בנבחרת מגנים על אבדיה אבל מודים בבעיה העיקרית: "אנחנו לא מחוברים"

שחקן נבחרת ישראל דני אבדיה | אתר רשמי, FIBA

ההפסד לפולין סיבך את סיכויי ההעפלה של ישראל, אבל חשף שוב את החולשות. אבדיה מקבל גיבוי, זוסמן סוחט מחמאות, אבל הדרך לשיפור אמיתי מתחילה דווקא מול סרביה החזקה. וגם: תסריטי העלייה

(גודל טקסט)

* סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן, פראג

1. נבחרת ישראל סוחבת תחושת אכזבה מאז ההפסד אתמול (שני) 85:76 לפולין במחזור השלישי של שלב הבתים ביורובאסקט. הנבחרת עדיין נמצאת בעמדה טובה כדי להעפיל לשמינית הגמר ועשויה להבטיח שם מקום עוד לפני שתעלה למשחק הערב נגד סרביה (22:00), אך בישראל יודעים שעיקר הדאגה היא מהיכולת, אפילו יותר מההפסד עצמו.

בנבחרת הסבירו כי לדעתם לא היו חסרות אנרגיות נגד הפולנים, אלא פשוט היה ביצוע לא טוב של תוכנית המשחק, בלבול וחוסר תקשורת שלא אמור לאפיין את נבחרת ישראל בשלב הזה. "בשורה התחתונה, אנחנו לא משחקים טוב", אמר אחד מאנשי הנבחרת אמש, "אי אפשר לברוח מהמציאות. אנחנו משחקים כדורסל מחובר למעט מדי דקות בכל משחק, וביותר מדי דקות נראים לא מחוברים".

גם השחקנים שידרו מסר דומה, וג'ייק כהן הודה: "הרבה דברים לא עבדו, לא שיחקנו משחק מספיק טוב בשני צידי המגרש. אני לא חושב שזה קשור לעייפות, היה בלבול, הייתה תקשורת לא מספיק טובה בין השחקנים ונצטרך לפתור את זה לקראת המשחק הבא".

תומר גינת הוסיף: "שוב התחלנו את המשחק לא טוב, ניסינו לרדוף ולחזור אבל זה לא הספיק. הפסד מבאס מבחינתנו, אנחנו צריכים עוד ניצחון אחד כדי להבטיח את העלייה. לא הרגשתי יותר מדי לחץ שלילי מהחבר'ה, באנו עם ביטחון אחרי ניצחונות, אבל המשחק פחות הלך בכיוון שלנו. החטאנו הרבה זריקות פנויות, איפשרנו לשחקנים המרכזיים שלהם להיות במשחק".

מאמן נבחרת ישראל גיא גודס
בעיות עמוקות יותר מהפסד כזה או אחר. גודס | רויטרס

2. 3 נקודות בלבד קלע אמש דני אבדיה. אחרי שני משחקים פנטסטיים נגד פינלנד והולנד, אבדיה השתדל בפתיחה לא לקחת זריקות כדי שיותר שחקנים ייכנסו למשחק, לאחר מכן ספג מכה בידו וכשניסה לקחת יותר על עצמו, הכדורים לא נכנסו לו. הפורוורד היה נראה קצת מתוסכל בסיום, אבל בנבחרת מיהרו להגן עליו.

"זה מאמץ קבוצתי, יש הרבה שחקנים שלא שיחקו טוב היום, לשים את זה על דני לא יהיה פייר. לא כל הקרדיט הולך אליו בניצחונות, ואסור להפיל עליו דברים בהפסדים. אנחנו קבוצה, אנחנו מנצחים ביחד ומפסידים ביחד", אמר ג'ייק כהן.

אחד מאנשי הנבחרת הוסיף על אבדיה: "דני מאוד רוצה שהשחקנים סביבו יהיו טובים וראו את זה בהתחלה כשהוא מסר ומסר ומסר. הוא יודע שאם השחקנים האחרים יהיו במשחק, יהיה לו יותר קל. בפועל, הוא לא הצליח להיכנס בעצמו למשחק וקשה לנו מאוד אם הוא לא שם".

שחקן נבחרת ישראל דני אבדיה
הרבה על הכתפיים שלו. אבדיה | אתר רשמי, FIBA

3. בנבחרת הודו כי נקודות האור היחידות במשחק היו היכולת של יובל זוסמן וים מדר. השני כבר הצטיין נגד הולנד, אבל זוסמן הגיע להתמודדות אחרי שני משחקים חלשים ואפילו איבד את מקומו בחמישייה לטובת גל מקל ולא שותף ברבע הראשון בכלל. מרגע כניסתו בדקה ה-13 הוא היה דומיננטי וחיובי, ובנבחרת מקווים שזה סימן טוב לקראת ההמשך.

"אחד הדברים הכי טובים שקרו היום זו היכולת של זוסמן, הוא שיחק טוב הגנתית והתקפית, הוא חשוב מאוד בשבילנו, אני גאה בו", אמר ג'ייק כהן.

זוסמן עצמו התייחס במסיבת העיתונאים למה שעבר עליו מתחילת הטורניר: "אני יכול להיות שמח במקום מוגבל מאוד עם מה שעשיתי, כי הקבוצה מעל הכל וההפסד כואב. יש משחקים פחות טובים, אנחנו לא רובוטים, לפעמים הכדור לא נכנס. זה לא משנה אם אני משחק שנייה, דקה, או 40 דקות, אני אתן את כל כולי, זה מי שאני. אין מבחינתי לחכות למחר. אני נותן את כל מה שאני יכול לעכשיו, כשאני על המגרש אני נותן את הכי טוב שלי".

שחקן נבחרת ישראל יובל זוסמן
לפחות הוא התעורר. זוסמן | רויטרס

4. הבוקר תחל ישראל בהכנות שלה לקראת המשחק נגד סרביה ותערוך אימון מוקדם לקראת ההתמודדות. בשעות הצהריים ייערך תדריך הוידאו המסכם, ובנבחרת משדרים שלמרות פערי הכוחות הגדולים בין הנבחרות, אפשר להפתיע ולתת פייט.

"אני לא אסתכל על התמונה הכללית יותר מדי, אנחנו חייבים לחשוב רק על המשחק הבא. נצטרך להיות מוכנים, לסרביה יש הרבה כישרון בכל העמדות, אבל נבוא עם ביטחון ואמונה שאנחנו יכולים לנצח", אמר ג'ייק כהן.

תומר גינת הוסיף: "אפשר לנצח פה כל משחק. סרביה בטח תבטיח את העלייה היום, זאת אחת הנבחרות הכי טובות בעולם, צריך לקוות שנוכל לעשות משהו".

ניקולה יוקיץ' שחקן נבחרת סרביה
נשאר בעיקר להתפלל. יוקיץ' | GettyImages, Srdjan Stevanovic

5. עוד לפני המשחק של ישראל נגד סרביה יעלו על הפרקט ב-O2 ארינה בפראג ארבע נבחרות – ואם התוצאות יסתדרו, ישראל תעפיל לשמינית הגמר כשנותרו שני משחקים לסיום שלב הבתים. במשחק הראשון ייפגשו פולין והולנד, כשניצחון של הפולנים יבטיח להם את המקום בשמינית הגמר ויהיה טוב לישראל. אם פולין תנצח, אז ישראל תצטרך שבמשחק השני תגבור צ'כיה של ננו גינזבורג על פינלנד שקיבלה מכה כואבת מסרביה אמש. במצב העניינים הזה ישראל תעפיל בלי לשחק, ותתמודד עם צ'כיה על המקום השלישי בבית ביום חמישי, כשהמפסידה תצטרך להתמודד בשמינית הגמר נגד יוון החזקה.

כל תוצאה אחרת, קרי הפסד של פולין להולנד, או לחילופין ניצחון של פינלנד על צ'כיה, תהפוך את שני המשחקים של ישראל למלחמת הישרדות. אם הנבחרת תפסיד בשניהם, היא עשויה לסיים את דרכה באליפות כבר אחרי חמישה משחקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי