טירוף מסביב לשעון: חוקי הבייסבול החדשים מטמטמים את המשחק

שחקן בוסטון רד סוקס מסטקה יושידה | GettyImages, Megan Briggs

משחקי ההכנה של ליגת ה-MLB יצאו לדרך ואיתם נוספו מספר חוקים שמטרתם זירוז המשחק. הבולט מביניהם הוא השעון, והכאוס שהוא יוצר יהפוך את הליגה להרבה, הרבה יותר מעניינת

(גודל טקסט)

משחקי ההכנה של ליגת ה-MLB יצאו לדרך ואיתם נוספו מספר חוקים שמטרתם זירוז המשחק. הבולט מביניהם: שעון.

תוספת זו, שמעולם לא הייתה קיימת בענף, הוטמעה בעונות החולפות בליגות המשנה לאחר שעלו טענות על אורך המשחקים, שעמדו עד כה על ממוצע של 3 שעות ו-3 דקות. לאחר הצלחת הפיילוט הוחלט שגם בליגה הבכירה יתחילו לעשות שימוש בכלי העונה.

לפי החוק החדש, לחובטים יהיו 30 שניות כדי להמשיך את המשחק בעקבות חבטה של שחקנים אחרים, בעוד למגישים יהיו 15 שניות לשחרר הגשה במידה והבסיסים ריקים ו-20 שניות כשאחד מהבסיסים מאוישים. בנוסף, חובט חייב להיות בפוזיציית חבטה כשעל השעון נותרות לא פחות מ-9 שניות.

עד כה התקיימו מספר משחקי הכנה, ביניהם כאלו שהסתיימו בכחצי שעה פחות מהממוצע. אבל לא הכול נוצץ. במשחק אחד, מכיוון שהחובט והמגיש לא עמדו בזמנים, ספירת הכדורים המייצגים פסילות וחובות, החבטה התחילה בספירת 1:1. משחק אחר הסתיים בתיקו (משחק הכנה סך הכול) במצב תחרותי במיוחד בגלל אי עמידה בזמנים.

אמנם מדובר במשחקי קדם העונה, אך אלו מספקים הצצה לא רעה לקראת הבאות. חלק מהתגובות אוהדות ובאופן טבעי בכל תהליך של הטמעת שינויים מרחיקי לכת ישנם לא מעט ביקורות, כשהטענה הבולטת היא שהמשחק לא מצריך שינויים. עם הזמן הליגה והאוהדים ילמדו את חסרונות ויתרונות המהלך, והשחקנים עצמם יצטרכו להסתגל למהירות החדשה, כשבאופן טבעי משחקים צמודים ייקבעו בגלל ההסתגלות הנדרשת. יהיה מעניין לראות איך שינויים אלו ישפיעו כשתוצאות המשחקים יתחילו להיחשב במהלך העונה.

משחק הבייסבול יוצא למסע חדש, תתחילו להתרגל. מהר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי