בנבחרת מאוהבים באבדיה, פרגון גדול למדר: "הוא אדיר"

play
שחקן נבחרת ישראל דני אבדיה | אתר רשמי, FIBA
תיקתקנו, סיכום אירועי היום - 4.9 05:45

ישראל נשארה מושלמת ביורובאסקט והתקרבה לשמינית הגמר, כששחקן ה-NBA שוב נצץ ובנבחרת רוצים לשמור עליו "שלא יפול מהרגליים". חברו הטוב בלט וסיפר: "יש דברים שלא בשליטה שלי". וגם: הרוטציה של גודס, יום המנוחה ומה צריך לעשות כדי לעלות שלב

(גודל טקסט)

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן, פראג

1. נבחרת ישראל התקרבה אמש (שבת) משמעותית לעלייה לשמינית גמר יורובאסקט 2022 לאחר ניצחון דרמטי 67:74 על נבחרת הולנד, שהעלה את השחקנים של גיא גודס למאזן של 0:2 באליפות. הנבחרת עומדת כעת צמודה לנבחרת סרביה בראש הבית, ותשוב לשחק מחר (שני, 15:00) נגד נבחרת פולין.

כמו במשחק נגד פינלנד, גם הפעם פתחה ישראל רע, ראתה כיצד ההולנדים בורחים ליתרון דו ספרתי לקראת המחצית והאנרגיות בצד הישראלי היו רחוקות מלבשר דברים טובים. אלא שמחצית שנייה בהובלת ים מדר, דני אבדיה ורומן סורקין הפכה את המומנטום, ישראל הצליחה להפוך את התוצאה בתחילת הרבע הרביעי, ובדקות ההכרעה ברחה בזכות שלשות גדולות של אבדיה ומדר. שחקנה של וושינגטון הצטיין עם 21 נקודות, חברו הטוב מפרטיזן בלגרד הוסיף 14.

שחקן נבחרת ישראל דני אבדיה
"מול יריבות אחרות זה יהיה פחות נעים בסיום". אבדיה | רויטרס

בנבחרת היו שמחים מאוד מעצם הניצחון, אך מאוכזבים מהפתיחה החלשה זה משחק שני ברציפות. בישראל חששו מירידת מתח אחרי הניצחון על פינלנד, ואכן קיבלו משחק נרפה מאוד בפתיחה, דבר שמעלה לא מעט חששות ותהיות לקראת המשך האליפות.

"זה חשוב ברמת הביטחון, לא באנו מרוכזים, הייתה לנו הזדמנות לחזור מול יריבה כזאת, אבל מול יריבות אחרות זה יהיה פחות נעים לקראת הסיום. צריך להכין את עצמנו מההתחלה לבוא ולנצח. האגרסיביות קשורה לזה שחלק מהשחקנים לא רגילים לשחק בק טו בק אולי. אין תירוצים וצריך לדעת להכין את עצמנו הכי טובים שיש", אמר דני אבדיה בסיום.

"הלוואי שהייתה לי תשובה", ניסה גיא פניני שחוגג יום הולדת 39 להצביע על מה לא עובד בפתיחת משחקי הנבחרת, "הגענו בהרגשה שאנחנו הולכים להתנפל עליהם מהרגע הראשון, הרגשנו את זה כל החבר'ה, רצינו להיות אובר אגרסיביים כי ידענו שיכולה להיות שאננות. הם הכתיבו קצב איטי, אנחנו יצאנו מהקצב, קצת תסכול, וזה קורה. בסוף מצאנו את המומנטום שלנו, כיף לנצח".

מאמן נבחרת ישראל גיא גודס
הצוות שלו שומר על אבדיה. גודס | רויטרס

2. כמו נגד פינלנד, שוב זה היה דני אבדיה שהציל את הנבחרת, הפעם בדרך שונה. שחקן ה-NBA הישראלי היה נראה תשוש ברבע האחרון, ובכל זאת עשה כמה מהלכים גדולים, ביניהם סל ועבירה ושלשה גדולה שפתחו יתרון של שש נקודות סמוך לסיום.

בנבחרת הודו בסיום כי יצטרכו למצוא את הדרך להוריד מאבדיה את העומס גם במהלך המשחק, וגם בימים הקרובים, כשהוא ינצל את יום ההתאוששות עד המשחק נגד פולין לצבור אנרגיות לפחות עד האימון שייערך בשעות הצהריים. "לאורך זמן אנחנו לא יכולים שדני יפול מהרגליים", אמרו בסיום אנשי הנבחרת.

"אני נהנה לעזור לחברים שלי לנצח, יש איתי פציעות קטנות שאני סוחב איתי, כמה זריקות ואני יוצא לדרך, הנבחרת חשובה לי, לבוא ולנצח ולייצג את המדינה", אמר אבדיה בסיום, "יש לי אינסטינקט שהכדור אצלי העייפות מתפוגגת, תפרתי את הזריקה, לא יכול להסביר את זה".

שחקן נבחרת ישראל ים מדר
עבר יום לא פשוט, וכיכב. מדר | אתר רשמי, FIBA

3. הגיבור השני של המשחק היה ים מדר, חברו הטוב של אבדיה מנבחרת העתודה. מדר לא שותף בכלל במחצית השנייה נגד פינלנד, ולא קלע במשחק. אמש הוא כבר היה מרכזי, קלע 14 נקודות, כולל שלשת קלאץ' שחתמה את ההתמודדות.

בנבחרת דאגו לפרגן למדר, וגם לרומן סורקין שהיה בסיטואציה דומה ורשם מחצית שנייה טובה: "קרדיט לים ולרומן שלא שיחקו במשחק הקודם ונשארו מוכנים, באו להילחם אחרי משחק שלא משחקים, אני יודע מה זה. ריספקט גדול להם", אמר דני אבדיה ותמיר בלאט הוסיף: "במשחק הראשון ים לא שיחק הרבה, אני גאה בו שהוא נשאר קשוח מנטאלית, דפק הצגה והוביל אותנו לניצחון. זה הראה כמה הוא חזק בראש והוא אדיר".

מדר עצמו סיפר על היום הלא פשוט שעבר עליו: "יש הרבה דברים שלא בשליטתנו, ניסיתי לעשות את ההכנה הכי טובה כדי שהנבחרת תנצח כמה שיותר משחקים, אני עושה מהצד שלי מה שאני יכול לעשות, יש דברים שלא בשליטה שלי. התחרות פה גבוהה ואנחנו צריכים לאסוף כמה שיותר ניצחונות. תמיד צריך להישאר בכושר הכי טוב".

שחקן נבחרת ישראל דני אבדיה חוגג עם גל מקל
"נצטרך מול פולין להעביר מסר מהרגע הראשון" | אתר רשמי, FIBA

4. במשחק נגד פינלנד בשישי צמצם גיא גודס את הרוטציה מ-11 שחקנים במחצית הראשונה לשבעה וחצי בשנייה. אמש כל 12 השחקנים עלו על הפרקט במחצית הראשונה, ובשנייה הוציא ממנה את יובל זוסמן, רפי מנקו, נמרוד לוי ועידן זלמנסון, כששלושת הראשונים נטלו חלק בדקות ההכרעה נגד פינלנד.

בנבחרת הודו כי חלק מהנפילה בפתיחת המשחקים נובעת מכך שהנבחרת מתקשה למצוא את ההרכב שרץ טוב, וגודס מצליח לעשות את זה במחצית השנייה ולכן מצמצם את הרוטציה והולך עם השחקנים שבתוך המשחק. "יש מצב שיהיו שינויים לקראת המשחק הבא, אבל גיא אוהב להרגיש את השחקנים במחצית הראשונה", סיפרו אנשי הנבחרת.

5. אחרי שני מחזורים בבית, המצב לא כל כך מסובך. שתי נבחרות מושלמות – סרביה וישראל, שתי נבחרות עם ניצחון אחד – פולין ופינלנד ושתי נבחרות ללא ניצחונות – הולנד וצ'כיה המארחת. ישראל יודעת שניצחון על פולין ביום שלישי יספיק כדי להבטיח את המקום בשמינית הגמר, ואם הנבחרת תפסיד לפולנים, גם ניצחון על צ'כיה ביום רביעי יספיק.

"משחק קשוח, נצטרך להביא מסר נגד הפולנים ולהעביר אותו מהרגע הראשון. אנחנו באים אחרי הפסד להם, יש לנו חשבון לסגור איתם, צריך להראות אופי", אמר ים מדר לקראת ההתמודדות עם הפולנים ואילו גיא פניני התייחס למצב בבית ואמר: "אנחנו בעיקר מסתכלים על עצמנו, יש כל מיני תוצאות שטרפו את הקלפים ועשו סלט בבית, כל עוד שנעשה את העבודה שלנו אז נהיה בסדר. יש לנו זמן לנוח ונתכונן לפולין".