טאלין בידינו: נבחרת ישראל ניצחה 69:79 באסטוניה

נבחרת ישראל בכדורסל אחרי הניצחון על אסטוניה | אתר רשמי, איגוד הכדורסל הישראלי

מקל ונמרוד לוי, עם דאבל דאבל כל אחד, בלטו על הפרקט בו הובסה הנבחרת ב-2018, בדרך לניצחון שני ושמירה על מאזן מושלם במוקדמות אליפות העולם. תומר גינת נפצע

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בכדורסל שמרה הערב (ראשון) על מאזן נקי מהפסדים במוקדמות גביע העולם עם ניצחון שני בקמפיין, 70:80 בחוץ על אסטוניה. גיא גודס ושחקניו השכיחו את התבוסה שרשמה הנבחרת בביקור הקודם שלה בטאלין לפני שלוש שנים וחצי, והוסיפו לעצמם ביטחון לקראת חלון המשחקים הבא, שייערך בפברואר ובו ישראל תשחק פעמיים נגד גרמניה ב-25 בבית וב-28 בחוץ).

הנבחרת שלטה במשחק במשך חלקים גדולים, על אף שפיגרה לאורך מספר דקות ברבע השני לאחר שספגה ריצת 9:0. הקליעה לשלוש אמנם לא השתפרה לעומת המשחק נגד פולין, אך שני דברים חיוביים מאותו משחק שחזרו על עצמם הערב היו חלוקת הנקודות השוויונית והרבע השלישי המצוין של גל מקל, שניהל את משחק ההתקפה בצורה נהדרת וסיים עם 10 אסיסטים.

החדשות הפחות טובות הגיעו מכיוונו של תומר גינת, שאחרי מחצית ראשונה טובה מאוד, נאלץ לנטוש את המשחק עקב פציעה בשרירי הבטן.

גל מקל שחקן נבחרת ישראל בכדורסל
גל מקל שחקן נבחרת ישראל בכדורסל | אתר רשמי, FIBA

קלעו לנבחרת ישראל: נמרוד לוי (11 ריבאונדים), גל מקל (10 אסיסטים), רפי מנקו וג'ון דיברתולומיאו 10 כל אחד, תומר גינת 9, עידן זלמנסון, ים מדר (3 חטיפות) ורומן סורקין 8 כל אחד, ג'ייק כהן 4 ו-3 חטיפות, גיא פניני 2. יפתח זיו לא קלע ב-3 דקות משחק, אדם אריאל לא שותף.

המאמן גיא גודס ושחקני נבחרת ישראל בכדורסל
עדיין מושלם כמאמן הנבחרת. גיא גודס | אתר רשמי, FIBA
נמרוד לוי שחקן נבחרת ישראל בכדורסל
גם הוא רשם דאבל דאבל. נמרוד לוי | אתר רשמי, FIBA

מהלך המשחק

רבע 1:

גודס פתח עם חמישייה זהה לזו שהעמיד מול פולין: גל מקל, ים מדר, רפי מנקו, תומר גינת וג'ייק כהן. גינת קלע את ארבע הנקודות הראשונות, שתיים מהן בחדירה ועוד שתיים מהקו. ראונו נורגר העלה את המארחת על הלוח, גינת סידר שלשה למנקו ואחרי סל נוסף של נורגר, מקל קבע 4:10 מחוץ לקשת. הנרי דרל, מרטין דורבק, ראין ויידמן וקספאר טרייר הכניסו את האסטונים למשחק, אבל עידן זלמנסון, ג'ון דיברתולומאו וגיא פניני עלו טוב מהספסל ושמרו על הפער בדרך ל-14:20 לישראל בסוף הרבע.

רבע 2:

שתי שלשות של סים-סאנדר ונה ואסיסט שלו לאחת של מיק יורקטאם הובילו ריצת 0:9 אסטונית שקבעה מהפך וגודס הזעיק פסק זמן. זלמנסון חזר ממנו עם נקודות, אבל הצמד האסטוני שוב ייצר צליפה מרחוק והעלה ל-22:26. נמרוד לוי קלע לראשונה ומדר סחט עבירה לשלוש זריקות, מתוכן קלע שתיים והשווה, אבל ונה ירה עוד שלשה. לוי שוב צימק, כריסטיאן קיטסינג השיב במהלך של סל ועבירה שהעלה ל-28:32. שלשה של גינת וסל של רומן סורקין הפכו, היתרון המשיך להתחלף עם נקודות של כריסטיאן קולמאי, מדר, דרל וסורקין וגינת סגר מחצית טובה שלו עם סל שקבע 36:39 בהפסקה.

גיא פניני שחקן נבחרת ישראל בכדורסל
נבחרת ישראל רוצה להשכיח את התבוסה בטאלין. גיא פניני | אתר רשמי, FIBA
עידן זלמנסון שחקן נבחרת ישראל בכדורסל
עלה טוב מהספסל במחצית הראשונה. עידן זלמנסון | אתר רשמי, FIBA

רבע 3:

קולמאי התחיל את המחצית עם שני סלים, אבל סורקין ומנקו השיבו מנגד ומדר הגדיל ל-40:47. קולמאי המשיך להחזיק את אסטוניה, מקל הנהיג את ישראל ליתרון דו ספרתי לראשונה במשחק, עם ואסיסטים למנקו ולנמרוד לוי שהעלה ל-42:54. יורקטאם וקיטסינג צימקו את ההפרש בחצי וגודס ביקש פסק זמן, שאחריו דרל הקטין לשלוש בלבד למרות סל נוסף של לוי. מדר קלע מהקו, לוי הוסיף עוד שתיים וסידר שלשה לדיברתולומאו בדרך ל-53:61 בתום 30 דקות.

רבע 4:

לוי החזיר את הפער לדו ספרתי, ונה וקולמאי צימקו שוב. ג'ייק כהן דייק פעמיים מהקו ובהמשך חתם התקפת מעבר בסל מאסיסט יפה של מדר, אבל שלשות של יורקטאם וקולמאי ונקודות עונשין של ונה הקטינו ל-65:67 בלבד והלחיצו את נבחרת ישראל. מקל הרגיע עם לייאפ, דיברתולומיאו קבר שלשה תוך כדי סחיטת עבירה והשלים מהלך של ארבע נקודות, בדרך ל-65:73. ויידמן ענה בשלשה משלו, אבל אז הגיע תורו של מקל לקלוע מעבר לקשת ודיברתולומיאו סגר עניין עם שלוש קליעות מהקו. בסיום, 69:79 לנבחרת ישראל.