רגעים לא מתוקים: הצרות של בוסטון רד סוקס

סופסוף טאלנט נשאר במועדון. דברס | GettyImages, Elsa

האוהדים של בוסטון רד סוקס יתקשו לסבול עוד עונה של כישלון, אבל נראה שאחת כזו היא בלתי נמנעת. ההחתמה לטווח ארוך של רפאל דברס מאפשרת רגיעה לג'ון הנרי, אבל נראה שהיא זמנית בלבד

(גודל טקסט)
שחקן בוסטון רד סוקס רפאל דברס
סופסוף טאלנט נשאר במועדון. דברס | GettyImages, Elsa

אחת הקבוצות הוותיקות והנוסטלגיות ביותר בליגת ה-MLB היא בוסטון רד סוקס, וחלק מהסיבות לכך טמונות בהיסטוריה מלאת המהמורות שלה. הקבוצה סבלה במשך 86 שנה ממה שכונתה "קללת הבמבינו", אמונה טפלה שקמה לאחר שהרד סוקס העבירו את בייב רות', שנחשב לאחד מגדולי שחקני הבייסבול בכל הזמנים, ליריבה המושבעת – קבוצת הניו יורק יאנקיז. הקללה נשברה סוף סוף בשנת 2004 מול סנט לואיס קרדינלס.

הניצחון בסדרה ההיא הוביל למה שאפשר לכנות תור הזהב בבוסטון, עם 4 אליפויות בטווח של 14 שנים. משנת 2018, האליפות האחרונה של הקבוצה, הרד סוקס הצליחו להתברג רק פעם אחת בפלייאוף. שווי הקבוצה נאמד ב-3.3 מיליארד דולר ומציב אותה במקום השלישי בליגה, ומלבד הנפילות שלה אוהדי הקבוצה נחשבים לא אמפטיים לבינוניות.

ג'ון הנרי
לא שופך כסף. ג'ון הנרי | אימג'בנק GettyImages, Billie Weiss

כך יצא שבמהלך משחק הוקי שהתקיים במגרש הביתי של הקבוצה השבוע הבעלים ג'ון הנרי (גם הבעלים של ליברפול, הון אישי מוערך ב-3.5 מיליארד דולר) חטף צעקות בוז מהאוהדים. הסיבות ברורות: בפגרה הנוכחית הוא הספיק לאבד את הפרנצ'ייז פלייר זאנדר בוגרטס ואת המגיש המצטיין ניית'ן יובאלדי. העזיבות מתרחשות מספר שנים בלבד לאחר שהקבוצה העבירה את מוקי בטס ללוס אנג'לס בטרייד שנראה היום כמו גניבה לאור יום. עתיד הקבוצה עמד בסימן שאלה גדול.

התשובה של הנרי הגיעה אתמול: הכוכב המשני של הקבוצה רפאל דברס בן ה-26 הוחתם על חוזה בשווי 331 מיליון דולר ל-11 השנים הבאות. לולא עסקה זו, ולמרות שהחתימו אותו על חוזה מחודש לשנה הקרובה ימים ספורים לפני כן, הסבירות היא שדברס היה עוזב את הקבוצה בתום העונה הקרובה, בה היה צפוי לצאת לשוק החופשי. ההחתמה, לצד זו של הקלוזר קנלי ג'נסן, אמורים לייצר רוגע זמני.

העניין עם בוסטון הוא שפחות מהתמודדות אמיתית על ראשות אחד הבתים התחרותיים באמריקן ליג תיחשב ככישלון. האוהדים דורשים יותר מהלכים מהבעלים ולא יסבלו בינוניות. ליגה שבה ניו יורק ובוסטון מחזיקים קבוצות חזקות היא ליגה יותר טובה, היריבות ביניהם מייצרת רמה גבוהה של משחק שממנו כולם מרוויחים. כדי שזה יקרה הצוות המוביל בבוסטון יצטרך להיות יצירתי, מעט אמיץ ולבצע טריידים משמעותיים. עוד עונה כמו זו החולפת תביא ליותר משריקות בוז לכיוונו של הנרי. בשלב זה אין ספק שהוא מבין את ההשלכות.