גיא פניני פרש מנבחרת ישראל: "זו תמיד הייתה זכות גדולה"

שחקן נבחרת ישראל גיא פניני | דני מרון

הפורוורד בן ה-39 סיים את דרכו במדים הלאומיים, אותם לבש בשש אליפויות אירופה והגיע למקום השלישי בטבלת ההופעות בכל הזמנים: "היה כבוד גדול לייצג את המדינה והכדורסל הישראלי. נתתי את כל כולי ואמשיך לתרום ככל שאתבקש"

(גודל טקסט)

אחד מגדולי השחקנים של נבחרת ישראל בכל הזמנים, גיא פניני, הודיע הבוקר (שישי) על פרישתו מהמדים הלאומיים. כפי שהיה צפוי אחרי הופעתו האחרונה באליפות אירופה שהסתיימה בחודש שעבר, פניני מסיים כמעט שני עשורים בכחול-לבן בגיל 39, כשהוא חותם קריירה נהדרת בנבחרת עם 176 הופעות – שלישי אחרי יניב גרין ודורון ג'מצ'י.

פניני שיחק בשש אליפויות אירופה מ-2007 ועד זו האחרונה הקיץ, כאשר בין לבין החמיץ רק אליפות אחת. הפורוורד שחזר העונה למכבי תל אביב שיחק עם נבחרת ישראל גם במוקדמות גביע העולם בקמפיין הנוכחי, והוא אחד מחמשת השחקנים הבודדים ששותפו בכל שמונת המשחקים שהתקיימו עד היום, הצטיין בניצחון הראשון על פולין בבית.

כמו בכל מסגרת בה שיחק, הוא קלע לא מעט סלי קלאץ' בלתי נשכחים, הזכור מכולם בניצחון היחיד של הנבחרת ביורובאסקט 2017 שהתקיים בארץ, על גרמניה.

הודעת הפרישה של גיא פניני מנבחרת ישראל
איגוד הכדורסל נפרד מגיא פניני | אתר רשמי, איגוד הכדורסל

עם פרישתו מהמדים הלאומיים אמר פניני: "זו תמיד היתה זכות גדולה וכבוד גדול לייצג את המדינה ואת הכדורסל הישראלי. תמיד נתתי את כולי על המגרש. אני מודה לחבריי השחקנים, למאמנים ולצוותים הרבים שליוו אותי לאורך השנים הארוכות בנבחרת. מעל הכל, אני מודה לקהל שתמך בי. הייתי ונשארתי אוהד נבחרת ישראל ותמיד אהיה שם כדי לתרום ככל שאתבקש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי