אבדיה ומדר כיכבו: נבחרת ישראל ניצחה 86:95 את מכללת אובורן

שב למדים הלאומיים לאחר כשנתיים של היעדרות. אבדיה | ברני ארדוב

שחקן וושינגטון רשם הופעה ראשונה בנבחרת מאז הבחירה בדראפט ולהט עם 25 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. מדר הוסיף 24 ו-7 אסיסטים. המשימה הבאה: גיאורגיה

(גודל טקסט)
דני אבדיה נבחרת ישראל
כמה שהתגעגענו אליו. אבדיה | ברני ארדוב

נבחרת ישראל התחילה הערב (שני) את משחקי ההכנה שלה לחלון המשחקים הרביעי והאחרון במוקדמות אליפות העולם ויורובאסקט 2022, עם ניצחון 86:95 על מכללת אובורן. הכותרת של המשחק הזה היא דני אבדיה. הפורוורד שיחק בנבחרת לראשונה מזה שנתיים וחצי והוכיח, אם למישהו היה ספק, כמה הוא משמעותי בנבחרת הזו עם הצגה פרטית של 25 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים כולל כמה דאנקים מרשימים ברבע השלישי שבו הוא קלע 14 נקודות והיה חתום על הריצה של נבחרתו.

אבל אבדיה לא היה לבד. הוא קיבל הרבה עזרה מהחברים ובעיקר מים מדר, רכז פרטיזן בלגרד שלקח פיקוד ברבע הראשון והרביעי (אחרי שאבדיה יצא בחמש עבירות) וסיים את המשחק הזה עם 24 נקודות ו-7 אסיסטים, רובם לאבדיה. שחקני מכבי תל אביב ג'ייק כהן (17) ורומן סורקין (14) היו התורמים העיקריים בהתקפה מלבד צמד הכוכבים, אלו שצפויים להוביל את הנבחרת של גודס ביורובאסקט. ישראל תתפנה כעת לצמד המשחקים שמצפה לה מול נבחרת גיאורגיה בסוף השבוע.

יפתח זיו נבחרת ישראל מול אובורן
היה פקטור משמעותי. יפתח זיו | ברני ארדוב

מהלך המשחק

דני אבדיה עלה ראשון על הלוח עם שלשה ואז ים מדר נכנס לעניינים עם שבע נקודות שקבעו יתרון 8:12 לישראל. אלא שהאמריקאים נשארו בתמונה ושלשה של ג'ונסון קבעה שוויון 13 כשאנחנו קצת יותר משלוש דקות לסיום הרבע הראשון. אובורן עלתה כבר ליתרון של 17:20 עם שלשה של ג'אספר, אבל נמרוד לוי ענה עם אחת משלוש והרבע הסתיים בשוויון 20.

גם הרבע השני התנהל בצורה דומה, כאשר המוציא לפועל של ישראל היה בעיקר ים מדר שקלע מכל טווח כמעט. ג'וני ברום הריץ את אובורן כבר ליתרון 27:31, אבל אבדיה הוביל מיני ריצה של 0:5 והחזיר את היתרון לישראל. ים מדר המשיך לצלוף עם שלשה שנייה שלו ועלה כבר ל-14 נקודות. ג'ייק כהן החזיר את היתרון לישראל עם מהלך של סל ועבירה, אבל אובורן נשארה חזק בעניינים וסל של וונדל גרין קבע 40:41 לאמריקאים. ג'ייק כהן שהתעורר לקראת הסיום קבע מהקו את תוצאת המחצית: 41:43 לישראל.

פיני גרשון עם מאמן נבחרת ישראל גיא גודס
יכולים להיות מרוצים מהכוכבים. גודס ופיני גרשון | ברני ארדוב

קלעו לישראל: דני אבדיה 25 (7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים), ים מדר 24 (7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים), ג'ייק כהן 17, רומן סורקין 14, נמרוד לוי 6, תומר גינת 4, יפתח זיו ועידן זלמנסון 2, גיא פניני 1.

שחקן נבחרת ישראל ים מדר
מחצית ראשונה מצוינת שלו. ים מדר | ברני ארדוב

הרבע השלישי עמד בסימן דני אבדיה. כוכב הנבחרת הלך ושוב ושוב פנימה וסחט עבירות. דאנק של אבדיה במתפרצת ולאחר מכן שלשה מדאון טאון, הריצה סוף סוף את ישראל ליתרון משכנע של 47:54, כאשר אנחנו חמש דקות בתוך הרבע השלישי. אם חשבתם שהמופע של אבדיה ברבע הזה ייעצר, אז טעים. הפורוורד של וושינגטון היה בכל מקום על המגרש. ים מדר הזין אותו ואז אסיסט של סורקין מצא את אבדיה שקבע יתרון 51:61 לישראל והעלה את מאזנו ל-25 נקודות. שלשה של נמרוד לוי קבעה 58:68 לישראל אחרי רבע שלישי של 17:25 ו-14 נקודות של אבדיה.

דני אבדיה נבחרת ישראל
בלתי ניתן לעצירה ברבע השלישי. דני אבדיה | ברני ארדוב

דני אבדיה פתח את הרבע האחרון על הספסל וזה עלה ביוקר לישראל, שראתה את האמריקאים מבצעים ריצת 0:9 אחרי פחות משלוש דקות וחוזרים לגמרי למשחק. ג'ייק כהן היה הראשון שהעלה את ישראל על הלוח ברבע הזה וגם זה היה מהקו. ישראל פתחה במיני ריצה עם עוד סל של ג'ייק כהן, שגם הגיע ראשון לריבאונד התקפה ועם מהלך של שלוש נקודות העלה שוב את הנבחרת ליתרון דו ספרתי, 68:79. האמריקאים עשו עוד ניסיון קאמבק כשוונדל גרין חדר לסל וסחט עבירה חמישית מדני אבדיה כשנותרו קצת פחות משלוש דקות לסיום המשחק. בהיעדרו של אבדיה, ים מדר היה זה שלקח אחריות. הוא חדר וקלע ולאחר מכן סחט עבירה נוספת בזריקה והעלה את ישראל ליתרון 79:86. ישראל הידקה את ההגנה, סורקין חטף והטביע ואז רשם דאנק נוסף מאסיסט של יפתח זיו וים מדר קינח עם שלשה ובסיום: 86:95 לנבחרת ישראל.