חשד לקרע בשריר דופן הבטן לתומר גינת, גודס: "קשה לנצח כאן"

עדיין מושלם כמאמן הנבחרת. גיא גודס | אתר רשמי, FIBA

חומרת הפציעה של פורוורד נבחרת ישראל תתברר לאחר שיעבור MRI בארץ, המאמן אחרי הניצחון על אסטוניה: "שמח בשביל כל הארגון על החלון הזה"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל רשמה את ניצחונה השני במוקדמות אליפות העולם בכדורסל, כשגברה 69:79 על אסטוניה בחוץ הערב (ראשון). זמן קצר לאחר המשחק עדכן איגוד הכדורסל לגבי תומר גינת, שנפצע במהלך ההתמודדות. האבחנה הראשונית היא חשד לקרע בשריר דופן הבטן, אולם חומרת הפציעה תתברר באופן סופי לאחר שהפורוורד יעבור בדיקת MRI עם החזרה ארצה.

המאמן גיא גודס סיכם את הניצחון במסיבת עיתונאים: "היינו צריכים שכל השחקנים יהיו מחויבים וישחקו ביחד, באנו מפוקסים על כל הדברים שרצינו לעשות, התקפית והגנתית. האסטונים יכולים לקלוע טוב מאוד מבחוץ וזה מה שהדגשנו לפני המשחק, ביחד עם ריבאונד ההגנה כדי למנוע עוד הזדמנות לשלשות. הגיע לנו לנצח. אני שמח בשביל כולם, בשביל כל הארגון, על שני הניצחונות והחלון הזה".

על הבית בו שובצה הנבחרת: "אין פייבוריטים בבית הזה, במיוחד בחלון הזה. הנבחרות שאספו ניצחונות יהיו עם יתרון קל, אבל בכל חלון יכולים להביא שחקנים אחרים, שחקנים יכולים להיות פצועים או לא ישוחררו. בשבילנו זה היה חשוב מאוד להיות מפוקסים בחלון הזה, ואחרי הניצחון על פולין לנסות לנצח באסטוניה, כי זה מקום קשה מאוד. בפעם הקודמת ששיחקנו כאן הפסדנו ב-16 הפרש, היה חשוב מאוד להתעלות במהלך המשחק, והרבה שחקנים עשו את זה. זה מה שחשוב בסוף היום".

נבחרת ישראל בכדורסל אחרי הניצחון על אסטוניה
נבחרת ישראל בכדורסל אחרי הניצחון על אסטוניה | אתר רשמי, איגוד הכדורסל הישראלי

היכולת של הנבחרת: "יש לנו פוטנציאל גדול ואין לנו עדיין את כל הסגל, אבל השחקנים שבאו לחלון הזה היו מחויבים כדי לעזור, כולם נתנו הכל. צריכים לתת להם קרדיט. המשחק הזה היה טוב יותר מהמשחק הקודם, נגד פולין לא מצאנו את הקצב והכימיה רוב המשחק, היום הנענו את הכדור והיו לנו 22 אסיסטים. הרבה שחקנים כאן יודעים לשחק ביחד וזה המפתח לנצח בכל קבוצה".

הפציעה של תומר גינת: "נחכה שהרופאים יגידו לנו מה יש לו. אנחנו מקווים שהוא יוכל לשחק כבר בעתיד הקרוב".

ההצטרפות של סורקין ודיברתולומיאו למשחק השני: "אנחנו שמחים שרומן וג'ון הגיעו לנבחרת. אני מודה למכבי תל אביב ששיחררה אותם, רוב הקבוצות לא משחררות. הם תרמו ביחד 18 נקודות ושניהם הביאו אנרגיה מהספסל. כל הספסל תרם הרבה נקודות, אני שמח על התרומה שלהם. אנחנו שמחים על מה שהם הביאו".

ג'ון דיברתולומיאו שחקן נבחרת ישראל בכדורסל
חיזק את הנבחרת במשחק השני. ג'ון דיברתולומיאו | אתר רשמי, FIBA

רפי מנקו הוסיף: "אחד היתרונות שלנו זה שיש לנו הרבה שחקנים טובים בסגל, כולל שחקנים שלא היו בחלון הזה. העובדה שאנחנו משחקים ביחד ומאמינים אחד בשני עוזרת לנו במהלך המשחק. אין פייבוריטים בבית הזה, במיוחד בחלון הקצר הזה, כל חלון התוצאות יכולות להיות שונות. התפקיד שלנו הוא להיות מפוקסים בכל התקפה ובכל אימון, כי אין הרבה אימונים להתכונן למשחקים. עקבנו אחרי תוכנית המשחק שהצוות המקצועי רצה. ברגע שהאסטונים התחילו לקלוע מבחוץ, נשארנו ביחד ומפוקסים וזה היה חשוב כדי לנצח. ברבע השני איבדנו ריכוז, ידענו שלאסטונים יש קלעים, וזה מה שקורה כשנותנים לקלעים לזרוק".