת בלטו

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל החלה הערב (חמישי) ברגל ימין את הקדנציה של גיא גודס כשניצחה את נבחרת פולין בפתיחת מוקדמות אליפות העולם. הכחולים-לבנים פתחו רע מאוד ומצאו את עצמם בפיגור 21:6 לאחר שש דקות בתום הרבע הראשון, אך עלייה טובה מהספסל של נמרוד לוי ויפתח זיו סייעה למארחת להתקרב ולרדת לקראת הרבע השני בפיגור מינימלי. ברבע השני השתחררו השחקנים של גודס והשלימו ריצת 6:25.

במצב של 49:61 לזכות ישראל בתוך הרבע הרביעי יצא האורחת לריצת 2:14 וכפתה סיום צמוד. ישראל נתקעה בהתקפה, אך מהלכים טובים של ג'ייק כהן ונמרוד לוי – גם בהגנה וגם בהתקפה – מנעו מהפולנים העיקשים להתקרב עוד יותר. 61:69 בסיום לישראל, שסופרת כבר שלושה ניצחונות רצופים על פולין, אותה ניצחה פעמיים בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה. תומר גינת, ג'ייק כהן וגל מקל הוליכו את קלעי המנצחת עם 11 נקודות כ"א, נמרוד לוי הוסיף 10.

מהלך המשחק

רבע 1:

האורחת פתחה עם לחץ על השחקנים של גיא גודס שהופתעו והתקשו לקלוע בתחילת המשחק. שלשה של מארצל פוניטיקה קבעה 2:10 לאורחת, וגודס הזעיק פסק זמן. הכחולים-לבנים נתקעו על 2 נקודות במשך יותר משש דקות, כאשר נקודות מהקו של תומר גינת הורידו ל-15:4. הפולנים המשיכו להציג אנרגיות נהדרות, אך האחוזים שלהם מהשדה לא היו טובים. סיום טוב של נמרוד לוי וים מדר הוריד את ישראל בפיגור 21:12, לאחר שלפרקים זה היה נראה הרבה יותר.

רבע 2:

גיא פניני ויפתח זיו הורידו את ההפרש של האורחת ל-21:17 בלבד, פחות מדקה מפתיחת הרבע השני. הפולנים נעצרו לגמרי וקלעו רק 6 נקודות במהלך הרבע השני, בעוד החבורה של גיא גודס השתחררה והשלימה את המהפך בתום מהלך של סל ועבירה מצדו של תומר גינת. הנבחרת סגרה ריצת 6:25 עד המחצית, וירדה להפסקה ביתרון 27:31.

שחקן נבחרת ישראל ג'ייק כהן
פתיחה רעה לנבחרת. כהן | דני מרון

רבע 3:

הכחולים-לבנים לא הצליחו לרכב על גלי המומנטום מסיום המחצית הראשונה, כאשר הפולנים העיקשים לא איפשרו למארחת לברוח. יאקוב שצ'נק קבע 39:39 כשדייק פעמיים מהקו, אך גל מקל נכנס לעניינים ודאג להחזיר את הנבחרת ליתרון 39:44 עם שתי פעולות טובות. הנבחרת הגדילה את יתרונה עד דו ספרתי, וירדה לקראת הרבע המכריע ביתרון 39:49.

רבע 4:

ישראל מצאה את עצמה כבר ביתרון 49:61 במהלך הרבע האחרון, ולכולם היה נראה כי המארחת בדרך לניצחון דגול, אך הפולנים העיקשים לא היו מוכנים להיקלע לרגעי גארבג' טיים, והחלו לקלוע. בתום ריצת 2:14 מצאה את עצמה ישראל ביתרון 61:63 בלבד. הפולנים השיגו את הכדור ויכלו לכפות שוויון ואפילו לעלות ליתרון, אך רשמו מספר החטאות קריטיות, כשבצד השני מדר וג'ייק כהן דייקו מהקו בדרך לניצחון קשה לגיא גודס בבכורה שלו כמאמן ישראל. 61:69 לישראל בסיום.

שחקן נבחרת ישראל יפתח זיו עם ים מדר
ישראל השתלטה על העניינים, אך מתקשעה לברוח. זיו ומדר | דני מרון

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: תומר גינת (11 ריבאונדים), גל מקל וג'ייק כהן 11 נקודות כ"א, נמרוד לוי 10, גיא פניני 9 ו-5 אסיסטים, ים מדר (7 ריב', 5 אס') 8, יפתח זיו 4, רפי מנקו 3, עידן זלמנסון 2.

הרבו לפולין: מיכל קולנדה, אלכסנדר בלאחרובסקי 11 ו-7 ריב', יאקוב גרבאץ 10 ו-6 ריב'.